Selvforsvar, hvordan?
Jeg tror på at det spørgsmål ikke kan besvares så firkantet,
Der er mange andre ting der spiller ind tror jeg.

Jeg er altid blevet fortalt at risikoen for at vi fik indbrud var meget lille,
På grund af "adgangen" til vores ejendom alligevel blev vi som mange mange andre ramt.

Udfør de tiltag der gør dig og din familie trygge og så ellers ikke lad det styre ens liv,
Det er mit bedste råd til alle jeg snakke med om emnet.

Jeg kender også flere som har alarm personlig giver jeg ikke meget for den,
Selvfølgelig lidt afhængning af hvor udbygget den er, men er man tryg med det tiltag er den jo alle pengene værd,
For lige netop dem som har betalt for den... Icon_cool

Det du taler om der kim kommer meget an på hvilke slags indbruds tyve der er tale om,
Dem som direkte tømmer huset (de har grej med til Flytte større sager) eller dem som "bare" løber huset igennem.

En af betjentene der kom ud til os fortalte mig at et gennemsnitlig indbrud tager UNDER 5 min,
Der hjælper meget få alarmer efter min overbevisning.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg er ikke uenig ifht. alarmer og tiltag generelt. Men skulle jeg hurtigt løbe ind og stjæle et par ting i et hus
og de samme ting stod i to huse ved siden af hinanden ville jeg selvfølgelig vælge det med nemmest adgang
og færrest forhindringer Icon_e_wink

Men det er så heldigvis ikke relevant, da det ikke er noget jeg skal Icon_e_biggrin1
Svar
Men man ved jo ikke helt hvad man kommer forbi,
Før man er inde i huset.....
Svar
Det handler som flere har nævnt at få dit hus til at synes uattraktivt, og dermed indirekte naboernes som mere attraktive.

2 mænd var på safari i Afrika og var under et pitstop blevet fanget på mellemhånd af en løve. Den ene mand giver sig til at strække ud og gøre klar til at løbe.
Den anden kigger på ham og siger: "hvad helvede, regner du med med at kunne løbe fra den løve der, bare fordi du strækker ud?"
Hvortil han svarer:" nej, jeg skal bare kunne løbe fra dig!"

Personligt så frygter jeg for den dag jeg skulle stå ansigt til ansigt med en indbrudstyv i mit eget hjem. Det ville kunne få store konsekvenser for mig og min familie uanset hvem der ville vinde sådan en brydekamp. Bringer man våben ind i det billede gør man bare indsatsen større.

Derfor er det klogeste at forsøge at forhindre den konfrontation i at ske, ved at fokusere på forebyggelse. Gøre det så uattraktivt som muligt for tyven, så han i sidste ende vælger et andet hus.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Stensbjerg Skrev:Jeg tror på at det spørgsmål ikke kan besvares så firkantet,
Der er mange andre ting der spiller ind tror jeg.

Jeg er altid blevet fortalt at risikoen for at vi fik indbrud var meget lille,
På grund af "adgangen" til vores ejendom alligevel blev vi som mange mange andre ramt.

Udfør de tiltag der gør dig og din familie trygge og så ellers ikke lad det styre ens liv,
Det er mit bedste råd til alle jeg snakke med om emnet.

Jeg kender også flere som har alarm personlig giver jeg ikke meget for den,
Selvfølgelig lidt afhængning af hvor udbygget den er, men er man tryg med det tiltag er den jo alle pengene værd,
For lige netop dem som har betalt for den... Icon_cool

Det du taler om der kim kommer meget an på hvilke slags indbruds tyve der er tale om,
Dem som direkte tømmer huset (de har grej med til Flytte større sager) eller dem som "bare" løber huset igennem.

En af betjentene der kom ud til os fortalte mig at et gennemsnitlig indbrud tager UNDER 5 min,
Der hjælper meget få alarmer efter min overbevisning.

Du tager langt hen ad vejen fejl Stensbjerg. En alarm med tilhørende vægter kørsel - nedbringer risikoen for indbrud med +70% - og det er et faktum.

Jeg er bl.a. chef for en alarm afdeling, og det er valide tal. Derudover er antallet af indbrud i Danmark faldet markant over de seneste år - og faldet forsætter.

Når det er sagt, så er der selvfølgelig ingen garantier.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Interessant Jesper mht fald i antal af indbrud i DK når man så samtidig hører at DK er det land i EU med flest indbrud.
Jeg kan fortælle at min nabo (jvf første indlæg i denne tråd) har et meget synligt alarmpanel ved hoveddøren, som kan ses udefra, og alligevel var der en klovn der forsøgte at bryde ind.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KimT Skrev:Jeg er helt med på at hvis der er noget ved et hus de er interesserede i skal de nok komme ind, uanfægtet hvilke tiltag der er taget.
Men mit argument er to nøjagtig lige attraktive huse ved siden af hinanden. Hvis "gevinsten" er den samme er der vel ingen grund til
at vælge det mest besværlige hus?
Selvfølgelig tager man det "nemmeste" hus. Det er da logisk.

Kommer der nogen ind her, kommer de ud igen manglende en arm eller ben.

İmage
Svar
Man kan selv bestemme hvad man vil læse ud af statistiker,
Der hvor jeg arbejder nu har vi både alarm og vagt selskab jeg har været der lige knap et år,
Der har været utallige forsøg på indbrud og et tilfælde hvor de kom ind,
Det er kun manglen på evner som indbruds tyv der har holdt dem ude ikke alarmen og vagt selskabet.

Jeg har respekt for de tal du hentyder til men det ændre ikke min holdning,
Og når en betjent siger til mig at der sker helt sindsyg (for nu at bruge hans ord) mange indbrud og de tager under 5 min I gennemsnit, ja så vælger jeg altså at tro på ham.

Jeg regnede nu heller ikke med at en som levede at disse alarmer skulle fraråde at få sat en op Icon_e_wink

Jeg har fattet at dine hunde gør dig og din familie trygge claus og det er cool,
Derfor vil jeg også undlade at fortælle hvad jeg ved er sket steder hvor man har anvendt hunde som beskyttelse,
Og der har stået nogen som var "kolde"nok og gerne ville ind.

Hunde holder "hvalpene" væk men dem behøver jeg personlig ikke en eller flere hunde for at ordne,
Men som jeg sagde vi skal da hver især gøre som vi lyster og som giver os tryghed. Icon_cool
Svar
Stensbjerg Skrev:Men som jeg sagde vi skal da hver især gøre som vi lyster og som giver os tryghed. Icon_cool

Icon_+1 Ovennævnte forklarer egentlig ret godt hvad det hele handler om, har dog selv fotoalarm installeret som giver mig den nødvendige tryghed;)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Jeg ville også til enhver tid sige til en inbrudstyv at han måtte tage hvad han ville bare han ikke rører min familie, men kom det til et punkt hvor min familie blev bragt i fare så har jeg for længst gjort op med mig selv hvor langt JEG personligt vil gå for at beskytte min familie....Og i yderste konsekvens går jeg hele vejen uden at blinke et sekund. Indbrudstyve og røvere må bare være klar over at der er visse "occupational hazards" forbundet med at trænge ind i andre folks hjem....

Men så længe man har en Dogue De Bordeaux på 65 Kg gående, så spekulerer jeg ikke så meget på om det skulle komme til at ske - for jeg tror det næppe. Man skal satme være desperat for at vade ind til sådan en grimrian uden at vide om den er venligtsindet eller ej....

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)