Den nye Seamaster 300
Citat:af KimT » 26/03/2014 14:05

Pyt med det - det er hurtigt ordnet Icon_e_wink

Valid point - Og det er sådan set heller ikke noget der ville afholde mig fra at købe det. Ville bare få det pudset fra starten.... Jeg forstår bare ikke hvorfor
Svar
Meget smuk og der er lidt retro look over den(IMHO), hvilket jeg syntes godt om!

41mm, synd at det er et dame ur Icon_naugthy
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Henrik A Skrev:41mm, synd at det er et dame ur Icon_naugthy

Icon_+1 men flot er det!
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Citat:af Henrik A » 26/03/2014 14:16

Icon_rolleyes

At blæse denne nyhed op i 43-45mm ville være en direkte hån mod urets DNA og tydelige referencer til ældre klassisk Seamasters…… Det ville være helligbrøde, for ikke at sige vammelt.
Svar
MortenKN Skrev:
Citat:af Henrik A » 26/03/2014 14:16

Icon_rolleyes

At blæse denne nyhed op i 43-45mm ville være en direkte hån mod urets DNA og tydelige referencer til ældre klassisk Seamasters…… Det ville være helligbrøde, for ikke at sige vammelt.

Tiderne skifter... Det kan godt være, at store ure ikke var comme il faut i 1957, men i dag ville en størrelse på 44-45 mm passe helt perfekt - i hvert fald i mine, Henrik A´s og mange andres øjne Icon_e_wink
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Jeg er rigtig vild med selve uret, vintage referencerne sidder lige i skabet, men jeg synes ikke at lænken spiller 100%. Det kan være at det fungere bedre, når man står med det i hånden, men ellers er det jo ikke værre end at det kan kommes på en læder rem. Det tror jeg umildbart vil passe bedre Icon_e_biggrin1
Vh, Morten Egholt.
Følg med på Ure til Tidens Instagram Icon_smil
Svar
Citat:af Ralle » 26/03/2014 14:39
Tiderne skifter... Det kan godt være, at store ure ikke var comme il faut i 1957, men i dag ville en størrelse på 44-45 mm passe helt perfekt - i hvert fald i mine, Henrik A´s og mange andres øjne Icon_e_wink

Ja jeg har jo så det indtryk at sardindåserne HAR haft deres storhedstid og den generelle trend går mere i retning af downsizing, hvilket indtil videre afspejles meget godt i de store nyheder på Basel so far..... Der er sgu ikke mange over 41mm endnu, men de skal da nok komme når AP, Hublot etc kommer med deres nyheder.....
Svar
Det med størrelse er noget sjovt noget og noget der er evig kilde til debat. Ingen tvivl om at store ure hitter, men samtidlig er der også en tendens til at mindre ure igen vinder lidt terræn. Mon ikke man bare skal acceptere på begge fronter at der i dag er plads (og skal være plads) til det hele og at trenden er mere individuel, istedet for at hælde til den ene eller den anden størrelse. Der er ikke noget rigtig eller forkert, bare forskellige smag - fuldstændig som det skal være Icon_razz
Svar
Fedt ur - må vist hellere gå i gang med at spare sammen, for sådan en kunne jeg da godt tænke mig Icon_e_smile
MVH Jesper
Svar
Personligt har jeg faktisk ikke noget imod at centerlinks er polerede - ved godt det er "forkert" på et tool ur, men det er sgu elegant til uret. IWC ref 3536 kan også bære dette, så why not? Og heldigvis kan de jo bare slibes hvis man ikke kan lide det.

Jeg ville meget gerne prøve det ur på håndleddet, men jeg vil også meget gerne kende prisen. Cal 8400 Master Co-Axial, det lyder fancy. Er det viderudvikling af Cal 8500 eller er det et helt andet værk de har skabt?

Nogen der tør komme med et prisbud på stålversionen? 35.000-40.000 DKK?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)