Forsikring af et VIRKELIG dyrt ur....
#1
Jeg tænker på om man kan forsikre sig ud af tab og tyveri af et af de VIRKELIG dyre ure - Eller kan man mon forsikre ud af eventuelle "defekter" i uret. Jeg mener hvis uret pludselig holder op med at gå og skal fikses og fejlen koster KASSEN af fikse? Findes der en "kasko" forsikring af ure??

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg stadig syntes at Richard Mille er pisseirriterendespændende!
Svar
#2
Nogle år siden var det muligt at lave stort set hvilken som helst slags specielaftale med Codan.
Kender ikke deres holning i dag men ville ringe der og snakke med en assurandør / erhvervsafdelingen ikke med en kundeservicemedarbejder.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Jeg MENER at kunne huske at mit tidligere forsikringsselskab Tryg kunne tilbyde en specielforsikring igennem en "underleverandør"
En slags "ALL RISK" og jeg mener prisen var 5k. om året dengang jeg forespurte (da jeg købte AP Safari)
Men om det stadig er muligt aner jeg ikke?
Svar
#4
Citat:Jeg MENER at kunne huske at mit tidligere forsikringsselskab Tryg kunne tilbyde en specielforsikring igennem en "underleverandør"
En slags "ALL RISK" og jeg mener prisen var 5k. om året dengang jeg forespurte (da jeg købte AP Safari)
Men om det stadig er muligt aner jeg ikke?
Se, dette er et eksempel om det hvorfor man altid skal snakke med en assurandør som er en slags branchens DJ Icon_e_wink . Er manden dygtig og har fantasi, kontakter og kan lave aftaler med - netop - underleverandører (oftest mindre specialforsikringsselskaber), sætter kun fantasien grænserne for hvad er muligt at forsikre.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Hej

Jeg har den hovsa forsikring igennem Tryg, som koster 500 kroner om året, eksempelvis du taber dine briller og kommer til at træde på dem så dækker forsikringen, jeg tror iøvrigt at de er holdt op med at tegne dem, så nu er jeg træls igen Morten. Icon_rul

MVH Peter
İmage
Svar
#6
Citat: af Peter » 13/09/2013 02:18
så nu er jeg træls igen Morten. Icon_rul

Gennemgående..... Og jeg tror næppe den gælder på et +200K ur....

Men tak for input. Tror jeg vil prøve at forhøre mig lidt rundt, bare for at få stillet min nysgerrighed
Svar
#7
Max Leivig gennem TRYG kan lave en All risk på ure...Jeg har sendt en forespørgsel afsted på et ur til 200K. Kan det lade sig gøre indenfor rimelighedens grænser så vil jeg begynde at OVERVEJE at gøre alvor at et Richard Mille RM005 eller RM010 i titanium.... Men så blir samlingen også reduceret til...... 1 ur.....
Svar
#8
Det var netop det jeg undersøgte ifbm. mit første AP
For det var prisen på daværende tidspunkt 5k. pr. år.
Svar
#9
Og........DO IT
[-]
  • Nicolaisen95
Svar
#10
Jeg så at en special cykel kostede 600 + 1% af værdien (Og den må sgu da være en højere risiko?). Hvis det også er tilfældet for et ur så snakker vi 2600 årligt og så skal det overvejes KRAFTIGT....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)