Ny på forummet
Hej alle

Jeg er ny herinde og er herinde, et par gange eller mere om dagen.

Tænkte det var på tide at smide en hilsen ind og sige Hej.

Jeg har længe haft en interesse for ure og besluttet at nu skal det være, at jeg skal købe mig et nyt/brugt ur, med en pris på ca 20000 kr +\-

Jeg er dog i den situation, at jeg er oppe i det nordligste Grønland og først kommer retur til dk igen til maj. Det giver mig dog masser af tid at kigge/læse om forskellige ure.

Det er jo en stor verden, så hvor valget falder, ved jeg ikke endnu, derfor jeg måske kan få lidt hjælp herinde fra.

Jeg har kigget på Bell & Ross, men kan ikke finde en dansk forhandler, vil jo gerne prøve dem på først.
Har i nogle erfaringer med dem?

Det er bla det her jeg har kigget på : [url]"http://bellross.com/ww/collections/aviation/br_s/#/142/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://bellross.com/ww/collections/aviation/br_s/#/142/[/url]

Det skal siges jeg har tynde håndled.

Hvis i har nogle foreslag, må i meget gerne komme med dem.

Jeg er ude efter et simpelt ur, gerne med dato visning og det skal have læder rem, eller kunne skiftes til læderrem.
Gerne brun.

Venlig hilsen

Jacob s
Svar
Hej Jacob
Velkommen til forum, og en god måde at introducere sig selv på.
Bell and Ross laver mange fine ure og der er også flere her på forum, der har sådan et ur.
Men med dit budget, og de muligheder der er i det, ville jeg nok sigte lidt højere.
Spændende sted du iøvrigt opholder dig. Vi elsker billeder ( både med og uden ure), så kunne du ikke tage et snapshot af dit ´hood`?
Mvh Palle
Svar
Hej og velkommen til ItsTime.dk Icon_razz

Jeg har ikke personlige erfaringer med Bell og Ross, så der kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg har lige et opklarende spørgsmål, inden jeg kommer med mit input. Det ur du linker til - er det den stil du synes bedst om? Du skriver at du gerne vil have et simpelt design, men uret du linker til opfatter jeg ikke som simpelt, idet der er chronograf og tachymeterskala, hvilket gør at der sker en masse på skiven.
Svar
Hmm.. Ikke sikker på det er det rigtige ur, linket sender en til så.
Det hedder BR S officer silver og er 39mm. Det eneste der er på, er dato.

Det behøver ikke at være firkantet.
Svar
Så forstår jeg bedre Icon_e_wink
Det er denne du mener?

İmage
Svar
Jep, lige præcis Icon_e_biggrin1
Svar
Hej Jacob. Velkommen til forummet. Det er altid godt med nye nørder Icon_rygklap

Og lige inden jeg skulle poste mit svar, får jeg set at det ur du linker til, åbenbart ikke er det rigtige Icon_mad . Men jeg gider ikke slette alt det jeg lige har skrevet, så nu får du det alligevel...

-----

Jeg kunne ikke lade være med at tænke at du selvfølgelig skulle have et Omega Speedmaster Professional.
Jeg skal nok argumentere hvorfor jeg synes det.

Du skriver du er i det nordligste Grønland, hvilket straks fik mig til at tænke på et ur med polar ekspeditions historie.
Det Bell&Ross du viser er bestemt et fint ur, men mærket mangler (i mine øjne) noget historie.

Speedmasteren blev brugt på en polar ekspedition i 1968 kaldet Plaisted Polar expedition.
Det specielle ved den expedition var at de kun brugte sekstant og Omega uret til navigation. Bemærk at denne tur i 1968 jo var før at "måneuret" kom til månen.

Omegaen er 41 mm i diameter, hvilket er lidt mindre en det andet. Jeg kan ikke udtale mig om urværket i B&R uret, men kronografværket i Omegaen er et godt, flot og funktionsdygtigt værk.
Du kan nemt skifte mellem lænke og remme på Omegaen. De kan fås i versioner med dato, men versionen der var med på nordpolen og i rummet er uden.

Og nu skal du nok få lidt billeder:

Her er et fra 1967
İmage

Her er værket
İmage

Her er link til wikipedia om "Måneuret"

Og her er link til Plaisted ekspeditionen
Svar
Velkommen til Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
Velkommen til Jacob. Altid rart med en ure-nørd mere Icon_e_wink
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Velkommen til ItsTime, og vær hilset deroppe i det nordligste Grønland ;)

Med et budget på 20K, er der i den grad mange muligheder for at lande et fedt ur - men det hele afhænger jo om du vil købe nyt, eller om du kan leve med et lettere brugt ur.

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)