Vurdering af red sub
Jeg er blevet tilbudt en bytte handel med en red sub, det drejer sig om følgende:
[url]"http://www.dba.dk/herreur-rolex-rolex-subma/id-1003156941" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/herreur-rolex-rolex-s ... 1003156941[/url]

Jeg har ikke selv den store erfaring med red sub's, så vil meget gerne høre Jeres vurdering af uret.
Er det noget jeg bør holde mig fra, eller kunne det være en fin handel?

På forhånd tak.

/Casper
Svar
Har set red Sub værdisæt til en del mere, så prisen virker fornuftigt

Gen-salg - det skulle nok kunne lade sig gøre, , men nok kun til samlere

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:Har set red Sub værdisæt til en del mere, så prisen virker fornuftigt

Gen-salg - det skulle nok kunne lade sig gøre, , men nok kun til samlere

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det var også min første tanke, men synes det ser ud til at der er skiftet visere og lünette indlæg.
Hvilket er en smule modsigende teksten.
Svar
Negative:
- Den ser ud til at have været igennem poleringen et par gange...
- Viserne ser noget hvide ud og kunne godt have været udskiftet eller malet over... men svært at sige ud fra billederne.
- Lynetten og perle ser også nyere ud.
- I følge diverse databaser burde uret ifølge serie nr være fra '70-72 og ikke '69... dette er dog "nemt" at tjekke via urets bagkasse, der burde stå hvilket årstal og kvartal uret er fra!

Positivt
- Skiven ser dog umiddelbart meget pæn ud og viserne er ikke begyndt at oxidere endnu, som man ser på mange vintage Rolexer...
- Nyere plus org. lænke medfølger

Er ikke så godt inde i priserne på Red Subs, men mon ikke Mads har en idé om hvordan de ligger prismæssigt... Icon_e_wink
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:Negative:
- Den ser ud til at have været igennem poleringen et par gange...
- Viserne ser noget hvide ud og kunne godt have været udskiftet eller malet over... men svært at sige ud fra billederne.
- Lynetten og perle ser også nyere ud.
- I følge diverse databaser burde uret ifølge serie nr være fra '70-72 og ikke '69... dette er dog "nemt" at tjekke via urets bagkasse, der burde stå hvilket årstal og kvartal uret er fra!

Positivt
- Skiven ser dog umiddelbart meget pæn ud og viserne er ikke begyndt at oxidere endnu, som man ser på mange vintage Rolexer...
- Nyere plus org. lænke medfølger

Er ikke så godt inde i priserne på Red Subs, men mon ikke Mads har en idé om hvordan de ligger prismæssigt... Icon_e_wink

Var ikke klar over det med årgangen, hvor på bagkassen står dette?
Svar
Calle Skrev:Var ikke klar over det med årgangen, hvor på bagkassen står dette?

Indvendigt Icon_e_wink - Går ud fra, at det også står i Red Subs som det gjorde i mit 5513 !

Her er lige et billede... - II.67 = andet kvartal 1967 Icon_cool
İmage
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:
Calle Skrev:Var ikke klar over det med årgangen, hvor på bagkassen står dette?

Indvendigt Icon_e_wink - Går ud fra, at det også står i Red Subs som det gjorde i mit 5513 !

Tænkte nok det var der, men mange tak for info. Det er altid rart at vide :-)
Svar
Simon har vist været omkring tingene. Dog tør jeg ikke udtale mig helt så skråsikkert. Jeg skal bruge større og helt skarpe billeder før jeg vil sige noget med sikkerhed om viserne, skiven og kassen. Skiven lyder til at være en MK IV med red on white writing, som matcher serie nr. på de 2.77 mio. Kan umuligt vurdere standen på skiven 100 % ud fra de billeder men ligner en MK IV med red on white + open 6. Lynetten er nyere og ligner en af klassisk thin font service replacements. 100 % sikkert ikke den oprindelige da den skulle være kraftigere i fonten. Den gl. lænke er heller ikke den oprindelige. Rivet lænkerne har aldrig været monteret på Red Subs. De kom alle på generationen efter Foldet ref. 9315. Fordelen er så at Rivet lænken udgør større værdi end en folded. Dog skal standen være brugbar da en smadret er få kr. værd. Svær at vurdere ud fra billedet. Mon ikke den medfølgende nyere fat Oyster lænke er en 93150 og ikke en 91350 som skrevet?! Den ser iøvrigt ud til at være en kende slidt og løs i leddene.

