26-11-2013, 12:06 AM
Vil prøve at lave en lille sammenligning af de 2 modeller,
Her lidt efter 14 dage som ejer af 600 meteren.
Det er selvfølgelig min helt egen vudering og ud fra hvad jeg lægger vægt på i urene.
Skiven. 600m
Begge modeller har en utrolig flot og detaljeret skive som ikke er bange for at man gå tæt på.
Syntes dog 600m lige tage teten med de ekstra detaljer.
Viserne. 300m
De køre begge med alu visere som er godt fyldt med lume så det kommer ned til hvilke design man mest er til,
Her syntes jeg 300m lige sniger sig foran.
Datohjul. 300m
Den har alu datohjul og det har 600m så vidt jeg kan se ikke, derfor ingen tvivl.
Værk. 600m
300m køre med et nedbeatet grand seiko værk hvilke jeg ikke mener nogen matcher til prisen,
600m har spring drive værk som også er meget flot udført, derfor mener jeg det topper 300 meteren.
Kronen. 600m
Flot krone med seiko logo på 600m, 300m køre med den samme som flere af de billige modeller har,
Derfor heller ingen tvivl her.
Kassen. 600m
300m køre med en fed monoblock kasse som jeg også syntes er unik i prisgruppe,
600m kassen oplever jeg bare en tand federe så derfor får den pointet i denne katagori, men det er helt sikkert tæt.
Lænke/lås. Uafgjort
De køre med det samme bare i hvert sit matriale.
Lynette. Uafgjort
Dem oplever jeg også meget ens.
Lume. Uafgjort
De køre begge den total blæret Seiko stil.
Glas. Uafgjort
300m har Seiko's eget udviklet "plast" glas som giver mening hvis man kigger med tool brillerne på uret,
600m køre med safir glas begge løsninger tiltaler mig så derfor bliver det uafgjort.
Generelt matrial valg. 600m
600m er lavet i titanium som jeg oplever som federe end 300m's helt i stål løsning,
Men det er meget tæt da stål divers bestemt også tiltaler mig men her syntes jeg titaniumen bare lige spiller en tand ekstra.
Bærekomfort. 600m
Jeg kan gå med 300m hele dagen men jeg kan sagtens se hvorfor nogen oplever det som top tungt,
så hovedet på blokken 600m har en højere bærekomfort.
Generelt feel. 600m
300m er et super fedt ur som jeg mener tåler sammenligning med mange dyrere ure,
Men jeg syntes godt man kan mærke/fornemme at med 600m har Seiko lige åbnet en tand mere for hanen.
Value for money. 300m
Tager vi nyprisen er 600m ca 10k dyrere og med tanke på de har samme brand
Mener jeg 300m tager sejren her, men den har også verdens bedste value for money i en diver hvis man spørger mig.
Generelt design. 300m
Den har det helt klassiske diver design som Seiko laver så smukt,
Der går 600m mere sine egne veje hvilke også har sin charme.
X-factor. 600m
Det er altid noget helt specialt at gå med en prospex model fra Seiko du møder ikke mange med samme ur,
For mig har 600m i flere år været URET inden for serien og jeg syntes det er fyldt med x-factor derfor vinder den her.
Final score.
600m 12 point
300m 8 point
Udtrykker mit syn på urene meget godt syntes jeg de ligger utrolig tæt, Men 600m har lige det ekstra.
Her lidt efter 14 dage som ejer af 600 meteren.
Det er selvfølgelig min helt egen vudering og ud fra hvad jeg lægger vægt på i urene.
Skiven. 600m
Begge modeller har en utrolig flot og detaljeret skive som ikke er bange for at man gå tæt på.
Syntes dog 600m lige tage teten med de ekstra detaljer.
Viserne. 300m
De køre begge med alu visere som er godt fyldt med lume så det kommer ned til hvilke design man mest er til,
Her syntes jeg 300m lige sniger sig foran.
Datohjul. 300m
Den har alu datohjul og det har 600m så vidt jeg kan se ikke, derfor ingen tvivl.
Værk. 600m
300m køre med et nedbeatet grand seiko værk hvilke jeg ikke mener nogen matcher til prisen,
600m har spring drive værk som også er meget flot udført, derfor mener jeg det topper 300 meteren.
Kronen. 600m
Flot krone med seiko logo på 600m, 300m køre med den samme som flere af de billige modeller har,
Derfor heller ingen tvivl her.
Kassen. 600m
300m køre med en fed monoblock kasse som jeg også syntes er unik i prisgruppe,
600m kassen oplever jeg bare en tand federe så derfor får den pointet i denne katagori, men det er helt sikkert tæt.
Lænke/lås. Uafgjort
De køre med det samme bare i hvert sit matriale.
Lynette. Uafgjort
Dem oplever jeg også meget ens.
Lume. Uafgjort
De køre begge den total blæret Seiko stil.
Glas. Uafgjort
300m har Seiko's eget udviklet "plast" glas som giver mening hvis man kigger med tool brillerne på uret,
600m køre med safir glas begge løsninger tiltaler mig så derfor bliver det uafgjort.
Generelt matrial valg. 600m
600m er lavet i titanium som jeg oplever som federe end 300m's helt i stål løsning,
Men det er meget tæt da stål divers bestemt også tiltaler mig men her syntes jeg titaniumen bare lige spiller en tand ekstra.
Bærekomfort. 600m
Jeg kan gå med 300m hele dagen men jeg kan sagtens se hvorfor nogen oplever det som top tungt,
så hovedet på blokken 600m har en højere bærekomfort.
Generelt feel. 600m
300m er et super fedt ur som jeg mener tåler sammenligning med mange dyrere ure,
Men jeg syntes godt man kan mærke/fornemme at med 600m har Seiko lige åbnet en tand mere for hanen.
Value for money. 300m
Tager vi nyprisen er 600m ca 10k dyrere og med tanke på de har samme brand
Mener jeg 300m tager sejren her, men den har også verdens bedste value for money i en diver hvis man spørger mig.
Generelt design. 300m
Den har det helt klassiske diver design som Seiko laver så smukt,
Der går 600m mere sine egne veje hvilke også har sin charme.
X-factor. 600m
Det er altid noget helt specialt at gå med en prospex model fra Seiko du møder ikke mange med samme ur,
For mig har 600m i flere år været URET inden for serien og jeg syntes det er fyldt med x-factor derfor vinder den her.
Final score.
600m 12 point
300m 8 point
Udtrykker mit syn på urene meget godt syntes jeg de ligger utrolig tæt, Men 600m har lige det ekstra.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.