2014 listen
http://www.vintageure.dk/Nyheder-Blog?recordid2=6

Super flot lavet Mads!

Hvad siger i andre, er i enige eller ser jeres liste anderledes ud?
Svar
Jeg synes listen giver rigtig god mening, er glad for at se at Cartier er rykket op af listen og må sige at lige der kunne jeg ikke være mere enig Icon_party
Svar
Jeg synes nu godt nok at LW ligger lidt lavt  Icon_e_biggrin1
Svar
Godt arbejde, Mads. Fedt med en sådan liste.

Ligesom Kim undrer jeg mig også over LW. Måske ikke pga kvaliteten, men mere prisen og produktionsantallet, som er noget højere hhv lavere end karakteristikken af gruppen som helhed.

Desuden troede jeg, at Oris lå højere - og GP lavere.
Svar
Man skal huske på at det er Mads liste og ikke en facitliste Icon_e_wink
Vi ser jo alle forskelligt på tingene, hvorfor det er vigtig at huske på ovenstående.
Svar
Total pjat hvis du spørger mig, men der findes sikkert nogle som har gavn af den Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Jeg har ikke behov for at tænke folk og deres ure i kasser.
Svar
Fin liste Mads! :)
Jeg er meget enig... Nu har jeg ikke indgående kendskab til halvdelen af mærkerne, men min fornemmelse var ikke helt off i forhold til din opfattelse.

Selvfølgelig er det en farvet liste, men nu er brandvalue jo ikke super kvantificerbar! ;)

//Berg
Svar
Det er vel en fin liste. Mads redegør for de forskellige inddelinger.

Dog er der måske nogle producenter der uberettiget er placeret i laveste kategori. Især når man tænker på at de laver lettere komplicerede modeller til ca. 140.000.

Vil det ikke være at betragte som et røverkøb, hvis man kan finde et guldur fra ca. 50.000,- i klassen "øvre luksus ure"?
Svar
P11 Skrev:Dog er der måske nogle producenter der uberettiget er placeret i laveste kategori. Især når man tænker på at de laver lettere komplicerede modeller til ca. 140.000.

Hvilke mærker tænker du på?
Svar
Respekt for arbejdet og at det er dit synspunkt,
Er dog uenig i at Sinn er et swiss ur på budget Icon_e_wink

Mere overordnet er jeg uenig i de udtryk der bliver brugt om de såkaldt klasser urene er delt ind i,
Syntes i den forbindelse at det er lidt morsomt at det fineste af det fine kaldes RR klassen. Icon_e_biggrin1

Men fair nok det er en holdning, og sådan en har vi jo alle sammen. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)