stenstrupigen Skrev:Hej Peter. Altid godt med jurister i familien. Det har jeg selv haft meget glæde af.
Hvis du nu læser dine links igennem, så vil du ikke finde regler om, at 50% af købesummen skal være returneret inden 3-6 dage osv. af den simple grund, at sådanne regler ikke eksisterer.
EU´s regler om e-handel siger, at du indenfor EU er garanteret en fortrydelsesret på minimum 7 hverdage - mange lande har i deres nationale lovgivning længere frister og i disse tilfælde, er det disse, der gælder. I nedenstående link, kan man finde en oversigt over reglerne, samt et link til en oversigt over de forskellige landes nationale regler om fortrydelsesfrister.
Sælger er i disse tilfælde forpligtet til at sørge for, at køber modtager købesummen retur indenfor 30 dage - punktum !! Om der er enkelte lande, der har nationale regler om at visse dele af købesummen skal returneres hurtigere, skal jeg ikke sige ........... jeg tvivler dog meget !
Men for de, der er interesserede i deres rettigheder ved e-handel indenfor EU, så kan man læse dette link:
http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel/Hv...der-koebet
Linket er til den officielle danske udgave af EU´s forbrugerorganisations hjemmeside.
Det sidste link du henviser til er til forbrug.dk, som omhandler de
nationale danske regler om e-handel (eller fjernsalg).