Dit "drømme-ur" til max. 75?
#61
baun Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:men de kriterier jeg prioriterer højt findes desværre ikke til spot-priser.

/Mads

Hvis man kalder ure til 10 - 25 K for ure til spot-priser tror jeg man sel er ude om at blive opfattet som ur-snob.

Velvidende at et ur som normalt handles til 100 K naturligvis handles til spot-pris hvis det handles til 25 K. Problemet opstår når man læser de som om ure til den pris er ure til spot-priser. Ikke så heldig formulering.

Vi har været der før og jeg må indrømme at jeg mere og mere får den opfattelse at der faktisk er lidt ur-snob i dig Mads. Måske var det bedre blot at erkende det Icon_e_wink

Så kan jeg jo påtage mig rollen som "barbar" eller noget andet som betegner mennesker med manglende smag for de finere ting i livet. Icon_flov

Vh baun

Baun læs venligst hvad jeg skriver. DE KRITERIER JEG PRIORITERER HØJT findes ikke til 10-25 k!!! Jeg skrev INTET om ure som helhed i dette prisleje er spotpriser. Misforstår man denne sætning er det vist fordi man VIL misforstå den Icon_e_sad Havde jeg været din dansklærer havde du ihvertfald ikke fået 12 for din fortolkning Icon_e_wink Et ur til 3.000 kr. kan være overpriced og et ur til 300 k kan være spot pris. Det afhænger af hvad man får for sine penge. Et perpetual calendar findes bare ikke i bredt udsnit på brugtmarkedet til under 75 k desværre, så et til 25 k er spotpris. I min verden er man snobbet, hvis man ikke accepterer andres smag og syn på området, hvor man samtidig lader prisen være den afgørende faktor for om noget er "lækkert" eller ej. Vægter man et håbløst overpriced Jacob & CO til 200 k som federe/bedre end et 40 k JLC, som man så samtidig kritiserer, er man ur-snob. Det anser jeg bestemt ikke mig selv som, og så ville jeg nok også få meget svært ved at stå inde for de ure jeg sælger Icon_e_confused Desværre kæder mange snobberi sammen med, at man tilsidesætter prisen som den afgørende parameter i ens urvalg. Jeg har været så priviligeret og heldig (inkl. hård prioritering), at jeg over en årrække har fået sparet sammen til at kunne realisere en række indkøb af ure, der præcis matcher mine ønsker og drømme, uden at jeg har ladet prisen være "deal-breaker" for mig. ALLE mine ure er købt pga. en række personlige kriterier JEG vægter højt. Er man ur-snob når man køber drømmeuret ud fra sine drømme frem for et fastsat beløb som medfører en kompromisløsning? Hvis ja... så er jeg vel ur-snob Icon_e_wink Omvendt vil jeg så kalde folk, som ikke har forståelse for at andre ikke har samme præferencer som den selv, for snævertsynede og ignorente.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#62
En snæversynet ignorant der ikke kan læse. Icon_rolleyes

Jeg tror godt jeg kan læse - og endda også forstå hvilke holdninger og værdier der ligger bag det skrevne. Men vi ender hvor vi plejer og så tror jeg ikke jeg har så meget mere at tilføje.


vh Baun
Svar
#63
baun Skrev:En snæversynet ignorant der ikke kan læse. Icon_rolleyes

Jeg tror godt jeg kan læse - og endda også forstå hvilke holdninger og værdier der ligger bag det skrevne. Men vi ender hvor vi plejer og så tror jeg ikke jeg har så meget mere at tilføje.


vh Baun

Baun nu kender jeg dig jo ganske godt, og ved at du naturligvis ikke er dette. Jeg ved du både er tolerant og har empati, så du om nogen burde have forståelse for MINE præferencer uden at føle dig stødt over dette idet du også kender mig. Det ved jeg såmænd også du har, men du tager altid andres parti, og ser (og tolker) mine indlæg fra en nytilkommen eller de "dårligst stillede", som iflg. dig føler sig stødte over mine udmeldinger. Den "sociale" vinkel tager jeg ikke højde for, da jeg hellere vil skrive tingene direkte uden indpakning til de brugere, der fortrinsvis benytter dette forum. Jeg tror godt at nytilkomne kan læse, ud fra mine indlæg, at jeg hører til i den "miljø-skadede" gruppe, hvor de ikke skal tage alt bogstaveligt Icon_e_wink Jeg får ihvertfald mange personlige mails og opkald fra nybegyndere, der spørger om råd og vejledning, hvilket jeg gerne bidrager med, uanset prissegment de nu har valgt at lægge sig i. Så mit ur-snobberi prøver jeg at holde for mig selv Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#64
Så er det vist tid til et lille billede :

mojohe Skrev:Jeg ville vælge en Jaeger Lecoultre Reverso Grande GMT i rødguld. Super værk og så flot ur. Har haft samme model i stål, men der er nu noget over modellen i guld. Sandt at sige har jeg faktisk haft modellen i rødguld, men desværre var der problemer med uret så handlen ( hvor min stål model indgik ) gik tilbage. De 3 dage den var i min besiddelse, gjorde ihvertfald ikke min lyst til at få den igen, mindre.
Mht prisen skal man nok være lidt heldig for at få den til 75.000 kr. Men 10.000 kr mere eller meget tålmodighed skulle kunne gøre det.
Kan være at der sidder en der er mere skrap end mig og kan lægge et billede af det flotte ur ind?
Mojohe

İmage
Svar
#65
WAUW...

Sendt via TapaTalk
Svar
#66
Ja WOW
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#67
Jeg aner ikke hvad jeg ville vælge - ikke fordi, der er så mange at vælge mellem, men fordi jeg faktisk ikke ville vide hvor jeg skulle kigge hen.

IWC kunne være et bud
Panerai Submersible
AP af en slags


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: