Er dette ok?
Fik denne mail i går:

Citat:Hej Claus
Jeg har set på xxxxxxx. Synes det er et flot ur.
Ville høre om vi kunne mødes på 10.000? Da det er beløbet jeg må snolde for af konen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Vh xxxxxxx

Jeg acceptere buddet, men får ikke noget svar retur. Sender en mail igen i dag, og får dette svar retur:

Citat:Hej Claus tak for tilbudet. Jeg er faldet for et andet ur.
Vh xxxxxx

Hvad mener du? Er det i orden? Eller er det bare mig der forlanger for meget når jeg forventer at man står ved sit bud? Jeg havde endda reserveret uret til ham.
Svar
Om ikke andet, så kan man da give besked om at man har fundet et andet...
Svar
Det er desværre ret ofte at dette sker Icon_evil
Svar
Nej, det er ikke OK. Hvis man afgiver et tilbud på den måde, må man stå ved det. Slet ikke at svare dig er særdeles uhøfligt.
JK
Svar
jk Skrev:Nej, det er ikke OK. Hvis man afgiver et tilbud på den måde, må man stå ved det. Slet ikke at svare dig er særdeles uhøfligt.
JK
Tak, Jens-Kristian. Så er jeg ikke helt afsporet.
Svar
Aftalelovens § 1. Simplere kan det ikke siges.

Han kommer med et tilbud og du accepterer. Aftalen er derfor bindende og du har den på skrift.

Han kan godt trække sit tilbud tilbage, men ikke efter du har accepteret jf. § 7. Derfor skal han faktisk købe uret af dig nu.

Det er juraen i meget grove træk og og uden at have set set alle oplysningerne i den konkrete sag.

Noget andet er så hvordan det håndhæves i praksis i den virkelig verden og i mindre sager. Du kan vælge (forsøge) at stå på din ret og se hvad han siger.

Men under alle omstændigheder kan vi godt blive enige om, at han er useriøs og har meget dårlig stil.
Svar
Encino Skrev:Aftalelovens § 1. Simplere kan det ikke siges.

Han kommer med et tilbud og du accepterer. Aftalen er derfor bindende og du har den på skrift.

Han kan godt trække sit tilbud tilbage, men ikke efter du har accepteret jf. § 7. Derfor skal han faktisk købe uret af dig nu.

Det er juraen i meget grove træk og og uden at have set set alle oplysningerne i den konkrete sag.

Noget andet er så hvordan det håndhæves i praksis i den virkelig verden og i mindre sager. Du kan vælge (forsøge) at stå på din ret og se hvad han siger.

Men under alle omstændigheder kan vi godt blive enige om, at han er useriøs og har meget dårlig stil.

100% enig. Den er nem.
Jeg havde faktisk en der var grovere sidste år. En person er hjemme i mit hjem og se uret, takker ja og med håndslag. Ringer dagen efter og siger han hellere vil have et andet.
Drop ham og gem adressen som 'handel ikke med' så ved du du ikke skal den vej igen.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Lidt irrelevant med Aftaleloven $1 og 7 i denne situation for i praksis kunne manden have købt uret af Claus og returneret det igen inden 14 dage ubrugt med fuld refusion.
Men ØV er det da.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det, når det så er sagt, så er det s.... irriterende
den slags.
hvis en køber kommer med et tilbud som endda er prisnedsættende, så skal de sgu også
leve op til deres eget tilbud.

Jeg har selv oplevet at få et prisnedsættende tilbud på et ur jeg ville sælge, da vi efter en del
forhandling fandt en pris som jeg accepterede, sagde han , ej, jeg tror jeg kan købe den billigere
i Tyskland og gav mig så han første bud igen.

Det blev afvist promte, og nu kan han ikke få rabat mere :)

Thomas
Svar
Ut. synes også det er dårlig stil, jura'en ufortalt.

Dog har jeg for mange år siden fået en brugt forstærker sat til side hos en lokal musikforhandler og inden den skulle afhentes fik jeg et tilbud fra en anden forhandler om en ny forstærker til ca. samme pris som jeg så købte.
Jeg "slap" ud af det ved at få et andet medlem af gruppen til at købe en forstærker hos den lokale forhandler plus lidt dårlig samvittighed alligevel Icon_flov
Mvh.

Jørgen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)