Unboxing... altid fantastisk
#21
Er det korrekt ville jeg ikke røre dem. Mon ikke nogle af de vintage kyndige kommer med input på et tidspunkt?
Svar
#22
KimT Skrev:Er det korrekt ville jeg ikke røre dem. Mon ikke nogle af de vintage kyndige kommer med input på et tidspunkt?


Enig Kim... og jow tak... experterne på banen.
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#23
Det bliver sjovere og sjovere det her Icon_e_biggrin1
Låsen er helt "ny" og ganske ubrugt, så jeg formodede at den var af nyere dato. SÅ jeg tjekkede koden på den og har nummer P4, hviklet indikerer at den er fra 1991. Lænken er også som ny og er en 93150 som også er korrekt for årgangen.
Så er der bezel og inlay tilbage og sælger oplyste i dag, at det ikke er skiftet og at hvis man ser godt efter, så er perlen ikke "hvid", som luninova, men "grøn" som de sidste 5513 og de første 14060.
Spændende om det med Bezel holder vand, for resten passer med årgang Icon_hello
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#24
Fedt ur og tillykke med det. Den forklaring med at viserne og perlen er de oprindelige lyder for mig som en omgang salgsgas. 9 ud af 10 af de 90'er subs jeg har haft mellem hænderne har ens patina, og de få der ikke har, har ikke så markant en forskel som her. Langt fra endda. Mit gæt er at de sikkert er skiftet engang mellem 1997-2000 til nye visere i forbindelse med service, hvor ejeren gerne ville have "lys" i dem igen. det var først efter år 2000 man begyndte med luminova.

At finde matchende visere i så patineret stand som disse til et 14060 bliver stort set umuligt. Måske om 20 år Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#25
Tak for respons Mads og måske du har ret. ( også min egen formodning om viserne og inlay)
Sælger er en tysk forretning der har handlet med Rolex vintage i en del år, men derfor kan han jo godt "lyve" om de ure han sælger. Jeg har postet det på det tyske Rolex forum og ingen har der afkræftet sælgers ord.
Jeg har fået to forskellige kontakter via dette forum, der eftersigende kan hjælpe mig med andre visere og inlay til bezel. Så måske, hvis det altså ikke passer hvad sælger siger om orignalitet, er det ikke umuligt at få nogle visere der kan komme noget tættere på skivens patina end de nuværende.
Uanset hvad, var det ikke muligt for mig, at finde tilsvarende ur i DK, når vi ser på stand og pris.
Så jeg er godt tilfreds, også selvom det viser sig at det ikke er de originale visere og inlay.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#26
Hold nu k*ft et fedt ur, virkelig lækkert! Tillykke med det. Kan kun have været det hele værd Icon_e_smile
Japanske og schweiziske ure kan findes på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.dan-acc.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.dan-acc.dk</a><!-- w -->
Der er tale om nye mærker på det danske marked, som ikke er set før, tag et kig og udvid horisonten inden for ure, <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.dan-acc.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.dan-acc.dk</a><!-- w -->
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: