Linde Werdelin - SpidoSpeed Black DLC
Jeg er som KIm skriver den lykklige ejer af uret på billedet.
Det er rigtigt at uret pga de skarpe kanter, har fået slidt lidt af DLC behandlingen af.
Mit ur er et af de første i serien, så de senere Linde Werdelin ure har muligvis/forhåbentlig fået en mere slidstærk DLC behandling, men det er naturligvis bare et gæt. Til den nypris som urene sælges til, ville jeg forvente en mere holdbar overflade.
Jeg har tidligere selv fået DLC behandlet et Omega Seamaster og den behandling var virkelig slidstærk.
Jeg har bestemt at lade mit LW stå med den "patina" det nu en gang har og deler det med min datter som hverdagsur.
Du vil helt sikkert ikke fortryde det, hvis du kan finde et brugt ur uanset om det er stål eller DLC behandlet.

Jeg har også et IWC Doppelchronograph i keramik. Uret er umuligt at ridse. Den sorte keramikkassen har dog andre udfordringer, man skal helt sikkert ikke tabe uret på et flisegulv (det skal man naturligvis ikke med nogle ure). Der ligger nogle grimme billeder på nettet med keramikkasser, der er splintret.
Svar
Sort gør helt sikkert noget lækkert ved flere ure,
Ærgeligt at der ikke er flere der mester dash shield teknologien.

Min søn har et Seiko med den teknologi uret har en virkelig fed farve,
Og går gennem ild og vand uden at det kan ses. Icon_cool

Et DLC ur ville jeg personlig aldrig selv købe...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Citat:af henriksen41 » 30/11/2013 19:1

Jeg har også et IWC Doppelchronograph i keramik. Uret er umuligt at ridse. Den sorte keramikkassen har dog andre udfordringer, man skal helt sikkert ikke tabe uret på et flisegulv (det skal man naturligvis ikke med nogle ure). Der ligger nogle grimme billeder på nettet med keramikkasser, der er splintret.

Der ligger et par enkelte billeder på nettet af flækkede keramikkasser, men det er de samme billedserier der går igen på de forskellige fora, så mit indtryk er klart at det er en storm i et glas vand. Klart man skal ikke kaste sit kermiske ur på gulvet, men det skal man ikke med noget ur...

Hvis man vil ha noget som er ridsefast så er der kun én vej og det er keramik. Jeg ville personligt rigtig gerne ha fingre i et keramisk ur og arbejder også på det.

mht LW's DLC belægning så har jeg altså læst et sted at Morten Linde har udtalt at de godt kan "strippe" deres ure for DLC og pålægge en ny hvis det skulle være nødvendigt. Jeg havde på et tidspunkt en 3-timer som jeg overvejde at få DLC belagt og havde også fat i Morten Linde og han mente godt at det kunne lade sig gøre...
Svar
Jeg har også hørt at de skulle kunne ordne kasen igen hos LW - om det er korrekt aner jeg dog ikke.
På Paneristi er der en bruger som i mange år har brugt et Pam med denne type overfladebehandling
hårdt og den har mange brugsspor, hvilket på en eller anden måde bare gør uret vildt sejt IMHO.

Jeg synes også sorte ure er ok, men er nok i bund og grund mest til stål/titaniums ure.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)