Din holdning til Georg Jensen?
#1
Sidste år relancerede Georg Jensen deres kollektion af Koppel ure, en lancering som jeg ved de har satset en god potion penge på. De har fået ansat en faguddannede som tidligere har været ved Klarlund, til at give inputs til urene samt sælge disse.
Jeg må indrømme, at jeg tidligere ikke har været vanvittigt begejstret over urene, men med denne relancering synes jeg virkelig at de har ramt plet - hvad der gør at jeg synes det, har jeg lidt svært ved at sætte ord på, men det er bestemt ure som jeg godt ville kunne investerer i.

Men hvad siger I, er det for meget "smykke-mærke", eller er det lige jer?

Endvidere har jeg lige set en herremodel som skulle komme omkring sommeren i en limited edition med en blå skive, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at lægge billedet op her på siden.
Svar
#2
Mht. at uploade billeder, så se her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=26&t=233" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=26&t=233</a><!-- l -->

Mht. Georg Jensen ure, så har det også altid (for mig) været et mærke, hvor urene var et uinteresant biprodukt.
De viser dog lidt mere inspirerende toner for tiden, som du også nævner.
Uden at sige for meget, er der dog mange ure jeg ville hente hjem før et Georg Jensen Icon_e_wink
Svar
#3
Design does not do it alone.They are in my opinion just a fashion watch like gucci .I like many of their design elements but would never buy one. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Også for mig et mode ur/mærke som Gucci
ville heller aldrig overveje at købe et.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Jeg kan fint se argumenterne der går imod at købe et ur fra Georg Jensen.
Nu tænker jeg også meget pris, hvis man sammenligner med ure i prisklassen, hvor Georg Jensen's base vel er op til 10.000DKR hvor størstedelen af deres ure sælges går jeg ud fra.
Så er mine tanker, at det vel er noget af det bedste indenfor rammen.
Certina er også ganske fornuftigt vel og mærke, med hvis man tænker udover Swatch Group produkter.

Så lykkedes det mig ved hjælp af den fine guide at få billede på:

İmage
Den limiteret udgave skulle komme med en blå skive og omkring sommeren.
Svar
#6
Smukt dress ur IMHO

Men jeg kan ikke finde noget om hvilket værk der er i det.
Har du evt. et link ?
Svar
#7
I min bog signalerer en der bærer et Georg Jensen ur at vedkommende ikke rigtig interesserer sig for ure.
Sætter GJ på linie med Gucci, D&G og Armani som urproducenter...
Mine $0.02
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#8
KimT Skrev:Smukt dress ur IMHO

Men jeg kan ikke finde noget om hvilket værk der er i det.
Har du evt. et link ?

Jeg ved faktisk ikke hvilket værk der ligger i uret.. Desværre ikke noget link endnu, da det vist ikke er offentliggjort endnu.


Når folk nævner Georg Jensen på niveau med Armani, Gucci etc., hvad så med et mærke som Cartier?
Jo naturligvis er Cartier's fremgangsmåde en anden end Georg Jensen's. Men Cartier er kendt for deres smykker, tasker, parfumer etc etc.
Eller f.eks. Tag Heuer og Omega. Som laver henholdsvis mobiltelefoner og smykker, parfumer etc.

Hvad er forskellen på dem og Georg Jensen, andet end pris?
Er det ikke lige så meget markedsføringen som har påvirket, som det er selve produktet?
Svar
#9
Søren S Skrev:
KimT Skrev:Smukt dress ur IMHO

Men jeg kan ikke finde noget om hvilket værk der er i det.
Har du evt. et link ?

Jeg ved faktisk ikke hvilket værk der ligger i uret.. Desværre ikke noget link endnu, da det vist ikke er offentliggjort endnu.


Når folk nævner Georg Jensen på niveau med Armani, Gucci etc., hvad så med et mærke som Cartier?
Jo naturligvis er Cartier's fremgangsmåde en anden end Georg Jensen's. Men Cartier er kendt for deres smykker, tasker, parfumer etc etc.
Eller f.eks. Tag Heuer og Omega. Som laver henholdsvis mobiltelefoner og smykker, parfumer etc.

Hvad er forskellen på dem og Georg Jensen, andet end pris?
Er det ikke lige så meget markedsføringen som har påvirket, som det er selve produktet?
The brands you name Søren have watchmaking history and have made classic watches that are legends. Tag-Omega-Cartier are serious watchmakers who produce their own calibers and watches.Georg Jensen watches are just out sourced watches made by others with the name put on .Christine watches or Skagen are the same.I do not think people who know about watches take them very seriously. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#10
Jeg er så glad for at der IKKE er en Rolex deodorant!
Jeg ville nok foretrække et Sebastian Frost-ur frem for et Georg Jensen.
Eller Ole Mathiesen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)