IWC ure med JLC værker
Stensbjerg Skrev:Hvis jeg ikke på stående fod husker forkert er det AP,PP,VC og IWC
Så lad os kalde det de mest gængse high-end mærker. Icon_e_wink

Ahh er nok enig med Kristoffer her at det måske lige er i overkanten. Også at kalde dem de mest gængse highend mærker. IWC står for mig ikke som high-end og VC, AP og PP er blot de tre største/mest kendte. Der findes vel 50 andre fabrikater af større eller mindre kaliber i high-end klassen.

Når det så er sagt er jeg da enig i at JLC kunne noget i specielt perioden ca. 1960-2000 på værksiden, hvor ingen andre kunne følge med. At der så siden er sket meget så JLC for mig ikke længere har samme status som enevældig hersker på værkfronten, som tidligere set, er en anden snak. Ikke at de er blevet dårligere men de andre highend mærker har bare rykket sig voldsomt det seneste årti så der findes 3-4 andre der efterhånden er på niveau.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:
Stensbjerg Skrev:Hvis jeg ikke på stående fod husker forkert er det AP,PP,VC og IWC
Så lad os kalde det de mest gængse high-end mærker. Icon_e_wink

Ahh er nok enig med Kristoffer her at det måske lige er i overkanten. Også at kalde dem de mest gængse highend mærker. IWC står for mig ikke som high-end og VC, AP og PP er blot de tre største/mest kendte. Der findes vel 50 andre fabrikater af større eller mindre kaliber i high-end klassen.

/Mads

Nu er det jo meget subjektivt, hvilke mærker man vil kalde for highend, og hvad man vil kategorisere som mainstream længere nede af rangstien fordelt i kasser....

Den diskussion har vi haft en mio gange, og du har din liste, og den er jo ikke nødvendigvis facit for alle andre Mads....

Jeg er klar over, at der er nogle mærker der skiller sig ud, og jeg er nok heller ikke er uenig i at IWC ikke er highend, men jeg er med garanti ikke enig i din placering af IWC i forhold til Panerai feks....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Heldigvis er vi forskellige, for mig er IWC helt sikkert et higend mærke,
Og det er uanset hvad andres "facitliste" så ellers siger. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Er det ikke irelevant om IWC er HE eller ej? Din udtalelse om at Jlc har lavet værker til alle HE brands holder jo stadig ingen steder.
Svar
Det kommer ikke som nogen overraskelse at jeg er meget til IWC, men hvis jeg alligevel prøver at tage så objektive briller på som muligt, så mener jeg at IWC laver highend ure. Eksempelvis ure som Grande Complication og Portuguese Sidérale Scarfusia sætter barren meget højt.

Jeg mener også at IWC burde ligge over Panerai på din liste, Mads, men det er jo en subjektiv liste og som sådan svær at diskutere.

Mvh
Michael
İmage
Svar
Kristofferj Skrev:Er det ikke irelevant om IWC er HE eller ej?

Icon_+1

Come on, folks. Icon_e_wink

Jeg ejer et dyrere IWC-ur og finder det ligegyldigt, om IWC skal kategoriseres som det ene eller det andet. Det spørgsmål kan næppe afgøres blandt folk, selvom der eksisterer flere argumenter for og imod den problemstilling.

Er enden ikke god, så længe uret bringer dets ejer glæde?
Svar
Kristofferj Skrev:Er det ikke irelevant om IWC er HE eller ej? Din udtalelse om at Jlc har lavet værker til alle HE brands holder jo stadig ingen steder.

Enig derfor rettede jeg det også men det har du åbenbart ikke læst,
JLC har leveret værker til AP,PP,VC og IWC i min bog store kendte high-end mærker,
du må endelig sige til hvis den rettelse stadigvæk ikke er tydelig nok til at du kan forstå det...

Er det virkelig nødvendigt at nævne at Når jeg kalder IWC high-end så er det mit syn på mærket,
Alle er i deres gode ret til at have et andet syn, det er fino med mig det ændre bare ikke mit.
Svar
Hehe, sjovt som tråde kan udvikle sig i forskellige retninger fra udgangspunktet;) Nu var hensigten fra min side, at skabe et overblik over de mange IWC ure med JLC værker i maskinrummet, dog uden at være en komplet liste;)

Når det så er sagt, ja så er jeg ret ligeglad om det er High End eller ej. Det vigtigste hos mig, er den følelse og glæde jeg har ved at gå med uret;)

Definitionen af High End udemærker sig bla. ved at være det dyreste og teknisk set mest sofistikerede udstyr på markedet. Såfremt en liste over begrebet High End skal være endegyldig, så bør disse forhold tages i betragtning.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
High-end for mig har som udgangspunkt intet med prisen på uret at gøre,
Det handler mere om hvordan samt hvor meget de selv laver deres ure,
Lagt sammen med det tekniske niveau og hvilke finish de sender deres ure ud med.

Men vi bliver aldrig enige og vi har haft den alt for mange gange som Jon var inde på,
Så lad endelig vende tilbage til det som det startede med at handle om.

Så skal jeg nok huske på til en anden gang, at selvom jeg giver Icon_mrgreen Icon_e_wink til en (syntes jeg selv) frisk bemærkning,
Ja så Kan tingene sagtens tage fart alligevel.
Svar
Stensbjerg Skrev:High-end for mig har som udgangspunkt intet med prisen på uret at gøre,
Det handler mere om hvordan samt hvor meget de selv laver deres ure,
Lagt sammen med det tekniske niveau og hvilke finish de sender deres ure ud med.

Men vi bliver aldrig enige og vi har haft den alt for mange gange som Jon var inde på,
Så lad endelig vende tilbage til det som det startede med at handle om.

Så skal jeg nok huske på til en anden gang, at selvom jeg giver Icon_mrgreen Icon_e_wink til en (syntes jeg selv) frisk bemærkning,
Ja så Kan tingene sagtens tage fart alligevel.

Jacob, jeg tror i bund og grund at vi er enige;) Hvis vi tager udgangspunkt i det om du selv skriver, så har finish og inhouse jo i den grad indflydelse på prisen;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: