Er dette ok?
Bentzen Skrev:hamrende Træls ! og den anden vej sker det faktisk også , jeg accepterede en vare til den annoncerede pris , og så skulle han pludselig have mere for den Icon_e_surprised han endte hvis med selv ,at beholde det.
Men folk er nogle gange useriøse ,og nethandel har ikke gjort problemet mindre.

I den situation Bentzen kunne man faktisk godt have tvunget handlen igennem iht aftalelovens paragraf 1 da efterfølgende fortrydelsesret ligger hos køber, ikke sælger.

Kun i situationer hvor den annoncerede pris er en åbenlys fejl og man som køber derved handlede i "ond tro" kan sælger ophæve handelen. Lige som det skete i Elgiganten i sidste uge hvor de ved en fejl havde sat nogle PC'er til 399,- i stedet for 3999,-. Selvom der var et par stykker som forsøgte sig, så kunne elgiganten godt ophæve handlen fordi det var en åbenlys fejl. De udviste dog god stil og gav 1000,- i rabat til de skuffede købere såfremt de stadig ville have PC'en.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Lidt en gentagelse, men jeg syntes ikke at det er okay at man byder på en vare og så ikke vil gennemføre købet alligevel og det er naturligvis slet ikke okay at man ikke følger op på handlen, men helt undlader at svare.

Jeg vil umiddelbart helt miste lysten til at handle med vedkommende for fremtiden.

Mvh
Michael
İmage
Svar
MichaelSC Skrev:Lidt en gentagelse, men jeg syntes ikke at det er okay at man byder på en vare og så ikke vil gennemføre købet alligevel og det er naturligvis slet ikke okay at man ikke følger op på handlen, men helt undlader at svare.

Jeg vil umiddelbart helt miste lysten til at handle med vedkommende for fremtiden.

Mvh
Michael
Ja, det bliver nok også enden på det. Hvis man handler en del ure, er det da ærgerligt at "brænde broer" til de forskellige urhandlere Icon_rolleyes
Svar
Jeg kan ikke tælle på hverken 3 eller 4 hænder de gange jeg har aftalt at købe et ur, hvorefter så folk er sprunget fra i 11. time. Det er også sket flere gange med brugere herinde fra. Jeg tager det ikke så tungt, og gider ikke bruge krudt på det, da det alligevel intet fører til udover uvenskab. Tvinger man et køb igennem er man sikker på aldrig at handle med vedkommende igen, og så længe det intet har kostet mig, går det jo nok. Hvis jeg kørte samme stil med mine salgsure og aftalte en handel på plads, for så at springe fra i 11. time ville man sgu ikke holde længe Icon_mad Men det er vel bare vilkårene at man som prof. skal have en højere handelsmoral?! Jeg tror mange anser det som mere ok at brænde en prof. handler af idet det for os jo bare er endnu et ur som blot skal tippes videre, mens det i en privat handel er mere et drømme ur og derfor dårlig stil da der er flere følelser i det?!

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Der må være lidt forskel på folk som køber vintage Omegaer og gennemsnittet for jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang hvor en person har tilkendegivet at han vil købe et bestemt ur til en aftalt pris og så sprunget fra.

Hvis de sker ville jeg nok være ret ligeglad. Der er jo alligevel en måneds returret normalt når jeg sælger et ur, så egentlig er det vel bedre køber fortryder før man pakker og sender osv.

Jeg kører jo normalt med fast pris, men har naturligvis alligevel forespørgsler på om jeg kan sælge lidt billigere. Til det svarer jeg oftest: Det finder du ud af hvis du giver mig et bud under det et ur er udbudt på. Ikke før.

Nå, men for mig er det hele jo også bare for sjov, så skulle en og anden blive skræmt væk er det jo ikke nogen katestrofe. Icon_naugthy

Vh baun
Svar
Claus Tukjær Skrev:Fik denne mail i går:

Citat:Hej Claus
Jeg har set på xxxxxxx. Synes det er et flot ur.
Ville høre om vi kunne mødes på 10.000? Da det er beløbet jeg må snolde for af konen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Vh xxxxxxx

Jeg acceptere buddet, men får ikke noget svar retur. Sender en mail igen i dag, og får dette svar retur:

Citat:Hej Claus tak for tilbudet. Jeg er faldet for et andet ur.
Vh xxxxxx

Hvad mener du? Er det i orden? Eller er det bare mig der forlanger for meget når jeg forventer at man står ved sit bud? Jeg havde endda reserveret uret til ham.

Nej !

Det er overhovedet ikke i orden. Sikke en ....
Mvh Kim 
Svar
Det er helt ok
Nu fandt han et andet - så skal han da købe det
Ja, det er da irriterende for sælger, men sådan er vilkårene nu en gang

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:Det er helt ok
Den mening er du så ret alene om. Du mener ikke han lige kunne sende et svar om at jeg godt kunne fjerne reservationen på uret, da han alligevel ikke vil købe uret selvom han har givet et bud?

Jeg mener det er både uhøfligt og mangel på god pli.
Svar
baun Skrev:Der må være lidt forskel på folk som køber vintage Omegaer og gennemsnittet for jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang hvor en person har tilkendegivet at han vil købe et bestemt ur til en aftalt pris og så sprunget fra.

Bare en tanke, kunne det være prisen til forskel eller??

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Claus Tukjær Skrev:
Amehlbye Skrev:Det er helt ok
Den mening er du så ret alene om. Du mener ikke han lige kunne sende et svar om at jeg godt kunne fjerne reservationen på uret, da han alligevel ikke vil købe uret selvom han har givet et bud?

Jeg mener det er både uhøfligt og mangel på god pli.

Jo, han kunne godt have smidt en mail og fortalt, at han havde fortrudt eller fundet noget andet - det er almindelig høflighed.

En løsning kunne måske være, at man holder et ur 48 timer (eller hvad der passer) inden man frigiver det til salg igen.
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)