Svar: 339
Tråde: 25
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
nu fandt jeg ikke lige ud af hvilket år , de 2 drenge er født .
Men i forhold til hvad man helst ville ha et NIB eller et helt nyt , ses det jo ganske ofte at der bliver søgt efter ure fra ursamleres fødselsår.
Så jeg ville da bare ovenud lykkelig for et NIB fra 1970
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ja, jeg ville personligt også blive ret glad hvis man far lige hev et lækkert ur ud fra boksen NIB fra min fødselsår
Dog ikke en model jeg selv følger - jeg bruger mine ure og så kan han arve et af dem på et tidspunkt. Jeg har ikke indkøbt noget specifikt til formålet.
Når det så er sagt, så ville jeg gøre det hvis jeg syntes der var "midler" til det.
•
Svar: 181
Tråde: 11
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 3
Jeg synes sgu det er en super fed tanke.... to tvillinge-ure til to drenge. Tillykke med titlen som far btw
•
Svar: 235
Tråde: 49
Modtaget Likes: 10 i 2 svar
Tak for alle bemærkningerne. Men nu udelukker det ene jo ikke det andet, er sikker på at knægtene nok skal komme til at gå med et ur jeg har brugt.
Truyen
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Hvad ville I så helst have?
1. Et ur jeres far havde købt fra sprit nyt ur fra fødselsåret og smidt i boksen, som I så fik i NIB condition ved en særlig lejlighed som 18 års fødselsdag, endt uddannelse, ect.
2. Et ur jeres far havde købt fra fødselsåret og selv havde båret ved særlige lejligheder, så det stod flot/upoleret med med lidt brugsspor.
Her tænker jeg på hvad man foretrækker. Et nyt ur uden historei eller et begrænset brugt med lidt historie og minder?! Personligt har jeg valgt at køre efter nr. 2. Om ikke andet, så nyder jeg da så uret, hvis min søn aldrig kommer til det  Det kan jo være det slet ikke kommer til at sige ham noget, og så er det jo som flere er inde på lidt øv at skulle give en gave i det prisleje, hvis det slet ikke siger børnene noget. Jeg har købt MANGE ure ind som folk havde arvet. Fine og dyre ure med masser af historie, men der skal ikke ret meget værdi på, før folk vælger at sælge dem til fordel for noget, der giver dem mere værdi. Som de fleste siger har de masser af andet arvegods med minder, så hvorfor have +20-50 k plantet i et ur som man ikke værdsætter?! Det har jeg fuld forståelse for, for hvis jeg arvede en fin antikvitet eller ældre maleri, vil jeg have samme tanke selv. Vi må nok bare se i øjnene, at det ikke er ret mange, der syntes tanken om at arve et lækkert og værdifuldt ur er begrænset
/Mads
•
Svar: 1,471
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Det har du ret i.
Jeg hørte om en gut, der solgte sit PP for 75.000 kr, fordi hans søn, der fyldte 30 år, langt hellere ville værdsætte de 75.000 kr end uret.
Måske stod sønnen over for et ægteskab eller en skilsmisse. Begge dele koster jo
•
Svar: 235
Modtaget Likes: 10 i 2 svar
TimeToWatch.dk Skrev:Hvad ville I så helst have?
1. Et ur jeres far havde købt fra sprit nyt ur fra fødselsåret og smidt i boksen, som I så fik i NIB condition ved en særlig lejlighed som 18 års fødselsdag, endt uddannelse, ect.
2. Et ur jeres far havde købt fra fødselsåret og selv havde båret ved særlige lejligheder, så det stod flot/upoleret med med lidt brugsspor.
/Mads
Mads, du har nok ret. Men som jeg skrev, det ene udelukker jo ikke det andet, så hvorfor skal det være enten eller...
Truyen
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det skal absolut ikke være enten eller 
Har man mulighed for det, er det bare at gøre det.
Personligt holder jeg mig til mulighed 2 da jeg ikke synes jeg har økonomi til begge. Men jeg ville have elsket hvis min far havde gjort det. Om det var mulighed 1 eller 2 ville for mig være irrelevant.
Vi skal så også huske på at vi er nogle tosser der tillægger ure meget mere end normale mennesker
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Absolut mulighed # 2 - som jeg også oplevede når jeg var 13 årig og fik min første Rolex (en dengang syv år gammel 6605 Datejust, min farfar havde brugt dagligt).
Mulighed # 1 ville have været lidt underligt. Men, måden at dyrke interessen for ure har forændret meget siden.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Truyen Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Hvad ville I så helst have?
/Mads
Mads, du har nok ret. Men som jeg skrev, det ene udelukker jo ikke det andet, så hvorfor skal det være enten eller...
Det ene udelukker absolut ikke det andet, men som Kim er inde på er der også et økonomisk aspekt der måske bremser omfanget for mange  Jeg ville da klart foretrække både nr. 1 og 2. Hvis der så også er en mio arv lige rundt om hjørnet kan det oven i købet være knægten kunne overveje at beholde det dyre ur til trods for det måske ikke sagde ham alverden. Money talks...
/Mads
•
|