Hjælp vedrørende drømme Rolex
#1
Hej alle sammen

Har identificeret et sub fra mit fødselsqår med hele balladen til men har brug for hjælp vedrørende originalitet og pris vurdering

Er der nogen der kan hjælpe. Dette er ikke et spørgsmål om investering men jeg vil ikke snydes og ure fra denne periode kræver ekspert hjælp

Tak på forhånd

Bjørn
Svar
#2
En god ide er at poste billeder og information om uret her. Så er der sikkert nogen stykker som kan komme med input Icon_e_wink
vh Hans Henrik
Svar
#3
Hej Bjørn og velkommen til ItsTime.dk Icon_e_biggrin1

Vi har flere herinde som er super skarpe på vintage Rolex og jeg er sikker på at de gerne vil hjælpe.
Hvis du vil have hjælp her i tråden skal vi bruge et link til det konkrete ur, ellers skriv en privat besked til f.eks.
Mads Gjødesen (Brugernavn: TimeToWatch.dk) Icon_e_wink
Svar
#4
For lige at samle op på tråden er det den 5513, der er på BR auktion Bjørn har kig på:

[url]"http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=2&iid=300598680&cid=37659&mode=detail" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do ... ode=detail[/url]

Min mening: Uret ser ok ud. Det er fabrikeret noget før 1969, da det er en 200 m first skive som indikerer produktion mellem 1965-1967. Lænken er færdig, så der skal man ud og finde en anden, hvis man vil bruge uret. En pæn brugt ref. 93150 kan findes brugt til ca. 5-7.000 kr. og en ny koster ca. 10.000. Mht. prisen får man det ikke for 30 k inkl. salær. Mit gæt er at det ryger i ca. 35 k plus salær. Det har en markedspris på ca. 45 k.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#5
Ifølge urets papirer er det solgt fra Klarlund i 1969, mens det som Mads skriver højst sandsynligt er produceret et par år før - og så er vi vel inde i den gamle diskussion, som altid popper op, når man gerne vil have et ur fra sit fødeår.

Hvad er det der gælder - urets produktionsdato eller salgsdatoen !?? For mit eget personlige vedkommende hælder jeg mere til, at det er urets produktionsdato, der gælder - salgsdatoen kan jo bero på tilfældigheder og har i mine øjne ikke noget med urets "fødsel" at gøre ! .......... oder was !?? Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
For mit vekommende er det første salgsdag - lidt som reg år for en bil, er dens første reg år og der, hvor den eller det tages i brug

Jeg kan godt forstå dem som mener noget andet, og går efter produktionsår år - men, gælder det så fra uret går - eller fra det øjeblik, uret begynder at blive samlet :)

Derfor, er det for mig, første salgsdag :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#7
Jeg vil skulle se uret "i hånden" før bud/køb. Minut og time visere er med garanti ikke tritium men det der bekymrer mig er hvorfor lænke stiften trænger helt igennem de to horn ved henholdsvis kl. 7 og kl 1. Det kan tyde på en voldsom overpolering så jeg vil klart anbefale man ser uret inden man begynder at byde.
Jeg vil også lige nævne at man skal checke serienummer for at sikre skiven passer til periodemæssigt. Ud fra hvad jeg kan se på billederne er der intet der forbinder uret med papiret og dermed årgang og Klarlund. Det bekymrer mig også at der er synligt rust i kanten mellem glas og krans.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
Jeg kan se BR også har en 1665 på auktion. Det er fint nok man skriver der følger et certifikat med men det er altså ikke det originale Rolex kronometer certifikat og der står ikke engang serienummer på det Icon_e_surprised
Beklager men jeg synes der er for meget hokus pokus over dette sæt. Er man bare en anelse naiv kommer man til at betale for noget det ikke er.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#9
Enig i at uret skal ses før evt køb, men Klaus; hvorfor mener du ikke, at det er tritium visere? Og hornene ser en lille smule skævpoleret ud, men det undre mig at stiften "stikker" ud på den ene side da det på billederne ikke ser skampoleret ud...
Simon Hedegaard
Svar
#10
De visere ser meget nye ud i forhold til skivens patinering men det er nu det mindste ved uret. Det kan være for lange stifte men så skulle de stikke ud i alle fire hjørner vil jeg mene.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)