Er dette ok?
Jeg var egentligt ikke klar over at dette var beskrevet i loven, men jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ud af det. Skulle nok bare have lidt luft Icon_e_biggrin1

Jeg har min lille "sorte bog" Icon_e_wink
Svar
Tja rent moralsk er det ikke ok, men hvis man som forhandler skulle gå op i den slags, ville man jo konstant ryge op i en spids. Folk smider om sig med bud de efterfølgende ikke kan stå ved. Jeg tager det ikke så tungt. Personligt bruger jeg ikke tid på folk der ikke selv svarer igen efter jeg har mailet. En af de ting du må tage med som forhandler at der findes masser af tidsrøvere… Det sker også tit at folk siger de har overført betaling og alt er på plads men pengene aldrig dukker op. Fatter ikke folk gider spilde både min og deres egen tid med den slags løgne. Men fred være med det...

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det er bestemt ikke ok. Fatter ikke måden nogle opfører sig på. Det er OK at begå en fejl, eller at ombestemme sig, men det mindste man kan gøre er sgu da lige at give besked.

Jeg forstår generelt ikke folk der afgiver bud, for derefter at springe fra når der accepteres.

Jeg har indtil videre haft solgt mit Longines 3 gange, hvorefter der har været komplet radiotavshed. I det ene tilfælde havde jeg faktisk en aftale om at køber skulle komme og afhente det om aftenen.... herefter ikke en lyd, og ingen køber..... ? Jeg fatter intet! Icon_evil

Jeg synes det ligner det man i gamle dage kaldte dårlig opdragelse....
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Selvsagt dårlig stil af et (umodent) voksent menneske, men det er da i det mindste godt, at du ikke har haft noget økonomisk tab, Claus.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:En af de ting du må tage med som forhandler at der findes masser af tidsrøvere…
Jo tak, dem har jeg oplevet en del af efter snart 3 år som prof. handler. Omvendt er det jo også grunden til at en del private ikke gider sælge ure selv og smider dem i kommision hos mig. Så både fordele og ulemper her også.
Svar
Desværre mere reglen end undtagelsen
hamrende Træls ! og den anden vej sker det faktisk også , jeg accepterede en vare til den annoncerede pris , og så skulle han pludselig have mere for den Icon_e_surprised han endte hvis med selv ,at beholde det.
Men folk er nogle gange useriøse ,og nethandel har ikke gjort problemet mindre.
Svar
Ikke alle folk herinde fra er bedre. Fik et tilbud fra et aktivt medlem herinde (vil ikke nævne hans navn, da jeg har 'lagt det bag mig', og der ingen hard feelings er) på et Steelfish, jeg havde til salg på itstime. Han ville hente uret dagen efter ved middagstid. En lørdag. Så jeg blev hjemme fra en familiekomsammen, men han mødte ikke op. Aflyste ej heller. Jeg fik fat i ham hen på eftermiddagen, hvor han oplyste, at uret kunne købes billigere i Tyskland. Suk.
Svar
Et ord.... Juicepresser.... I den sorte bog og videre :-)
Svar
Det er bare super dårlig stil at byde på ting når man efterfølgende ikke vil stå ved sit bud. Ved fjernhandel hvor køber har 14 dages returret kan det bare ikke svare sig at henholde sig til aftalelovens paragraf 1 om at ethvert tilbud er bindende hvis det accepteres, da køber altid kan returnere efterfølgende.

Er der ikke tale om fjernhandel men en prisaftale man indgår mens man står med varen i hånden, så har køber per default ikke fortrydelsesret, og så fanger bordet iht. aftaleloven.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)