Hvad ville du/I gøre...
KimT Skrev:
Boxter Skrev:Ps. fik iøvrigt forleden en skøn Rainer box af min kæreste, med plads til 4 ure - der skal ikke være plads til flere:-)
Vær opmærksom på at når man har en kasse til fire ure, er man altså nød til at have fem ure. Der skal jo også sidde et på armen Icon_e_biggrin1

Ha ha so true :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg regner med at mit 15400 bliver listet omkring de 70-72 k, hvis der ikke er noget nævneværdigt mht brugsspor. UK papirer så vidt jeg husker.

Som Kim nævner ville jeg lige dobbelttjekke hos Klarlund mht. både muligheden for at få en blå skive samt prisen. For ca. 3 år siden fik jeg oplyst en skivepris på 6.000 kr. for en ROC skive så 5.000 kr. for en 15400 skive syntes jeg lyder billig. Jeg ved også de laver ombytning (eller gjorde) hvor man for 3.000 kr. kunne få byttet skiven.

Jeg ved godt at uret er et bryllupsur og forhåbentlig bliver et ur der skal gå i arv, men belært af erfaringer fra MANGE urhandler med kunder der svor det var uret "for livet" for så at bytte det retur et par år senere, ville jeg bestemt have en smutlem åben. Jeg håber selvfølgelig IKKE dette bliver aktuelt, men hvis dit kommende ægteskab bliver et af de 47 % der senere går i kage, tvivler jeg måske på at uret er super fedt at beholde. Man vil jo have MANGE følelser og historier forbundet med uret.

Personligt ville jeg købe det billigste, skaffe den blå skive, beholde den sorte, og have begge skiver til uret. Dermed er der ikke "ødelagt" noget og alt kan bringes tilbage til oprindeligt uden problemer, hvis uret (forhåbentlig aldrig) skal sælges.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
KimT Skrev:Når vi snakker et ur i den prisklasse vil jeg personligt godt betale 5k mere for eu papirer, men jeg er også en tosse til tider. Ved et evt. videresalg kan papirer fra USA sagtens betyde at nogle købere falder fra.

Dernæst undrer det mig at Klarlund vil/må skifte skive efter at AP har besluttet at begrænse salget af 15400 med blå skive, så vær HELT sikker på at det er muligt.

Slutteligt ville det også genere mig at købe et helt nyt AP og så som det første få det åbnet, men når disse ting er sagt, så forstår jeg godt at du overvejer det idet besparelsen er så stor.

Held og lykke med jagten Icon_e_biggrin1
Hej Kim,

ja og spørgsmålet er om du er den eneste urtosse i dette forum:-)

Og helt enig i at det ville være ærgerligt at åbne kassen med det samme, så overvejer derfor også evt gøre det i forbindelse med et service..har talt med Klarlund to gange, og sidst var det ham der servicerede AP urene og han sagde for 5200kr kunne dette lade sig gøre!

Tak for hjælpen indtil videre:-)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
peterkaa Skrev:
stenstrupigen Skrev:Desuden så er dit AP er jo for livet som dit bryllup forhåbentlig er, så pyt med hvad et eftersalg er værd. Det kommer ikke på tale Icon_razz . Nogen siger. Har du først sådan et ur, kan du næsten ikke undvære det Icon_cool Uret, der gør dit håndled glad Icon_e_smile

Præcis, i det der er tale om et bryllups ur virker det tosset at have videresalg i hovedet...
Det er lidt som at flytte sammen med kæresten, men at leje et depotrum til sine ungkarle-møbler, hvis nu...

Jeg ville nok købe med sort og få lagt en blå skive i. Lave en note og putte i kassen sammen med skiven, så din første fødte kender historien efter du er lagt i jorden.

Jeg er helt enig i d'herrers svar på min problemstilling!!:-) Og at det er stemplet i USA men solgt med engelske papirer, ville ikke "skræmme" jer?! (Hvis jeg nu en dag ville sælge det...)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Så længe du har en kvittering fra en UK forhandler er der jo ikke nogle told/moms problemer, hvilket nok vil være de flestes bekymring.
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg regner med at mit 15400 bliver listet omkring de 70-72 k, hvis der ikke er noget nævneværdigt mht brugsspor. UK papirer så vidt jeg husker.

