Hvordan sikrer jeg mig at det er ægte?
Jeg ville heller ikke købe så nyt et ur uden boks og papirer og altså komplet. Men pakken her er "god nok" efter min mening, idet det er ting som de fleste AD'er alligevel ikke giver med. Men måske nogle hardcore samlere vil ligge vægt på det?
Svar
En 328'er er et mega lækkert ur, som jeg selv har kigget på flere gange, men personligt ville jeg nok holde mig væk fra dette eksemplar, i hvert fald når jeg mærker min umiddelbare mavefornemmelse. Tjek eventuelt watchforfriends.com, som har et spritnyt eksemplar til en fornuftig pris, selvom det selvfølgelig koster en slat mere end dette 3-4 år gamle, brugte eksemplar.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Der er 9k til forskel Rasmus plus måske et par tunsinde mere ved en forhandling. Jeg ville gå efter den brugte forudsat den er iorden.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Til spørgsmålet om det havde nogle ridser og den nye finish svarede han:

I gave the watch to a watchmaker Ferry schweitzer( one of the best watchmakers here in the netherlands, worked 30 years for Omega) he gave it a new finisch so there are not really any scratches at all. maybe some hairlines but that’s normal.
Total costs was 140 euro.
There’s only one little dent on the watch that isn’t really noticeable under normal sun light.
It can be removed by a watchmaker but it is really not noticeable.
My watchmaker didn’t removed the dent because it isn’t really bottering at all
When i received the watch it had some small scratches on the bracelet and some minor ones on the case. The main reason for a new finisch was: the steel bracelet leaves scratches on the case. The bracelet rubs against the case this is normal.So when you removed the steel bracelet and you want to put a leather strap on it you wil see some scratches. Now when you remove the bracelet it's like new. I have put some little tape between the case and bracelet so there won't be any new Scratches on the case.

Jeg har sendt en mail til ham Ferry for verificering af ur og stand.

Hvad tænker i? Er det skidt at det allerede er poleret?

Her er et billede af den lille ridse:

İmage
Svar
Det er ikke en ridse men en bule som han også skriver. Men den er lille. Dog vil der skulle fjernes en del metal hvis/når den skal poleres væk.

Paneret ure på lænke er store og klodsede så jeg tror hurtigt at et nyt ur ville få skader som disse.
Svar
er watchforfriends.com good guys?

Og hvad gør man hvis man vil have justeret lænken? Er det accepteret at spørge en lokal dealer eller?
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
mcbain Skrev:er watchforfriends.com good guys?

Og hvad gør man hvis man vil have justeret lænken? Er det accepteret at spørge en lokal dealer eller?

Jeg spurgte for nyligt ind til firmaet: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=13&t=4471" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=13&t=4471</a><!-- l -->

Du kan til enhver tid spørge din lokale urmager, om han vil justere din lænke for dig. De fleste tager i omegnen af en 50´er for det. Jeg kan ingenlunde forestille mig, at nogen vil sige nej.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Jeg har haft en 328 og du kan finde en masse fine billeder af det herinde.

Nu er det omtalte ur solgt, men beskrivelsen af uret lyder ganske fint, og en svag polering for at tage brugsridser og hairlines af lænke og kasse betyder jo intet. Det er tydeligt det er første gang det er blevet gjort.
Sættet er 'fuld sæt' forstået som at alt væsentligt tilbehør følger med. Klistermærket betyder ikke det store, og nogle forhandlere sætter faktisk det omtalte klistermærke på den brune yderpapkasse, som du ikke får med....
Lænken ridser kassen en smule hvor de møder hinanden ved normalt brug, men det er kun synligt ved remskifte og dermed fuldstændig ligegyldigt.
Det eneste der ville bekymre mig var bulen i uret, men nu hvor det er solgt er det jo omsonst.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Jeg tror det er D.Marth som startede denne tråd der har købt det Icon_e_wink
Dog uden at være 100% sikker.
Svar
Tænkte bare der nul opfølgning havde været og uret står som solgt 04.01 på Paneristi, men man kan håbe. Jeg var i hvert fald rigtig glad for mit!
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)