Certina DS Podium
Hej Alle

Jeg er netop kommet hjem fra urmageren med mit nyindkøbte Certina DS podium big size.
Det er mit første ur i den lidt dyrere klasse, og sidder nu og læser manualen igennem, hvor
der står at det er meget vigtigt at skrue kronen fast efter diverse indstillinger. Jeg syntes ikke
jeg kan skrue kronen fast på nogen måde, og den kommer ikke til at sidde helt ind til urkassen.
Skal jeg gøre noget specielt? Syntes ikke det er beskrevet så godt i manualen.

Det er en GMT quartz-kronograf.

Hvad er folkets mening ellers om denne model? Nogle med gode/dårlige erfaringer?
Svar
Kan du ikke prøve at dele et billede af uret. Har selv en Quartz DS Podium og mener ikke der er skruekrone på den. Mon ikke det er den automatiske udgave der har?

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
[url]"http://www.anytimewatches.com/da/certina-c001-639-11-057-00.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.anytimewatches.com/da/certin ... 57-00.html[/url]

Du får altså bare lige et link til uret, kunne ikke lige finde ud af at indsætte billede :)
Svar
Jeg har fundet manualen til det specifikke urværk på certinas hjemmeside, og der står der at det er vigtigt at kronen skrues fast efter indstilling. Den bliver bare ved med at dreje rundt, og ja jeg har skubbet kronen ind :)
Svar
Nogle af de standardklodsler og advarsler følger med i alle mærkets brugsanvisninger, også når der, f. eks., ikke er skruekrone i den pågældende model.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg er som i nok kan fornemme en rookie når det kommer til ure, men kan i udfra det link jeg smed længere oppe, se om det er med skruekrone?
Svar
İmage

Har lige tjekket mit og der er ikke skruekrone på, så tror manualen er en lidt for generel manual som andre også er inde på.

Mit ur har fungeret fint i 6 år uden :)

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
Ok, så er jeg mere tryg. Tror nu alligevel jeg vil ringe til urmageren på mandag for at være sikker.

Men tak for svar:)
Svar
Tillykke med uret.

Certina er kvalitet og man får super meget ur for pengene.
Mvh Kim 
Svar
Jeg har et DS Podium Valgrange med automatik og der er ikke skruekrone på mit heller.
Med venlig hilsen T Tornberg

Certina DS Podium Valgranges
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)