Speedmaster inspirationstråd
#11
Jeg har haft mange Speedmastere men der er ingen der slår denne cal 321.

İmage

İmage

eller cal 861...

İmage

Det er et fedt ur sådan ét Moon Watch og imponerende meget ur for pengene...

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • Pfaarvang
Svar
#12
Fed tråd, lægger lidt fotos op i weekenden af dem jeg har haft
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#13
Virkelig flot 321, Klaus!
Kommer du slet ikke til at savne den, når du genser de billeder?
Kan godt se, at 3570 ikke helt har samme glød men den er jeg nu også glad for.

Mvh Jens
Svar
#14
God idé med en hyldest-tråd.

Jeg kan da bidrage med disse to - den højre har jeg endnu Icon_love

İmage
[-]
  • Pfaarvang
Svar
#15
Lækkert billede Claus. Men dit billede med guitaren er det fedeste Icon_e_wink imo..
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#16
Jens Skrev:Virkelig flot 321, Klaus!
Kommer du slet ikke til at savne den, når du genser de billeder?
Kan godt se, at 3570 ikke helt har samme glød men den er jeg nu også glad for.

Mvh Jens

Jo Jens. Men jeg havde behov for at købe noget andet på det tidspunkt og så måtte denne ofres Icon_e_confused
Jeg finder aldrig en 321 i så flot stand igen med papirer.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#17
Hej!

Her min ref. 145.012 cal. 321 fra 1967. Uret startede min Omega samling da jeg på et tidspunkt manglede et ur og spurgte min far en weekend jeg besøgte forældrene, om han havde noget til at ligge jeg kunne bruge. Han mente han havde et ur til at ligge han havde arvet fra en god ven, men det var alt for stort så det brugte han ikke. Vennen var død allerede omkring 1980 så uret har lagt stille indtil 2009 hvor jeg gravede det frem og fik lov at få det. Det var starten på min Omega samling.

Mvh. Thomas

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#18
Som nævnt overvejer jeg KRAFTIGT at bytte mit Submariner 114060 til et
"SpeedmasterMoonwatch Omega Co-Axial Chronograph 44.25 mm" (Satme noget af et navn!) med ref. 311.30.44.51.01.002 (Satme noget af et ref nummer)

Jeg synes at det bevarer mentaliteten fra originalen meget meget fint (tool, der har ekstrem god læsbarhed) samtidigt med at finishen har fået en kvante-spring opad. Jeg har tidligere haft et 3570, som jeg ikke kunne forenes med (primært grundet plexi men også værket desværre), men jeg tror nu at dette burde kunne leve op til mine krav:

Vandtæt, automatisk, chronometer, , historie, feel, design


Tech specs:
Chronograph, Chronometer, Date, Tachymeter, Transparent case back, Small seconds

Technical data:
Crystal
Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides

Case
Steel

Dial
Black

Water resistance
10 bar (100 metres / 330 feet)

Size
Case Diameter: 44.25 mm

Billeder (igen nuppet fra nettet)

İmage

İmage

İmage

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#19
phrede Skrev:Som nævnt overvejer jeg KRAFTIGT at bytte mit Submariner 114060 til et
"SpeedmasterMoonwatch Omega Co-Axial Chronograph 44.25 mm" (Satme noget af et navn!) med ref. 311.30.44.51.01.002 (Satme noget af et ref nummer)

Jeg synes at det bevarer mentaliteten fra originalen meget meget fint (tool, der har ekstrem god læsbarhed) samtidigt med at finishen har fået en kvante-spring opad. Jeg har tidligere haft et 3570, som jeg ikke kunne forenes med (primært grundet plexi men også værket desværre), men jeg tror nu at dette burde kunne leve op til mine krav:


İmage

Har haft dette ur på håndleddet, og det har lidt af en wrist presence sammenlignet med de gamle speedyer, men det er stadig meget harmonisk. Med det nye coax krono værk er det også væsentligt dyrere end Moon watch, men fedt er det sgu!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#20
bcmb Skrev:
phrede Skrev:Som nævnt overvejer jeg KRAFTIGT at bytte mit Submariner 114060 til et
"SpeedmasterMoonwatch Omega Co-Axial Chronograph 44.25 mm" (Satme noget af et navn!) med ref. 311.30.44.51.01.002 (Satme noget af et ref nummer)

Jeg synes at det bevarer mentaliteten fra originalen meget meget fint (tool, der har ekstrem god læsbarhed) samtidigt med at finishen har fået en kvante-spring opad. Jeg har tidligere haft et 3570, som jeg ikke kunne forenes med (primært grundet plexi men også værket desværre), men jeg tror nu at dette burde kunne leve op til mine krav:

Har haft dette ur på håndleddet, og det har lidt af en wrist presence sammenlignet med de gamle speedyer, men det er stadig meget harmonisk. Med det nye coax krono værk er det også væsentligt dyrere end Moon watch, men fedt er det sgu!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jeg er helt enig. Jeg var sikker på at jeg syntes at uret var ALT for stort... Indtil jeg prøvede det på; det føles perfekt på armen...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: