Mechanical Watch Analyzer
Yes, jeg har prøvet 1.0 udgaven for ca. tre år siden sammen med en kammerat som er urmager. Det var lidt efter den første iPhone blev lanceret. Og den virkede ikke.
Ikke med god vilje... (eller det modsatte). Kello kom dengang med en undskyldning og skrev at de vil udvikle ny software og komme "snart" igen på banen.
Jeg var meget overrasket hvis den her 2.0 version ikke virkede - efter ca. tre års videreudvikling.
Desværre, Kello kan ikke købes for Android, så jeg er ikke i stand til at købe app´en selv.

Men idéen om at Mads laver en sammenligningstest med vibrografen lyder fjong. Vil du ikke, Mads ? (ægte ingeniør-nørdte-guf, hvis jeg ikke tager helt fejl Icon_e_wink )

Vh. John

PS. Navnet "Kello" er finsk og betyder "ur" på den lokale tungemål Icon_e_wink
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:Yes, jeg har prøvet 1.0 udgaven for ca. tre år siden sammen med en kammerat som er urmager. Det var lidt efter den første iPhone blev lanceret. Og den virkede ikke.
Ikke med god vilje... (eller det modsatte). Kello kom dengang med en undskyldning og skrev at de vil udvikle ny software og komme "snart" igen på banen.
Jeg var meget overrasket hvis den her 2.0 version ikke virkede - efter ca. tre års videreudvikling.
Desværre, Kello kan ikke købes for Android, så jeg er ikke i stand til at købe app´en selv.

Men idéen om at Mads laver en sammenligningstest med vibrografen lyder fjong. Vil du ikke, Mads ? (ægte ingeniør-nørdte-guf, hvis jeg ikke tager helt fejl Icon_e_wink )

Vh. John

Købte i en ordentlig mikrofon som der vist kræves "Kello works best with an external microphone that has an excellent frequency response between 10,000 and 20,000 Hz" hvilket vel er logisk nok da det er lyde og mislyde som der måles på.

Efter den sidste opdatering blev min 4S noget hurtigere så måske kan den trække programmet, men vil ikke investere i en mic. uden at være sikker på det virker.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg har flere gange brugt App'en TWIXT - fungerer via iPhone's kamera.

MVH Lars U
MVH Lars U
Svar
Kender nogen et lignende (altså, Kello-lignende) app for Android ?

Go´ weekend !
Vh. John
Svar
Efter at have læst denne tråd i går købte jeg appen (59kr) og det viser sig at det var det dummeste app køb jeg har lavet indtil nu!! Jeg skulle heller have haft købt en lotto eller en 6pack påske øl.

Jeg har en iphone 5S med nyeste software og sprit nye hovedetelefoner. Jeg gjorde præcis som på en at you tube videoeren og med samme mikrofon. Jeg har prøvede lidt med folks ure som indebære: en dame Rolex, begge mine egne ure (Black Polar Bear), en fabriks ny Tag Heuer Aquaracer, en 2 år gl Tag Heuer Grand Carrera og en ældre Omega. Og kun i ET tilfælde kunne appen høre/aflæse uret og det var ved dame Rolex uret og på tros af at uret bliv holdt helt stille, sprang "sekunder i døgnet" mellem +1 til +10 sek. Det er for mig utroværdig, for det ved jeg uret ikke gør!
Jeg føler jeg har spildt mine penge! Kan ikke råde andre til at købe den desværre! Det ville ellers være en mega sjov app og have med rundt. Men den virker bare ikke. Den er alt alt for svær at få et brugbar signal ud af!!!
Det skal være enkelt, med en masse detaljer...
Svar
Ævv ! Lyder nøjaktigt som min egen erfaring med Kello 1.0 i hine tider (ca. tre-fire år siden)...
Fatter ikke at folk gider at sende ikkefunktionelle apps på markedet ! Og endnu mindre at de accepteres af salgsplatformen !
Eneste trøst er at de så ikke hellere vælter ens økonomi.

Vh. John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)