Hvor tit stiller i jeres ure?
bcmb Skrev:Specielt om natten hvor man kan teste forskellige liggepositioners indflydelse på tiden.
Icon_e_smile
/
Kristen
Svar
khbk Skrev:
bcmb Skrev:Specielt om natten hvor man kan teste forskellige liggepositioners indflydelse på tiden.
Icon_e_smile
/
Kristen

Altså forudsat man tager uret af altså, ikke ens egne liggepositioner Icon_e_smile
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Citat:Om vi så snakker +- 3,6,8 eller 10 sekunder er for mig total ligegyldigt,
præcis som med hønse høm høm i en lukket hånd.

Som inkarneret (mindst) femte generations byboer vidste jeg ikke at man kunde bruge hønselort for at måle tidens gang !! Icon_e_surprised En slags økologisk klokke ?? Kan man få dem også COSC certificeret ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:

Som inkarneret (mindst) femte generations byboer vidste jeg ikke at man kunde bruge hønselort for at måle tidens gang !! Icon_e_surprised En slags økologisk klokke ?? Kan man få dem også COSC certificeret ?

Vh. John

For at beskrive noget uendeligt ligegyldigt har jeg tit hørt afarter af denne sammenligning:

"Tag en lort og klem om den. Hvilke fingre den kommer ud mellem, dét er totalt ligegyldigt"

Måske det er det der menes her?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Når jeg tager et ur i kassen, og synes at det lige er det der skal på armen, trækker jeg det op og stiller tiden.
Altså på minuttet, ikke sekunder. Så det bliver kun tilnærmet den aktuelle tid.
Datoen stiller jeg kun, hvis den ligger inden for en dag eller to.Dette skyldes at mange af mine gamle ure ikke har quick-set af dato, og så bilder jeg mig selv ind, at det ikke er godt for uret, at jeg spoler f.eks 17 dage frem.
Mvh Palle
Svar
bcmb Skrev:
TioMalo Skrev:

Vh. John

For at beskrive noget uendeligt ligegyldigt har jeg tit hørt afarter af denne sammenligning:

"Tag en lort og klem om den. Hvilke fingre den kommer ud mellem, dét er totalt ligegyldigt"

Måske det er det der menes her?

Præcis hvad jeg mente Icon_e_wink
Men ønsker man at misforstå kan alt jo misforstås Icon_rolleyes
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg har altså heller ALDRIG hørt det udtryk tidligere og undrede mig også over meningen, så det handler måske ikke om misforståelser men bare et spørgsmål om meningen Icon_e_wink
Svar
Nu har jeg mest gået i livets skole, så jeg er måske ikke så "pænt" skolet som mange andre. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Nu har jeg mest gået i livets skole, så jeg er måske ikke så "pænt" skolet som mange andre. Icon_e_wink

Måske mere er spørgsmål om hvor man er fra, frem for hvilken skole man har gået i?
Mvh. Bjørn
Svar
Jeg er fra landet og har boet på landet (langt ude Icon_e_wink ) hele mit liv, men jeg har stadig aldrig hørt udtrykket og forstod som John, heller ikke udtrykket før Bjørn forklarede det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)