351 eller 564
En 1950'er kasse er svær at komme uden om. Jeg er klart mest til 351.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
351 har langt den fedeste kombo hvad angår farve, men taber lidt på værket. Vil man så have automatisk værk må valget jo falde på 351. 564 er dog fed men jeg er stadig ubeslutsom omkring hvorvidt modellen skulle få mit mundvand til at løbe ubehersket.
Jeg vil stærkt anbefale 47mm kassen over 44mm Luminor. Kan du købe 422 fra ny pga finanser, så find det brugt. Du er velkommen til at komme og glo på min 372 hvis du har svært ved at støve en 47mm op.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Dela Skrev:351 har langt den fedeste kombo hvad angår farve, men taber lidt på værket. Vil man så have automatisk værk må valget jo falde på 351. 564 er dog fed men jeg er stadig ubeslutsom omkring hvorvidt modellen skulle få mit mundvand til at løbe ubehersket.
Jeg vil stærkt anbefale 47mm kassen over 44mm Luminor. Kan du købe 422 fra ny pga finanser, så find det brugt. Du er velkommen til at komme og glo på min 372 hvis du har svært ved at støve en 47mm op.

Tak for tilbudet med at se dit ur. Jeg har haft et på armen da jeg var inde hos klarlund. Syntes bare mit håndled er lidt for lille til et 47mm. Men komforten er langt bedre på et 47mm end f.eks. 351. Udseendemæssigt fortrækker jeg 351 over 564. Tror bare at 564 sidder bedre på armen. Af hensyn til værket om det skal være manuelt eller automatisk, så tror jeg at jeg på længere sigt vil blive gladere for et ur med automatisk værk. Jeg har et budget på 50k, og det har jeg lovet kæresten at jeg holder mig indenfor. Så 422 er desværre udelukket. Det er ellers min klare favorit, også selvom der er 47mm. Man ville sikkert godt kunne finde 422 til omkring de 50k, men jeg ville også godt have oplevelsen af at købe et ur fra nyt og få mit eget navn på certifikatet :)
Svar
Så vidt jeg husker er der ikke afsat plads til ejerens navn på et Panerai certifikat ej heller på garantikortet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Så vidt jeg husker er der ikke afsat plads til ejerens navn på et Panerai certifikat ej heller på garantikortet.
Mvh
Klaus

okay, det troede jeg :)
Svar
564 er fladere men vil så have manuelt værk. Det er også en god løsning! Ellers find en 422 brugt. De kan lige hentes hjem for under 50.000kr ;)
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)