Et generationsur?
Hej Alle,

Jeg er så heldig, at jeg har fået en lille søn for lidt over 8 måneder siden.

Jeg har længe gået og overvejet, hvordan jeg skulle gøre noget specielt i denne anledning og jeg er kommet frem til følgende;

Jeg overvejer at købe et ur fra 2013, altså et nyt eller nyere brugt, som jeg kan give videre til ham, når han når en alder, hvor han kan tage vare på et godt ur (han bliver naturligvis ligeså glad for ure som jeg er).

Hvis i stod i samme situation, hvad ville i købe??

Uret skal selvfølgelig kunne opretholde en god værdi og være tidsløst, så det er ligeså brugbart i dag som det vil være om 18-20 år.

Personligt er jeg vild med dykkerure, men kom bare med andre bud Icon_e_smile

Det skal lige siges, at jeg er studerende, så jeg har ikke penge til et ur til flere hundrende tusinde, hvis i skulle have et direkte forslag til mig Icon_e_smile

Jeg har selv overvejet et Tudor, ville gerne købe det klassiske Rolex, men da jeg gerne vil have en 2013 model, bliver det nok lige i overkanten rent prismæssigt..

Jeg glæder mig til at høre om i har nogle gode forslag til mig, hvad i selv ville give, hvis i stod i samme situation eller bare generelle tanker omkring eller eventuelt erfaringer i vil dele med mig Icon_e_smile
Svar
Hej og tillykke.

Hvis det skal være Rolex ville jeg købe et fra 2013 om 10 - 15 år som har fået service.
Eller det Tudorur du har kik på. Køb det om 10 - 15 år.
Ja, Omega er også et godt valg.

Skal det være i år du køber det ville Omega og Tudor være gode valg.
Svar
Hvad med et IWC mark 17, gammelt design der også er cool om 50år

İmage
Svar
Jeg ville nok vælge et semi brugt Rolex som dette hos Thomas fra Chrono.dk:

İmage
Svar
Undskyld mig... men kan slet ikke følge folks anbefalinger med at købe et brugt ur eller vente en 5-10 år og så købe et brugt fra 2013. Sikke en omgang gøgl at skrive (sorry min rant!).

Hvis uret skal overføres til din søn når han er gammel nok, så køb da et ur fra nyt, hvor du og din søn (og måske dit barnebarn) ender som de eneste ejere. Det er da fedt for din søn at overtage et ur som hans far har købt fra nyt, mit dit ur på kvitteringen osv. Så kan det godt være at der er penge at spare nu og her, men over de næste mange år, udligner det vist sig selv.
Svar
nicolaib Skrev:Jeg ville nok vælge et semi brugt Rolex som dette hos Thomas fra Chrono.dk:

İmage

Det kræver alligevel en halvstor arm at gå med den. Den føles meget stor på armen, og det er jo et lille sats, hvis sønnike ikke har den slags gener. Icon_e_wink

Jeg ville nok gå efter en 39mm Explorer. De kan fås til under 30.000,- brugt, og så får du tidsløst design fra en af de sikre.

En sort eller hvid Milgauss kan også erhveres for lidt over 30.000,- måske 35, men mit valg ville helt sikkert være Explorer.

Skal det være lidt billigere, så kunne det være et Speedmaster, Black Bay eller Carrera 1887 i 41mm, som jeg også vil mene er forholdsvis tidsløs.
Svar
Fin tanke, og lad os lige stoppe der en gang.
Det er tanken der tæller... Om du så køber det idag eller om 10 år er i min optik ligegyldigt.
Hvis midlerne ikke er ubegrænsede, spar pengene ved at købe brugt og forkæl din søn ved at leve et ikke nær så presset liv i hverdagen.

Mine 0.02$

Min søn og min datter (3 år og 7 måneder) skal da også have et fedt ur når de på et tidspunkt er gamle nok... Men de får ikke et ur som jeg har haft liggende i skuffen de sidste 16 år.

//Berg
Svar
Jeg synes sagtens man kan gøre det på de forskellige måder. Personligt er min plan at min søn skal arve mit 15400 - det er ikke nogen speciel årgang eller lign. Men det bliver et ur som jeg er eneste ejer af og som jeg vil bruge gennem tiden. På den måde får han et ur som han har set hans far bruge og med de brugsspor som tiden vil give det.

Sendt via TapaTalk
Svar
issing Skrev:Undskyld mig... men kan slet ikke følge folks anbefalinger med at købe et brugt ur eller vente en 5-10 år og så købe et brugt fra 2013. Sikke en omgang gøgl at skrive (sorry min rant!).

Icon_e_biggrin1

For mig lyder det som om budgettet er 20.000 - 25.000 kr, og der dur kun Omega og Tudor hvis det skal være nye.
Men andre mærker i den prisklasse i stål dur da også. Det behøver ikke være kendte mærker. Indmaden er det vigtigste. Der er mange supergode ure til 15.000 - 20.000 kr. nye, som kun har eksisteret i 10 til 20 år og som holder i 30 år uden problemer.
Svar
Køb DIT drømmeur og brug det.
Når tiden kommer kan du se om du nænner at give det videre, eller vent til du ikke har noget at sige mere.
/
Kristen

Min datter på 15 ville elske at få mit Datejust, men min søn på 19 synes bedst om et G-Shock DW-5600.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)