Hellere her eller der... ?
Skulle man (og kunne man) nu vælge, ville det så være der hvor dagstemperatur sjælden går under de 20 grader eller her... Ingen stemning men fortæl !

İmage

İmage

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg holder af de lidt højere temperaturer, så jeg fortrækker gerne og nyder denne udsigt fra min terrasse. Temperaturen er ikke altid over 20 grader, men p.t. er der 23. Det er ikke altid, man kan se Rif bjergene i Marokko. Det kræver luftspejlings-forhold. Landsbyen med den belyste kirke er Corumbela og længere nede i dalen er det Sayalonga. Vi taler Andalusien...
JK
İmage
Svar
Jeg foretrækker varmen og bosatte mig gerne sydpå. Måske engang.......
Svar
Ser skønt ud, hvor er du henne John?

Selv har jeg det lige fint på Grønland som Death Valley, det handler bare om at have den rigtige påklæadning. Icon_e_biggrin1
Svar
Jeg er mest til det sydlige Spanien.
Kysten vest for Malaga er mit "andet" hjem, desværre ejer jeg ikke noget dernede.
Men måske engang Icon_e_wink Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hvis jeg havde penge nok og ikke behøvede at arbejde boede jeg i østen et sted. Some day......

Sendt via TapaTalk
Svar
Citat:Ser skønt ud, hvor er du henne John?

Selv har jeg det lige fint på Grønland som Death Valley, det handler bare om at have den rigtige påklæadning.

Takker, Kristoffer. Ikke noget mere eksotisk end Kreta, dog lang væk fra den turistet nordkyst.
Hvis du ikke har besøgt øens (og sydkystens) perle, den gamle hippie-by Paleochora, vil jeg anbefalle varmt !!

Efter et år i kibbutz i Negev-ørkenen ville jeg nu strege Death Valley over fra min ønskeliste og Grønland har aldrig figureret der men de der 16 til 24 graders vintertemperaturer gør nok at familien har residence i Grækenland den kommende vinter (og nej, der er ikke nogle specielt billige ure at finde; deres økonomi har altid været baseret på kontanter syet i madrassen + total mangel på troen for autoriteter og derved har krisen ikke den helt store indflydelse for folks dagligt liv !)

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg ville bestemt ikke have noget imod at bo i fx Schweiz eller Tyskland Icon_e_smile
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Jeg flytter til SoCal indenfor en overskuelig årrække... ;)

//Berg
Svar
Det er et rigtig godt spørgsmål som man nok ikke kan undgå at tænke over en lidt rå efterårsdag - 10 grader og god vind med regn i luften.

75% af tiden passer det danske klima mig fortræffeligt. Og variationen - skiftene mellem årstiderne ville jeg ikke undvære.

Jeg har det lidt som Kristoffer at påklædningen betyder meget - dog bryder jeg mig ikke om at det er for varmt - over 25 grader i skyggen er ikke behageligt.

Skulle jeg flytte efter et bedre klima tror jeg syd England ville være det optimale sted for mig. En smule mere behageligt end her, men stadig med variation, årstider og et klima hvor der er frodig vækst med skøn fauna.

Hvor findes det bedste klima i DK? - Jeg ved at der er mere sol i Nyborg end i Vejle. Færre regnvejrsdage og højere gennemsnitstemperatur. Men hvor i DK er vejret bedst? Lolland Falster?

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)