opel astra 1.7 cdti erfaringer (2010 model)
Hej Folkens

er der nogen der har erfaringe rmed sådan en opel.... måske kender i nogen der har en.

ovrvejer at købe denne model.. (andre biler har ikke min interesse)

mvh
hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
Så frem dit kørsel behov og mængde er til en diesel bil og det er den du kan lide så skal du da gå efter den,
jeg vil dog råde dig til at komme tilsætning i dit brændstof min. for hver ca 30000 km
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:jeg vil dog råde dig til at komme tilsætning i dit brændstof min. for hver ca 30000 km
Nu er jeg total uvidende (på dette område) men tilsætning ???????
Forklar....hvis det ellers er ok med hr.holm.
Ellers må vi lige tage den i en anden tråd.
Svar
Tisser du ikke ned i tanken på din bil for hver 30000km kim?? Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Svar
Skal man det Icon_crazy

Og undskyld Kenneth (hr.holm) Jeg skal nok stoppe nu.
Tilbage til erfaringerne med Opel Astra
Svar
skriv bare stensbjerg og kim

min kone har fået nyt job i lejre og kommer til at køre 35000 og så kører vi ca 10000 udover..

mvh
hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
Så er der klart grundlag for en diesel.
Svar
Kim T Skrev:Så er der klart grundlag for en diesel.

Ja ikk har regnet på det sparer en del penge ved at købe diesel.. ( jeg må vælge bilen hun er så godt som ligeglad, hun sige bare ja ja den er fin) og betaler Icon_e_biggrin1

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
Brændstoffet vi køre på i dag giver en stor risiko for at få problemer med dyserne til indsprøjtningen på bilerne
diesel siden er mest ramt fordi alm. diesel i dag indeholder biodiesel og en stor del af det må være vand (kan ikke huske den præcise procent del)
og vand er nok det værste du kan komme ned til en moderne com.rail (højtryk) diesel dyse de går i stykker af det og er ret dyre at udskifte.

Så tilsætter man det vi kalder additiver i brændstoffet som bla. "hjælper" vandet med ud igennem dysen det modvirker også den øgede
mængde af sod som biodelen frembringer som også er med til at lukke/ødelægge dyserne.

Benzin siden er ikke helt så hårdt ramt endnu da de ikke køre med de samme høre tryk og små tolerancer på systemet,men de er ved at komme med
da man her også er begyndt at skrue op for trykket.

Jeg siger altid når jeg har kunder der spørger om råd
køre du under 30000 km om året skal du glemme en moderne diesel bil i dag og købe en benzin udgave.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg har en "gammel" 1,9 TDI pumpedyse diesel motor fra VW og kører meget.
Er det relevant for mig at hælde dette "tilsætning" i ?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)