Speedmaster inspirationstråd
#41
Hej. Her mine overvejelser.

Jeg spekulerer som en gal, om jeg skal købe et 'originalt' måneur 3570, et 'praktisk' med safirglas 3573 eller et moderne 326.30 som det her: [url]"http://www.urvaerket.dk/omega-speedmaster-racing-sort-stal-o40-mm-p-19579.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/omega-speedmast ... 19579.html[/url]

Det er klart at historien er en stor værdi for 3570, lidt mindre for 3573, og endnu lidt mindre for 326.30. Til gengæld er urværket i Racing et avanceret kolonnehjulsværk med co-axial osv. Jeg har fundet et nyere Racing til salg for 19k.

Er Racing for historieløst i forhold til Professional osv.??

Uret skal bruges til daglig, bakket op af en beater til havearbejde og gør det selv.

What to do?

Mvh

Lars T.
Svar
#42
Ref. nr. 3570.50.00 er den mest originale Speedmaster med Hesalit/Plexi glas.
Ref. nr. 3573.50.00 er med safirglas, den ville jeg personligt vælge. Jeg gider ikke have et hverdags ur hvor glasset nemt ridses (selvom det er let at fjerne igen).

Den model du linker til har også safirglas, men modellen er en reduced på 40 mm, det vil sige, at den er mindre end den "normale" Speedmaster, som er 42 mm. Jeg synes, at en speedmaster skal være 42 mm, men det afhæger HELT af, hvad DU personligt synes. Tænk dog på, at ved et eventuelt gensalg, er en reduced Speedmaster formodentlig mindre værd end en 42 mm.

Jeg håber, at du kan bruge det til noget...
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#43
Enig med Lars gå uden om en reduced hvis du kan bære 42mm
Ellers er det helt et spørgsmål om hvad man er til,
Skal uret bruges til hverdag som du nævner ville jeg også gå efter den Lars nævner. Icon_cool

God jagt husk det er den halve glæde. Icon_e_wink Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#44
Hej LarsT.

Jeg har en ny 3573.50.00 liggende, lækker sag må jeg sige.
Skriv en pm til mig, hvis du skulle være interesseret i den.

Vh.

Bo
Svar
#45
Kongen Skrev:Hej LarsT.

Jeg har en ny 3573.50.00 liggende, lækker sag må jeg sige.
Skriv en pm til mig, hvis du skulle være interesseret i den.

Vh.

Bo

Tak. Besked er afsendt! :)

Mvh

Lars
Svar
#46
LarsT Skrev:
Kongen Skrev:Hej LarsT.

Jeg har en ny 3573.50.00 liggende, lækker sag må jeg sige.
Skriv en pm til mig, hvis du skulle være interesseret i den.

Vh.

Bo

Tak. Besked er afsendt! :)

Mvh

Lars


Icon_thistreadis

VI VIL SE BILLEDER....................................... Icon_drinks
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#47
Hej Lars,

Jeg ville vælge 3573'eren. Det er stadig måneuret i alle henseender undtaget at det er opgraderet med safirglas for og bag. Og hvem vil ikke godt kigge til dette smukke værk gennem glasbagsiden?

İmage

Men ellers er de mere moderne speedyer med cal 9300 co-ax og 44,25 mm meget tiltalende synes jeg. Dog væsentligt dyrere :-)

[url]"http://www.urvaerket.dk/omega-speedmaster-moonwatch-co-axial-chronograph-sort-stal-o44-p-17417.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/omega-speedmast ... 17417.html[/url]


Bjørn
Sent from my iPhone
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#48
Handelen løb ind i nogle geografiske udfordringer, så jeg leder stadig efter en ordentlig handel på et 3570 eller 3573.

Så kom ud af busken, hvis nogen har noget kram til en skarp pris!? :-)

Mvh

Lars T.
Svar
#49
LarsT Skrev:Handelen løb ind i nogle geografiske udfordringer, så jeg leder stadig efter en ordentlig handel på et 3570 eller 3573.

Så kom ud af busken, hvis nogen har noget kram til en skarp pris!? :-)

Mvh

Lars T.

Så "stort" er Danmark da ellers ikke ??
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#50
Stensbjerg Skrev:
LarsT Skrev:Handelen løb ind i nogle geografiske udfordringer, så jeg leder stadig efter en ordentlig handel på et 3570 eller 3573.

Så kom ud af busken, hvis nogen har noget kram til en skarp pris!? :-)

Mvh

Lars T.

Så "stort" er Danmark da ellers ikke ??
Det er jo ikke sikkert at Bo vil mødes på halvvejen Icon_e_wink Det gør jeg også kun med folk jeg kender.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)