Dit "drømme-ur" til max. 75?
#41
Af respekt for trådstarter så stopper jeg mine 0.50$ her, men folk kan selv læse indlæg igennem og danne deres egen mening!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#42
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes det er lidt stramt at sætte folk op på en horologisk-snob-piedestal, men det er en helt anden diskussion jeg ikke gider gå ind i, i denne tråd Icon_e_wink

/Mads

Der er jo også mange måder at være "kræsen" på.

Hvis vi taler vintage siger nogen "Ure som ikke står 100% originalt som de kom ud af fabrikken på, interesserer mig ikke"
Ure som ikke har et fint værk er uden stor interesse for mig
Kun ure som man ikke lige kan gå ind i enhver butik for finere ure og købe hvis man har pengene, har min interesse
Kun Omega Vintage ure fra perioden 45-70 interesserer mig rigtigt
Kun ure som har "samler potentiale" interesserer mig
Kun ure i ædelt metal interesserer mig

Jeg accepterer dem alle og de er ok. Enhver sin smag.

men når nogen siger:

Ure under 50 K er uinteressante - smager det ikke så godt med mindre det suppleres af et - fordi jeg kun er interesseret i ure med in house værker i ædelt metal, så giver det pludselig meget mere mening.

Jeg er ikke i tvivl om at vi forstår hinanden og også respekterer hinanden, blot kan det godt lyde lidt blasert på nytilkommere hvis jeg siger: Jeg er nået dertil i mit samlerliv at jeg aldrig finder noget under 75 K som rigtigt interesserer mig.

Så.... det handler nok mere om formuleringer - altså ordknepperi - end om meningsforskelle og snobberi. Sjovt nok må man godt være kræsen, men helst ikke snobbet..... også selvom resultatet ikke behøver ligge langt fra hinanden.

vh baun
Svar
#43
Om der er nogen der er snobbede eller ej vil jeg ikke blande mig i og er egentligt også fløjtende ligeglad. Vi har alle vores forskellige måder at gribe det med urene an på og den ene måde er ikke mere rigtig end den anden. Køb de(t) ur(e) der gør DIG glad og vær ligeglad med hvad andre mener, det gør jeg Icon_e_wink

Ralle Skrev:Kort og godt: Hvis du havde en sparegris stående på hylden indeholdende 75.000 gode danske kroner, og du SKULLE bruge dem på et ur, hvad skulle det så være for et? Du behøvede ikke at bruge alle pengene, hvis ikke det var "nødvendigt" Icon_e_biggrin1

Jeg glæder mig til at høre, hvad DU ville vælge Icon_hello
Rasmus - nu du starter sådan en tråd, er det så fordi du selv har gjort dig overvejelser om at skulle prøve et ur i den prisklasse og hvad tiltaler dig?
Svar
#44
KimT Skrev:Om der er nogen der er snobbede eller ej vil jeg ikke blande mig i og er egentligt også fløjtende ligeglad. Vi har alle vores forskellige måder at gribe det med urene an på og den ene måde er ikke mere rigtig end den anden. Køb de(t) ur(e) der gør DIG glad og vær ligeglad med hvad andre mener, det gør jeg Icon_e_wink

Icon_+1

KimT Skrev:Rasmus - nu du starter sådan en tråd, er det så fordi du selv har gjort dig overvejelser om at skulle prøve et ur i den prisklasse og hvad tiltaler dig?

Ja, det er det jo dybest set nok Icon_flov Jeg overvejer lidt, om jeg på et tidspunkt inden for en overskuelig fremtid skal smadre sparegrisen og gå "all in" med mere eller mindre alle pengene den indeholder, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er det rene vanvid, når der findes så mange geniale ure til meget mindre end 70-75k Icon_dontknow Icon_e_confused Icon_crazy

Der er ét bestemt ur, som jeg ganske enkelt ikke kan slå ud af hatten (i hvert fald ikke før at jeg har haft det i hånden), og det er det spritnye PAM 364, der koster cirka 69k... Ellers er jeg ret vild med blandt andre PAM 422 og GP Sea Hawk.
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#45
KimT Skrev:Rasmus - nu du starter sådan en tråd, er det så fordi du selv har gjort dig overvejelser om at skulle prøve et ur i den prisklasse og hvad tiltaler dig?
Måske en PAM364 ;)
Svar
#46
Sociologen Skrev:
KimT Skrev:Rasmus - nu du starter sådan en tråd, er det så fordi du selv har gjort dig overvejelser om at skulle prøve et ur i den prisklasse og hvad tiltaler dig?
Måske en PAM364 ;)

Spot on Icon_e_biggrin1
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#47
Pt denne jeg prøvede hos Kongen da jeg hentede mit Explorer II -
AP Royal Oak Dual Time refnr. 26120ST.OO.1220ST.03 - med lidt held kan den vel findes til de 75k.

İmage

Føj et lækkert ur synes jeg.
Svar
#48
Lars Rasmussen Skrev:Pt denne jeg prøvede hos Kongen da jeg hentede mit Explorer II -
AP Royal Oak Dual Time refnr. 26120ST.OO.1220ST.03 - med lidt held kan den vel findes til de 75k.

İmage

Føj et lækkert ur synes jeg.

Et vanvittigt lækkert ur. Dog er der et et eller andet uharmonisk ved skiven og viserene. Men ja, et meget stærkt alternativ til Eks. 15300


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
#49
Det handler nok om (tror jeg)
Om hvordan vi hver især bøjer udtrykket drømme uret.

Men jeg vil give jon ret
Hvis man ikke kan finde et ur man gerne vil eje til 75 klik
Uanset hvor man er i interessen så skal man sgu søge læge Icon_e_biggrin1

At man ikke har våde drømme om det er en anden sag
Men som nævnt det starter nok med hvad man lægger i drømme.

Man kan også vende den om og spørge
Havde du alle penge i verden ejede du så et ur til under 75 k Icon_question

Selv er jeg ikke i tvivl om at jeg i det tilfælde
Ejede Flere kedelige ure Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#50
Citat:t vanvittigt lækkert ur. Dog er der et et eller andet uharmonisk ved skiven og viserene. Men ja, et meget stærkt alternativ til Eks. 15300

Der er noget uharmonisk over skiven på samme måde som PP5712, men jeg er begyndt at kunne lide det. Det gør det spændende, men jeg ved ikke, om det ville være sådan i længden.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: