Hvad ville du/I gøre...
Så gik der ikke lang tid før jeg igen fik tankerne hen på mit drømmeur, efter købet af Pingo uret for nogle måneder siden...

Jeg har jo længe tænkt på at anskaffe mig et AP 15400, men har endnu ikke fået bestilt dette selvom jeg mener jeg kommer tættere og tættere på:-) Jeg har valgt at købe uret med sort skive da den blå skive simpelthen bliver for dyr - og da man inde hos Klarlund for omkring 5000kr kan skifte den sorte skive ud med en blå, så tænker jeg evt at gøre dette. man kan trods alt spare en hel del tusind ved at gøre dette, og så har reelt to skiver at gøre godt med. Blev positiv overrasket da jeg forleden hørte fra "værkstedet" af, at dette sagtens kunne lade sig gøre.

Mit to spørgsmål til jer er;
1. Ville I give 15-20.000kr mere for at få uret med blå skive?? Som sagt kan man for omkring 5000kr få monteret en blå skive på hos Klarlund..jeg kan lide begge skiver men er 60/40 mest til blå skive.

2. Ville I betale 5000kr mere for et ur der var stemplet i Tyskland end hvis det var stemplet i USA men dog solgt fra en engelsk forhandler af, hvor jeg iøvrigt også vil få kvittering mm fra.

Håber I kan hjælpe mig!!:-) Kim T har indtil nu været super behjælpelig med at vise mig sit ur, men er stadig i syv sind om ovenstående "problemstillinger". Det skal dog siges, ligesom min 3 andre ure, så skal AP uret være et jeg beholder for altid.

Mvh
Thomas

Ps. fik iøvrigt forleden en skøn Rainer box af min kæreste, med plads til 4 ure - der skal ikke være plads til flere:-)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Hej Thomas Icon_e_smile

Jeg ville helt sikkert købe den med sort skive og så skifte ud til blå senere.

Jeg ville være ligeglad med hvor uret er købt fra. Bare det er ægte. Det ville ikke være fornuftigt at betale mere end højst nødvendig for uret.

Iøvrigt. Tillykke med box til urerne Icon_e_smile
Svar
stenstrupigen Skrev:Jeg ville være ligeglad med hvor uret er købt fra. Bare det er ægte. Det ville ikke være fornuftigt at betale mere end højst nødvendig for uret.

Icon_+1

Men samtidig er det vigtigt, at have tillid til sælger - vil foreslå, at du tager en snak med Mads Gjødesen, Timetowatch.dk ! Jeg kan se, at han har et 15400 med sort skive fra 2013 på vej ind !! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
stenstrupigen Skrev:Jeg ville være ligeglad med hvor uret er købt fra. Bare det er ægte. Det ville ikke være fornuftigt at betale mere end højst nødvendig for uret.

Icon_+1

Men samtidig er det vigtigt, at have tillid til sælger - vil foreslå, at du tager en snak med Mads Gjødesen, Timetowatch.dk ! Jeg kan se, at han har et 15400 med sort skive fra 2013 på vej ind !! Icon_e_wink
Hej Peter,

det er jeg helt enig i. Spændende hvor uret kommer fra og hvilken pris han tager for det?? Dog vil jeg gerne have det fra 2014 da jeg har et bryllup forude:-)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Hej Thomas.
Jeg skal lige forstå. Hvorfra kommer dette med at en blåskivet koster 15-20k mere? Er der forskel på listeprisen?
Da du først skal bruge uret i 2014 ville jeg finde én med blå skive til den rette pris.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Boxter Skrev:Hej Peter,

det er jeg helt enig i. Spændende hvor uret kommer fra og hvilken pris han tager for det?? Dog vil jeg gerne have det fra 2014 da jeg har et bryllup forude:-)

Det kan jeg godt se - men hvis du vil købe nyt, så skal du også forberede dig på en merpris i omegnen af 15-20K på sådan et ur (mit gæt) !!

Personligt ville jeg ikke betænke mig på at springe på 2013 modellen............. men sådan er vi jo så forskellige ! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
KlausM Skrev:Hej Thomas.
Jeg skal lige forstå. Hvorfra kommer dette med at en blåskivet koster 15-20k mere? Er der forskel på listeprisen?
Da du først skal bruge uret i 2014 ville jeg finde én med blå skive til den rette pris.
Mvh
Klaus
Hej Klaus,

jeg har min egen urpusher og han kan skaffe et nyt AP med sort skive til 75000kr og et blå til omkring 9000kr (tyske papirer på begge ure). Jeg ved ikke om de skaffes billigere...synes selv det er en meget rimelig pris. Jeg tror desværre hvis jeg venter til 2014 så er listeprisen steget på uret..
Svar
pbr Skrev:Det kan jeg godt se - men hvis du vil købe nyt, så skal du også forberede dig på en merpris i omegnen af 15-20K på sådan et ur (mit gæt) !!

Personligt ville jeg ikke betænke mig på at springe på 2013 modellen............. men sådan er vi jo så forskellige ! Icon_e_wink

2013 modellen er hel fin men kan godt lide tanken at uret bliver stemplet i 2014, som er samme årstal som vores bryllup. De 3 andre ure jeg har, har også alle en betydning for mig:-)

Derfor bliver mine ure nogle jeg skal have for evigt..det er i hvert fald planen:-)
Svar
Hmmm............... det kan jeg ikke argumentere imod - god plan ! Icon_e_smile

Og lykke til ! Icon_flag
/Peter

Svar
Hvis det skal være et 2014 så er det vel vejen frem, og så ellers bare at vælge det hvor totalregnestykket giver det billigste udfald med en blå skive. Du skal dog være obs på at uret i papirerne har ref. nr., der indikerer hvilken skive der er på oprindeligt. Hele ref. nr. for 15400 med sort skive er: 15400.ST.OO.1220.ST.01. De sidste to cifre fortælle skivefarven. Ref. nr. på 01 er den sorte skive, 02 er den hvid og 03 er den blå.

Umiddelbart gør det ikke det vilde, men serie nr. 01 i papirerne vil afsløre at uret ikke er født med den blå skive, hvis du bytter rundt. I et gensalg kan du løbe i uvejr, hvis du rammer en petitesse-rytter Icon_head Og dem er der mange af i urkredse... Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)