Refleksioner over Rolex som brand
Klart rolex er et super brand, og derfor giver nogle signaler. Det gør alle mærker jo. Der er en grund til, at marketing er en så vigtig del af vores hverdag. Men det er dog stadig individuelt hvad folk tænker om hvilke mærke, og jeg tror da, at det kommer meget an på, hvilket miljø man befinder sig i, i forhold til hvilket signal man sender. En studerende sender et helt andet signal, hvis han bærer et rolex, end en mand et stykke op i fyrrerne.

Derudover synes jeg, det er virkeligt sjældent man får kommentarer på sit ur af "udenforstående". Det jeg har fået flest på er mit Halios, og det er helt sikkert kun fordi det er kæmpe stort og helt sort.
Gotta have them all
Svar
Jeg synes at netop Rolex er et de mere diskrete luksusure. Hvis man vælger sin model efter omtanke har jeg svært ved at se mere "underspillet" luksus en et Rolex ur.
Der skal man være ur interesseret for at vide at det er 40-50.000 der sidder på armen.

Endnu mere hvis man vælger at købe en 30-40 år gammel model som måske er endnu dyrere.

Faktisk synes jeg at det er netop det lækre ved Rolex. Elsker underspillet luksus.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Tak for de mange input. Dejligt med lidt 'debat' på urDEBATTEN Icon_hello

Lige en kommentar til det sidste indlæg, blot fordi det er det sidste ;)

Mester Skrev:Jeg synes at netop Rolex er et de mere diskrete luksusure. Hvis man vælger sin model efter omtanke har jeg svært ved at se mere "underspillet" luksus en et Rolex ur.
Der skal man være ur interesseret for at vide at det er 40-50.000 der sidder på armen.

Endnu mere hvis man vælger at købe en 30-40 år gammel model som måske er endnu dyrere.

Faktisk synes jeg at det er netop det lækre ved Rolex. Elsker underspillet luksus.
Uden at sætte mig til dommer over, hvorvidt Rolex er genkendelig eller ej, så må man altså konkludere, at ABlotToWatch's punkt 3 ikke gælder i vores lille, danske andedam:

ablogtowatch Skrev:People tend to want buy a Rolex [...] [3] to communicate a level of career or life success

M.a.o. så skal man altså som dansker IKKE købe et Rolex, hvis man ønsker at 'kommunikere succes'??

For the record: Jeg ønsker stadig at købe et Rolex og forsøger af finde det rigtige ur til den rigtige pris Icon_e_wink
Svar
Mester Skrev:Jeg synes at netop Rolex er et de mere diskrete luksusure. Hvis man vælger sin model efter omtanke har jeg svært ved at se mere "underspillet" luksus en et Rolex ur.

At Rolex skulle være diskret eller underspillet luksus ligger helt udenfor min fatteevne. Jeg mener helt modsat at det er det absolut mest genkendelige luksusur man kan bære.

Vh baun
Svar
baun Skrev:

At Rolex skulle være diskret eller underspillet luksus ligger helt udenfor min fatteevne. Jeg mener helt modsat at det er det absolut mest genkendelige luksusur man kan bære.

Vh baun

Ganske enig!
/
Kristen
Svar
Jeg betragter Rolex som "det nemme valg".
På samme måde som en sort Audi.
Men der er ingen, der har sagt at det skal være svært!
/
Kristen
Svar
Det må jeg vist uddybe. Det er jeg mener er at hvis du går med Sub red vintage er der ikke mange lægger mærke til at du går med ur til 60-80 tusinde men hvis du går og flasher et Breitling by Bentley eller et Royal Oak i rosegold vil der være flere "almindelige mennesker" der vil lægge mærke til du har et dyrt ur. Det er det jeg mener med diskret luksus. Selvfølgelig hvis man vælger en guld Daytona er man selv "ude om det" Icon_e_wink
Svar
Til sociologen: hvis du er bange for, at folk skal sætte dig i bås, hvis du skulle opfylde din drøm om et Rolex, kan jeg kun sige: så la´da være.. Icon_e_biggrin1
At skulle skjule det, eller næsten skamme sig over, at man har købt noget som man synes er lækkert, er da ikke rart.
Jeg havde da selv de samme tanker, da jeg købte min første Rolex.Gad vide hvad folk vil tænke: sikken blærerøv, han er stor i slaget, har han arvet, eller hvad det nu måtte være folk tænte.
Jeg arbejder på et lager og er nok ikke helt typen på en Rolex-mand.
Nå, jeg tog mit ur på da jeg skulle på job....og ingen bemærkede det.
Til gengæld ved jeg, at der er flere der har ondt i r...., over at jeg kører i en 10 år gammel BMW.
Så, min erfaring omkring uret er,som flere andre også nævner, at din frygt nok er ubegrundet.
Kom nu, bare skip det kedelige Panerai, og køb et lækkert Rolex Icon_e_wink
Mvh Palle
Svar
Citat:af Mester » 19/11/2013 19:22
Det må jeg vist uddybe. Det er jeg mener er at hvis du går med Sub red vintage er der ikke mange lægger mærke til at du går med ur til 60-80 tusinde men hvis du går og flasher et Breitling by Bentley eller et Royal Oak i rosegold vil der være flere "almindelige mennesker" der vil lægge mærke til du har et dyrt ur. Det er det jeg mener med diskret luksus. Selvfølgelig hvis man vælger en guld Daytona er man selv "ude om det" Icon_e_wink

Hvis du stiller et Breitling for Bentley, AP i rosegold og et Rolex Submariner (ligemeget om den er rød eller med keramik) i stål op for menigmand, så har jeg en kasse Champagne på at minimum 8 ud af 10 ville gætte på at Subben er dyrest.... Ikke alle kender til Breitling for Bentley modellerne og endnu færre til AP overhovedet, så de fleste vil med sikkerhed genkende og udpege Rolex som det "dyre" ur blandt de 3, ene og alene pga navnet...
Svar
Palleurup Skrev:Til sociologen: hvis du er bange for, at folk skal sætte dig i bås, hvis du skulle opfylde din drøm om et Rolex, kan jeg kun sige: så la´da være.. Icon_e_biggrin1
...
Kom nu, bare skip det kedelige Panerai, og køb et lækkert Rolex Icon_e_wink
Jeg er såmænd ikke "bange", vil blot skabe lidt debat - og høre jeres indspark ;)

Min udfordring er, at jeg ikke vil slippe mit Panerai, men have et Rolex, hvilket giver anledning til lidt økonomiske overvejelser ;)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)