Dom over kopi ure og andet
#1
http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/ar...n=rss_feed
vh John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#2
Jeps - dog intet nyt i sagen.
Told har konfiskeret alle kopiure de sidste ret mange år og destrueret dem.

Det pudsige er så at hvis du har et - par kopiure i din taske når du kommer hjem, bliver ikke konfiskeret af toldere på lufthavnen.
Modtager du de samme med post, kan de lovligtvis blive konfiskeret.

Og ligeledes godt at holde i tankerne at hvis du bestiller et ægte vintage Rolex hjem hvor der er f. eks. aftermarket lænke,
vil Klarlund udtale sig til Rolex´ danske advokat at uret er 100% fake.
DEN slags sag vil jeg gerne se hvordan den ender i højesteret. Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Jeg synes det sidste du nævner lyder helt urimeligt. Har hørt lignende historier om Klarlund før, ved ikke om det har været herinde eller på det andet forum, men historier der handler om at Klarlund vurderer originale brugte dele og aftermarket dele som værende falske (kopier), og de så bliver destrueret. Helt uhyrligt hvis det er tilfældet. Mere uhyrligt hvis man tænker at Klarlund bevidst gør det for at chikanere folk som handler uden om deres forretning.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#4
bcmb Skrev:Jeg synes det sidste du nævner lyder helt urimeligt. Har hørt lignende historier om Klarlund før, ved ikke om det har været herinde eller på det andet forum, men historier der handler om at Klarlund vurderer originale brugte dele og aftermarket dele som værende falske (kopier), og de så bliver destrueret. Helt uhyrligt hvis det er tilfældet. Mere uhyrligt hvis man tænker at Klarlund bevidst gør det for at chikanere folk som handler uden om deres forretning.

Hej
Og undskyld mit opstød, men det er der da ikke noget nyt i sådan har det været i mange år, og et eller andet sted er det vel okay at kopier bliver destrueret, men når Klarlund så tager fejl for gud ved hvilken gang..... DET ER IKKE OKAY
Der burde de jo have lidt mere viden..... Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#5
Der er som andre nævner intet nyt under solen, og alt andet end at udfaldet ender til fordel for Rolex vil være overraskende.

Diskussionerne hvad angår ure m.m. og varemærker går i øjeblikket på, hvorvidt at lovgivningen skal strammes. Flere juridiske professorer og advokater tilslutter sig den voksende skare af kritikere som mener at det er på tide at man gør forbrugeren direkte ansvarlig som det er set i andre europæiske lande såsom eksempelvis Italien. Forbrugere med kopivarer bliver her pålagt en bøde for at være i besiddelse af kopivarer og varerne bliver destrueret. Naturligvis kan en sådan ændring i lovgivningen medfører nogle problematikker omkring hvornår en forbruger køber et kopi ur i god tro eller ej. Faktum er, at Italien og andre europæiske lande har gjort forbrugeren direkte ansvarlig - en udvikling som man ganske givet vil se indenfor en årrække vil se indført i dansk lov.
Svar
#6
Citat:Klarlund vurderer originale brugte dele og aftermarket dele som værende falske (kopier), og de så bliver destrueret. Helt uhyrligt hvis det er tilfældet. Mere uhyrligt hvis man tænker at Klarlund bevidst gør det for at chikanere folk som handler uden om deres forretning.


Desværre, det er tilfældet.

IMHO er de ligeglade med kopier - fakes har aldrig interveneret en enkel handel af et ægte ur, men det Klarlund ikke kan lide er den livlige handel med pre-ownede Rolex og folk som selv importerer. DET er årsagen til at rigtigt mange har valgt at købe et brugt i stedet for nyt fra (bla. Klarlund).

Sjovt at F. eks. Mercedes importør ikke har stationeret en inspektør ved dansk-tyske grænse. Han kunne så igennemgå vognen når man er ved at importere en brugt Mercedes fra Tyskland. Bilen skulle så i lovens navn absolut konfiskeres og destrueres hvis den har f. eks. uægte fælge og pirat-slidtdele.
Jeg ser ingen forskel mellem dette grotesk eksempel og det at Skats "specialenhed mod kopivarer" piller ved folks varer i told og sender dem til den lange omgang hos Rolex advokat (advokatfirma Budde Schou i Kbh) & videre til Klarlund... Icon_rolleyes

For Guds skyld (hvis Han nu interesserer sig for den slags); la´ dog folk gå med kopier, hvis de er så utjeckede og insisterer en fake. Folk som køber kopier har oftest ikke økonomi at købe den ægte vare - derfor; rettighedsejende producenter har aldrig mistet en enkel handel pga. fakes.
Derimod nogle har byttet den fake de gik med til en ægte - det kan garanteret hver eneste brugturhandler give mig ret i.

God weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#7
Som jeg ser det er det heller ikke i urindustrien at kopieringen rammer hårdest. Idet prisforskellen på en kopi og original er så signifikant er det MEGET sjældent at købet af en kopi resulterer i at køberen fravælger at købe originalen i stedet. Koster kopien 300 kr. er det jo ikke sådan at køberen afblæser sit 50 k rolex hos en AD. Det er nok værre for tøjproducenter og andre hvor såvel kvalitet og pris er knap så differentieret.

Jeg kender ikke Klarlunds politik på området, og har ikke selv været i kløerne på hverken dem eller Rolex advokaterne, så det tør jeg ikke kloge i. Men jeg har da set verificeringspapirer fra dem, hvor de havde taget fejl og erklæret uoriginale vintage dele for originale. Så det kan også gå ejerens vej Icon_e_surprised

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#8
TioMalo Skrev:
Citat:Klarlund vurderer originale brugte dele og aftermarket dele som værende falske (kopier), og de så bliver destrueret. Helt uhyrligt hvis det er tilfældet. Mere uhyrligt hvis man tænker at Klarlund bevidst gør det for at chikanere folk som handler uden om deres forretning.


Desværre, det er tilfældet.

IMHO er de ligeglade med kopier - fakes har aldrig interveneret en enkel handel af et ægte ur, men det Klarlund ikke kan lide er den livlige handel med pre-ownede Rolex og folk som selv importerer. DET er årsagen til at rigtigt mange har valgt at købe et brugt i stedet for nyt fra (bla. Klarlund).

Sjovt at F. eks. Mercedes importør ikke har stationeret en inspektør ved dansk-tyske grænse. Han kunne så igennemgå vognen når man er ved at importere en brugt Mercedes fra Tyskland. Bilen skulle så i lovens navn absolut konfiskeres og destrueres hvis den har f. eks. uægte fælge og pirat-slidtdele.
Jeg ser ingen forskel mellem dette grotesk eksempel og det at Skats "specialenhed mod kopivarer" piller ved folks varer i told og sender dem til den lange omgang hos Rolex advokat (advokatfirma Budde Schou i Kbh) & videre til Klarlund... Icon_rolleyes

For Guds skyld (hvis Han nu interesserer sig for den slags); la´ dog folk gå med kopier, hvis de er så utjeckede og insisterer en fake. Folk som køber kopier har oftest ikke økonomi at købe den ægte vare - derfor; rettighedsejende producenter har aldrig mistet en enkel handel pga. fakes.
Derimod nogle har byttet den fake de gik med til en ægte - det kan garanteret hver eneste brugturhandler give mig ret i.

God weekend - John

Jeg har kun én kommentar herfra: Icon_clap Icon_clap Icon_clap
Svar
#9
Klarlund DESTRUER IKKE KOPIER !.

De vil bare ikke røre dem. (hvis det tydeligvis er e kopi. Mange gode kopier kommer forbi serviceværkstedet for at få et æghedsbevis). De har ingen ret til at tage en kundes vare.

De mest snoppede var engang da jeg var 19 år gammel at jeg havde et ur, der lignede et Rolex, men der var hverken navn eller logo på skiven. Det var fake sagde Klarlund og ville ikke justere lænken for mig.

Sidste eksempel var et ur Lauritz fik ind hvor urværket var ægte, men kassen var ægte men lænken var der tvivl om, og lynetten var der tvivl om. Alt dette blev beskrevet og Lauritz fik uret igen og satte det på auktion.

Det var noget med en GMT, der blev laver om til en Sub eller omvendt.

For 5 år siden tog en kammerat et fake Rolexdiamant ur til en anden AD. Han fik lavet det da en diamant var faldet ud og blokkerede viseren. Urmageren var ligeglad med at det var fake. Men det var ejeren af butikken ikke, og urmageren fik en "næse", som de giver i tide og i utide i folketinget.).

Og et fake Rolex hos Rolexfabrikken vil få fjernet de uorginale dele, men er kassen uorginal, fjerner de bare serienummer og referencenummer og ved en skive fjerner de logo og navn på og så får man hele uret tilbage. Sådan var det ihvertfald for 9 år siden da jeg fik et delvis fake Daytona 6263 sendt til fabrikken for en kunde.
Svar
#10
Nicholas ingen siger at Klarlund destruerer Rolex kopier. Men staten (skat) kan på foranledning af af rettighedsindehaveren (Rolex) destruere beslaglagte kopivarer hvis de er snuppet i posten. Måden Rolex i Danmark (deres advokatfirma) får vurderet om et beslaglagt ur faktisk er en kopi, er ved at spørge Klarlund. Og det er åbenbart her at Klarlund engang imellem kikser.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)