Ville under ingen omstændigheder give en kr. over 52-55 k for det ur som jeg anser som markedsværdien. Skal det trække mere skal det være 100 % oprindeligt og i bedre stand ELLER en tidligere meters first version. Priserne på Red Subs ligger mellem 45-150 k, så pas på med at sammenligne priser som på nye ure. Det er umuligt at lave en generel prissættelse på Red Subs som disse, og det er ekstremt individuelt hvad de kan trække alt afhængigt af oprindelse, alder, MK, stand og tilbehør. Så bare fordi ét koster 50 k betyder det langt fra det er en god handel sammenlignet med ét til 90 k. De er giftige og det der gør jagten på de gode eksemplarer til gode priser sjovt Icon_e_wink Dette er IKKE et af dem... Et jævnt Red Sub i middel stand/oprindelse, der for mig ikke er synderligt samleværdigt, men bare eftertragtet fordi det er et Red Sub som mange falder på halen over. Ihvertfald ikke et eksemplar kendere vil købe, så et videresalg skal være til en rookie, der bare skal have et Red Sub uden at skele til samleværdigheden Icon_rolleyes

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Simon har vist været omkring tingene. Dog tør jeg ikke udtale mig helt så skråsikkert. Jeg skal bruge større og helt skarpe billeder før jeg vil sige noget med sikkerhed om viserne, skiven og kassen. Skiven lyder til at være en MK IV med red on white writing, som matcher serie nr. på de 2.77 mio. Kan umuligt vurdere standen på skiven 100 % ud fra de billeder men ligner en MK IV med red on white + open 6. Lynetten er nyere og ligner en af klassisk thin font service replacements. 100 % sikkert ikke den oprindelige da den skulle være kraftigere i fonten. Den gl. lænke er heller ikke den oprindelige. Rivet lænkerne har aldrig været monteret på Red Subs. De kom alle på generationen efter Foldet ref. 9315. Fordelen er så at Rivet lænken udgør større værdi end en folded. Dog skal standen være brugbar da en smadret er få kr. værd. Svær at vurdere ud fra billedet. Mon ikke den medfølgende nyere fat Oyster lænke er en 93150 og ikke en 91350 som skrevet?! Den ser iøvrigt ud til at være en kende slidt og løs i leddene.

Ville under ingen omstændigheder give en kr. over 52-55 k for det ur som jeg anser som markedsværdien. Skal det trække mere skal det være 100 % oprindeligt og i bedre stand ELLER en tidligere meters first version. Priserne på Red Subs ligger mellem 45-150 k, så pas på med at sammenligne priser som på nye ure. Det er umuligt at lave en generel prissættelse på Red Subs som disse, og det er ekstremt individuelt hvad de kan trække alt afhængigt af oprindelse, alder, MK, stand og tilbehør. Så bare fordi ét koster 50 k betyder det langt fra det er en god handel sammenlignet med ét til 90 k. De er giftige og det der gør jagten på de gode eksemplarer til gode priser sjovt Icon_e_wink Dette er IKKE et af dem... Et jævnt Red Sub i middel stand/oprindelse, der for mig ikke er synderligt samleværdigt, men bare eftertragtet fordi det er et Red Sub som mange falder på halen over. Ihvertfald ikke et eksemplar kendere vil købe, så et videresalg skal være til en rookie, der bare skal have et Red Sub uden at skele til samleværdigheden Icon_rolleyes

/Mads

Mange tak for den yderst beskrivende besvarelse, det var lige hvad jeg manglede, da jeg desværre ikke har så god en viden om red sub's endnu.
Det er imponerende hvor meget viden man kan få på dette forum :)

Mange tak for alle besvarelserne.
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Simon har vist været omkring tingene. Dog tør jeg ikke udtale mig helt så skråsikkert. Jeg skal bruge større og helt skarpe billeder før jeg vil sige noget med sikkerhed om viserne, skiven og kassen.

Mit svar skal man nødvendigvis ikke tage for en 100% sikkerhed, da det som Mads nævner, vil gøre det noget lettere at vurdere ud fra større og skarpere billeder... omend er det bare de ting som faldt i mine øjne mht uret...
Simon Hedegaard
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)