PAS PÅ
#1
Hey

Jeg er sikker på at emnet har været oppe flere gange før,
men vil alligevel komme med en lille advarsel.

Jeg satte et ur til salg her på ItsTime, der gik ikke meget mere end en time
før jeg fik en henvendelse på uret fra Malaysia, han havde følgende kommentar.
oversat.
håber uret er i fin stand, tager du imod check og vil du sende til Malaysia.

Jeg er sikker på at der kan komme en seriøs køber fra Malaysia, men denne var som så
mange andre ude på at sende en værdiløs check så jeg kunne sende uret til ham, for en check
går nemlig bare ind på ens konto som om alt er fint, når det så viser sig (op til 6 uger senere) at den
ikke har dækning, så fjernes beløbet bare fra ens konto.

Anyway, ville blot gøre opmærksom på at det nogen gange ER for godt til at være sandt.

Thomas
Svar
#2
Ja, det er fuldstændig korrekt at der desværre kommer henvendelser som disse. I starten da ItsTime startede havde vi ikke nogle, men efterhånden som siden er blevet kendt og meget besøgt, følger disse "spam" henvendelser desværre med Icon_e_sad Vi kan ligesom andre salgsportaler ikke undgå det, så man skal sørge for at tænke sig om og huske på netop det Thomas skriver
Citat:Anyway, ville blot gøre opmærksom på at det nogen gange ER for godt til at være sandt.
Svar
#3
Altid godt med en reminder, men ja den har været vendt utallige gange før. KUN bankoverførsler fra udlændinge og pengene SKAL være på kontoen før man sender uret. Checks er giftige, da banken smider pengene på kontoen, og så først bagefter finder ud af om der er dækning. Er der ikke dækning trækker de beløbet fra ens konto igen Icon_scared

Så bankoverførsel er eneste vej frem da den ikke kan trækkes retur når pengene først er kommet. Alt andet er for risky og med stor sandsynlighed scam.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#4
Vil da for god ordens skyld lige skrive at mit ur ER blevet solgt,
via annoncen her på ItsTime Icon_e_biggrin1

Så der kommer også de gode henvendelser .

Thomas
Svar
#5
Var ude for det samme.

Tankeeksperiment...

Man siger ok, opretter en konto... Hæver pengene når de kommer ind og lukker kontoen.
Hvem står så med lorten?
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#6
berg Skrev:Var ude for det samme.

Tankeeksperiment...

Man siger ok, opretter en konto... Hæver pengene når de kommer ind og lukker kontoen.
Hvem står så med lorten?

Det gør du - kontoen er tilknyttet et CPR-nummer, så banken ved godt hvor de skal henvende sig, når de skal have "tabet" dækket.
MVH Jesper
Svar
#7
Hvad er egentlig ideen med at checks går ind men kan tilbagetrækkes i 1,5 måned - så er de jo ikke rigtigt gået ind alligevel.
Det undergraver da alt tillid til det system?

Kan man ikke lave en bankgaranteret check - hvor banken reserverer beløbet på ens konto, og noterer dette på checken?

Det andet er da næsten ubrugeligt som betalingsmiddel - og jeg havde ellers på fornemmelsen af mange af de HELT dyre ting her i livet blev betalt med checks?

Er det kun udenlandske checks som ikke cleares samme dag? Hvis ikke, så løber danske bil- og smykkebutikker da en stor risiko ved at acceptere en check? Men de ringer måske til banken?
Svar
#8
Encino Skrev:Hvis ikke, så løber danske bil- og smykkebutikker da en stor risiko ved at acceptere en check? Men de ringer måske til banken?
Ja, de ringer til banken.
Svar
#9
Samme her da min 372 blev lagt op tidligere. Adressen var noget tilfældigt gmail gøjl, så den blev ignoreret!
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
#10
Pussigt... Jeg har aldrig modtaget henvendelser via itstime.dk fra scammers. Det er altid via DBA.

Jeg mener også at checks indenfor EU kan cleares ret hurtigt, hvis de ellers er bank udstedt. I Asien kan man godt lave en bank udstedt check, og trække den retur, hvis noget i den handel man har lavet er slået fejl. Ergo kan svindlerne forsøge at trække den retur og pludselig bliver det påstand mod påstand om uret er leveret og kan føre til en masse bøvl. Så generelt INGEN checks. Jeg afviser dem også fra EU lande bare for sikkerhedens skyld. For hvorfor betale for at få en udenlandsk bankcheck (koster vel 2-300 kr.) lavet samt tiden og besværet på at sende den, når man kan lave en overførsel på 2 min. der ankommer dagen efter?! Der er ret sikkert scam involveret.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)