Top 5
#31
Sagtens Icon_e_biggrin1
Svar
#32
Jeg har ligeledes kigget lidt efter et BP 5002, men efter at have gået med mit Pam380 i en god måneds tid... Kan jeg indimellem godt irriteres lidt af kronen, den kan hvis uret sidder for langt nede på armen godt gnave lidt hånden! Og hvis kronen irritere bare en lille smule på et Pam 380 så bliver det med garanti ikke bedre på et IWC BP... Så den springer jeg nok over i denne omgang!

Lige for tiden er der kun et ur for øje (og det har jeg kigget langt efter længe efterhånden) og det er et AP 15300OR med sort skive... men jeg mangler bare lige lidt kroner Icon_e_surprised Men det skal nok komme og forhåbentlig i 2014 Icon_e_biggrin1

Undervejs i min opsparen kunne der meget vel kigge noget andet AP forbi... eller måske et Daytona i noget ædelmetal Icon_cool
Simon Hedegaard
Svar
#33
Hedegaard Skrev:Lige for tiden er der kun et ur for øje (og det har jeg kigget langt efter længe efterhånden) og det er et AP 15300OR med sort skive... men jeg mangler bare lige lidt kroner Icon_e_surprised Men det skal nok komme og forhåbentlig i 2014 Icon_e_biggrin1

Jeg syntes du skal skrive til vores kære Undervisningsminister og bede om at få SU'en sat op Simon. Det kan ikke være rigtigt, at unge under uddannelse ikke skal have råd til et AP guldur i et velfærdssamfund som det danske Icon_rul Og slet ikke hvis direktøren har råd, for så skal vi da alle ha... Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#34
TimeToWatch.dk Skrev:
Hedegaard Skrev:Lige for tiden er der kun et ur for øje (og det har jeg kigget langt efter længe efterhånden) og det er et AP 15300OR med sort skive... men jeg mangler bare lige lidt kroner Icon_e_surprised Men det skal nok komme og forhåbentlig i 2014 Icon_e_biggrin1

Jeg syntes du skal skrive til vores kære Undervisningsminister og bede om at få SU'en sat op Simon. Det kan ikke være rigtigt, at unge under uddannelse ikke skal have råd til et AP guldur i et velfærdssamfund som det danske Icon_rul Og slet ikke hvis direktøren har råd, for så skal vi da alle ha... Icon_e_wink

/Mads
Må vi egentlig eje noget?
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#35
berg Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:
Hedegaard Skrev:Lige for tiden er der kun et ur for øje (og det har jeg kigget langt efter længe efterhånden) og det er et AP 15300OR med sort skive... men jeg mangler bare lige lidt kroner Icon_e_surprised Men det skal nok komme og forhåbentlig i 2014 Icon_e_biggrin1

Jeg syntes du skal skrive til vores kære Undervisningsminister og bede om at få SU'en sat op Simon. Det kan ikke være rigtigt, at unge under uddannelse ikke skal have råd til et AP guldur i et velfærdssamfund som det danske Icon_rul Og slet ikke hvis direktøren har råd, for så skal vi da alle ha... Icon_e_wink

/Mads
Må vi egentlig eje noget?

Ikke iflg. Per Clausen Icon_rul

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#36
Bare du har bilagene iorden går det nok:D
Svar
#37
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes du skal skrive til vores kære Undervisningsminister og bede om at få SU'en sat op Simon. Det kan ikke være rigtigt, at unge under uddannelse ikke skal have råd til et AP guldur i et velfærdssamfund som det danske Icon_rul Og slet ikke hvis direktøren har råd, for så skal vi da alle ha... Icon_e_wink

/Mads

Jeg synes helt bestemt også, at det er for dårligt Icon_e_wink Jeg har hertil aften prøvet at få fat i Ministeren, men det er ikke lykkedes... Men skal til et arrangement med Morten Østergaard (Uddannelsesministeren) her på torsdag og vil her lige høre om han ikke kan lægge et godt ord ind Icon_cool Det er da for dårligt at jeg KUN får 5000kr. i SU... altså, foruden min boligstøtte!
Simon Hedegaard
Svar
#38
jk Skrev:Der er mange meninger om PP's forretningspolitik. Man må blot konstatere, at den er en succes. Iøvrigt kan man ikke bare sætte produktionen af disse komplicerede ure op. Der er simpelthen ikke kvalificeret arbejdskraft nok til rådighed.

Da efterspørgslen er så stor, ønsker PP at sikre så godt som muligt, at de ure, der er til rådighed, kommer i de "rigtige" hænder. Man ønsker, at de går til dedikerede samlere i stedet for grey market mellemhandlere, som ville kunne lave en meget hurtig fortjeneste.

You've hit the nail right on the head, jk. :-)

Patek Philippe er ekstremt grundige og tillader ikke den mindste fejl, hvilket jeg har erfaret på klods hold. Det er i øvrigt et af årsagerne bag min fascination af mærket.

En ref. 5101 tog eksempelvis meget lang tid at producere, hvilket bl.a. skyldes den proces som alle ure undergår hos PP. Alt fra produktion af 'german silver' til 'perlage' af 'baseplate' tager tid, hvilket i øvrigt kan tilregnes de krav, som enhver medarbejder hos PP skal iagttage. Vi taler om præcision på mikroplan.

Jeg har intet imod at vente på et givent ur (bredt fortolket), selvom jeg er ængstelig for resultatet. Dog er det på samme tid underholdende, idet jeg mindes om den tid, hvor jeg frygtede et dårligt resultat i min BA-rapport, men endte med at få 12/12 som den eneste i det fag. Det kunne bestemt være sjovt, at opleve den følelse af 'eufori' og 'overraskelse' en gang til - blot i denne kontekst.

Hvis det ikke skulle gå som forventet - da er der altid noget andet sjovt, jf. listen. Icon_e_wink
Svar
#39
top 5 ønsker

iwc big pilot.
AP vulcano.
Hublot big bang all black.
Jlc extreme world
Rolex guld/stål.
Mvh Hr.holm
Svar
#40
Top 5, som den ser ud "pt."

PAM 005
PAM 190, 8 days JLC
PAM 380
Rolex 5513, med mat skive
AP 15202, med sort skive

PAM 360 (måske på et tidspunkt...)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)