Baselnyt: Longines
#41
Jeg vil egentlig ikke betegne et Omega Constellation Pie Pan som et dress-ur.
Da det var nyt på markedet i fx 1963, hvor mit er fra (et 168.005) tror jeg at det var at betragte som et godt, måske meget godt hverdagsur. Jeg tror, st det har været "ment" som "eneste ur" for den glade ejer.
Det er rimelig robust, med meget fin præcition og det er udstyret med en praktisk komplikation, nemlig dato - og sekundviser for den sags skyld. Et luksus-, men dog hverdagsur.
Et dress-ur er for mig et ur, som man bevidst tager på for at "dress up".
Der ligger deri, at man har flere ure at vælge imellem, så man kan vælge et til lejligheden passende.
Lidt lige som laksko Icon_e_wink
Hvis jeg slog græs, ville jeg godt gøre det med mit Pie Pan!
Den eneste handling, jeg foretager uden ur er hækklipning. Arh, der ville jeg vælge et G-Shock.
/
Kristen
Svar
#42
khbk Skrev:Jeg vil egentlig ikke betegne et Omega Constellation Pie Pan som et dress-ur.
Da det var nyt på markedet i fx 1963, hvor mit er fra (et 168.005) tror jeg at det var at betragte som et godt, måske meget godt hverdagsur. Jeg tror, st det har været "ment" som "eneste ur" for den glade ejer.
Det er rimelig robust, med meget fin præcition og det er udstyret med en praktisk komplikation, nemlig dato - og sekundviser for den sags skyld. Et luksus-, men dog hverdagsur.
Et dress-ur er for mig et ur, som man bevidst tager på for at "dress up".
Der ligger deri, at man har flere ure at vælge imellem, så man kan vælge et til lejligheden passende.
Lidt lige som laksko Icon_e_wink
Hvis jeg slog græs, ville jeg godt gøre det med mit Pie Pan!
Den eneste handling, jeg foretager uden ur er hækklipning. Arh, der ville jeg vælge et G-Shock.
/
Kristen

Du har ret for såvidt at man tager den helt snævre definitation af dressur. Jeg vil dog tro at de fleste ville regne et vintage Constellation i guld for et typisk dressur. Det har jo nok noget at gøre med at begrebet hverdagsur ikke rigtig findes mere som type, at ure er blevet lidt større i al almindelighed og at det for de fleste er dress-up at tage et fint Constellation på.

Vh baun
Svar
#43
Mit kommende Deep Blue kan imo godt gå som dress ur. Selvom det er lidt stort kan det komme ind under ærmet på skjorten - tror jeg. Men pga stållænken er stilen dress hvorimod hvis uret sad på en gummirem, så ville jeg nok vælge et andet - altså hvis jeg skulle møde op i "fint" tøj. Hvis jeg derimod hænger lidt med venstre side, så er det måske pga vægten på fine 286 g Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)