Som Kim nævner ville jeg lige dobbelttjekke hos Klarlund mht. både muligheden for at få en blå skive samt prisen. For ca. 3 år siden fik jeg oplyst en skivepris på 6.000 kr. for en ROC skive så 5.000 kr. for en 15400 skive syntes jeg lyder billig. Jeg ved også de laver ombytning (eller gjorde) hvor man for 3.000 kr. kunne få byttet skiven.

Jeg ved godt at uret er et bryllupsur og forhåbentlig bliver et ur der skal gå i arv, men belært af erfaringer fra MANGE urhandler med kunder der svor det var uret "for livet" for så at bytte det retur et par år senere, ville jeg bestemt have en smutlem åben. Jeg håber selvfølgelig IKKE dette bliver aktuelt, men hvis dit kommende ægteskab bliver et af de 47 % der senere går i kage, tvivler jeg måske på at uret er super fedt at beholde. Man vil jo have MANGE følelser og historier forbundet med uret.

Personligt ville jeg købe det billigste, skaffe den blå skive, beholde den sorte, og have begge skiver til uret. Dermed er der ikke "ødelagt" noget og alt kan bringes tilbage til oprindeligt uden problemer, hvis uret (forhåbentlig aldrig) skal sælges.

/Mads

Hej Mads,

det kunne jeg forestille mig og intentionen er selvfølgelig at jeg skal beholde det men som du skriver helt korrekt så er der en statistisk mulighed for at man måske en dag alligevel vil skille sig af med uret .

De sidste 3 linjer du skriver, er også min umiddelbare holdning men at det er stemplet i USA, solgt med engelske papirer ville ikke "skræmme" dig?? For synes måske også at det er åndssvagt at betale 5000kr mere for et ur blot fordi det har eu papirer.
Svar
Jeg havde engang en 15300 som røg til AP og fik byttet skive uden beregning. Jeg fik fuld dokumentation for det udførte og da jeg solgte uret var det ikke et problem for den nye ejer. Da uret skal til check inden for de første 24 måneder for at få det 3. år er der en risiko for at det alligevel bliver åbnet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det eneste der tæller lidt plus for mig er DK papirer, men US papirer inkl. en UK kvittering ville være ok for mig. Det er forsvindende få der bekymrer sig om urets oprindelsesland mig selv inkl. Så det med papirerne skal du ikke være bekymret for.

Der er nogen der går meget op i det er handlet i EU og papirer stemplet herfra pga. momsen, men så længe der blot er en EU kvittering på uret ville jeg ikke syntes der var et problem.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
KlausM Skrev:Jeg havde engang en 15300 som røg til AP og fik byttet skive uden beregning. Jeg fik fuld dokumentation for det udførte og da jeg solgte uret var det ikke et problem for den nye ejer. Da uret skal til check inden for de første 24 måneder for at få det 3. år er der en risiko for at det alligevel bliver åbnet.
Mvh
Klaus
Hej Klaus,

tak fo info - vidste faktisk ikke det med de 24 måneder..men glad for at høre det heller ikke var noget problem for den nye ejer:-)
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Det eneste der tæller lidt plus for mig er DK papirer, men US papirer inkl. en UK kvittering ville være ok for mig. Det er forsvindende få der bekymrer sig om urets oprindelsesland mig selv inkl. Så det med papirerne skal du ikke være bekymret for.

Der er nogen der går meget op i det er handlet i EU og papirer stemplet herfra pga. momsen, men så længe der blot er en EU kvittering på uret ville jeg ikke syntes der var et problem.

/Mads
Sådan havde jeg det også i starten...både mit Rolex og Panerai er inde fra Klarlund af og derfor så jeg allerhelst at det kom derinde fra men det blir for dyrt i denne her omgang:-) Er glad for at du siger jeg ikke skal bekymre mig om det, og da told/moms er betalt af forhandleren så er det vel bare at kaste sig ud i det:-)

Tusind tak for din hjælp..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)