Nyt monster ind af døren!
Tjek Icon_e_smile jeg skal nok bare lige ha fundet en måde at ligge det på om natten så det taber lidt. På mit skx007 skal det ligge på siden med kronen nedad for at tabe lidt om natten. Det gælder dog ikke dette;-) det er vel ikke et større indgreb at få det justeret hvis det der?
Svar
Nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvorfor man skal dreje lidt mod uret og så frem til det korrekte tidspunkt når man stiller klokken? Det står under "caution" i manualen. Mente ellers ikke man måtte dreje bagud på mekaniske ure?
Svar
Jeg ved ikke hvorfor de skriver det - det kunne måske være pga. det spillerum der altid er i mekaniske tandhjul? jeg tror ikke det betyder spor. Det vigtigste at være opmærksom på, er ikke at stille på dag/dato mellem 21.00 og 03.00 men det burde også være beskrevet i manualen.
Svar
KimT Skrev:Jeg ved ikke hvorfor de skriver det - det kunne måske være pga. det spillerum der altid er i mekaniske tandhjul? jeg tror ikke det betyder spor. Det vigtigste at være opmærksom på, er ikke at stille på dag/dato mellem 21.00 og 03.00 men det burde også være beskrevet i manualen.

Det står der ja Icon_e_smile
Lagde bare mærke til, efter at ha stillet det, så kunne jeg først trykke kronen ind efter jeg havde drejet mod uret, lige som om den ikke var helt i hak.
Svar
Lad der gå en måneds tid og de hvad præcisionen er da! Nogle gange "slapper de lidt af". Og hvilepositionen har også indflydelse som du ved.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Kan det med at man skal stille tiden lidt tilbage og så frem noget at gøre med jeg ikke kunne trykke kronen ind? Den har kun gjort den en gang dog
Svar
Har nu haft uret i over en uge. Udover det går +15 for hurtigt så er det jo generelt lækkert:-) der er dog en lille ting som irritere mig, nok bare min ur OCD, men selve kronen virker skæv når den er skruet helt i bund, den gaber lidt mod kl 12 men er helt i bund mod kl 6. Er det noget det bør bekymre mig, eller er det hvad man må forvente med et ur i dette prisniveau? Har googlet lidt på det, og kan se det ikke kun er mig der har dette "problem". Dog er de andre tilfælde ikke et seiko. Men kunne være rart med jeres vudering. Skal lige siges at kronen skrues let ind og ud:-)
Svar
Sålænge det ikke har indflydelse kronen og urets funktion, så ville jeg nok lade det forblive urets charme.

Når der så er sagt, så kender jeg fint det med den kosmetiske side, og det kan jo drille øjet i den grad så freden og glæden ved uret bliver tilsidesat ;)

Tilbage til dit spørgsmål, jeg har ikke tidligere set det fænomen du omtaler, eller så er det ganske enkelt forbigået min opmærksomhed :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Jeg skal nok bare lære at nyde ure uden at nær studerer det fremover. Finder altid fejl, eller ting der irriterer mig;-)
Svar
İmage

Har prøvet at fange et billede af det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)