hjælp til modificering af SKX007
Hej Folkens,

Overvejer at få mit SKX007 modificeret. Har selv skiftet indlægget et par gange, og mit ur ser således ud lige p.t.:

İmage

Men jeg overvejer at få skiftet viserne (har aldrig været tosset med dem), og muligvis også skive og chapter ring nu jeg er i gang.

Men har ikke selv værktøjet eller evnerne til at skifte disse dele, og derfor jeg skal finde en i kbh som kan gøre det for mig for en billig skilling. Har skrevet til Ivan fra Svajts 2 gange uden svar, så enten har han for travlt eller også er han for snobbet til at røre et billigt Seiko. Så kender I nogen steder hvor det gøres uden at koste en krig?

Jeg påtænker at skifte til disse dele:

Visere:

İmage

Skive (den sorte):

İmage

Chapter ring:

İmage

Input til mod skal være velkomne!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Svajts vil helt sikkert gerne hjælpe og er på ingen måde snobbet. Til gengæld er der mange urmagere der ikke er så god til at svare på mail Icon_e_wink

Var det mig ville jeg smutte forbi ham eller Ravnkilde.
Svar
jeg overvejer også disse visere:

İmage
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
KimT Skrev:Svajts vil helt sikkert gerne hjælpe og er på ingen måde snobbet. Til gengæld er der mange urmagere der ikke er så god til at svare på mail Icon_e_wink

Var det mig ville jeg smutte forbi ham eller Ravnkilde.

Det kan være det der er galt, men useriøst alligevel når man har en kontaktmail på sin rigtig fine hjemmeside, hvis man så ikke kan finde ud af at svare på mails.

Men må jo hellere smutte ind forbi ham eller Ravnkilde. Ville blot gerne have en prisindikation på sådan en opgave inden jeg købte stumperne hjem.
Mvh. Bjørn
Svar
Hør Kristoffer. Han fik lavet lign. modifikation (visere) på sin Tissot hos Svajts.

P.s. Den neutrale skive på det første billede med visere, er IMHO federe end den hvor der står Marine Master.
Svar
Jeg har før fået Krognos til at skifte skive og visere. Mener det sidst 150 kr.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Den sorte skive med 3, 6, 9 indeks lidt a la "Panerai style" er klart den fedeste IMO Icon_cool
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Jeg ville ikke skifte dialen. Hvis du gør det mister du dag/kalender visningen eller du ender op med at det ikke bliver pænt omkring disse. Om ikke andet noget du skal være opmærksom på.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Tak for input, både mht. pris og sted for skifte, samt design :-)

Mht. skive er det første billede kun for at vise viserne, skiven er ikke lige den stil jeg går efter. Vil gerne have en skive ala den originale, men med chrom/poleret stål udenom 5-minut markeringerne. For at få den mere elegant. Hvis man fik minutmarkeringerne ned på skiven også, så kunne man droppe dem på chapter ring og få denne i stål/alu også.

Ville allerhelst have den viste skive uden Marine Master teksten, men den "findes" ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Svar
Jeg lavede faktisk for flere år siden en modificering med den skive og visere på første billede. Det er fra Yobokies ikke?
Dengang gik jeg til Bo Mølbak - han gjorde det for 200,-
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)