Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Har set nogle få Omega vintage på 38mm men hvor udbredte er de, og har man mere held i andre mærker?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
De er sjældne og koster derfor også ca det dobbelte af et på 36 mm men man kan da nok finde et.
Vh baun
•
baun Skrev:De er sjældne og koster derfor også ca det dobbelte af et på 36 mm men man kan da nok finde et.
Vh baun
Ok. Har bemærket et par kammerater og bekendte med vintage Omega (De Ville og Constellation må det have været), og stilen tiltalter mig, men er bare lidt størrelsesforskrækket. 38mm ville jeg ikke have betænkeligheder med, men 36mm bliver lidt for småt til mig synes jeg. Har kigget hele din samling igennem for at spotte en 38mm, men det synes jeg ikke jeg kunne finde :-)
Så det her på nettet, det er sgu smukt :-)
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Brugeren "gmt-geek" herindefra har vist nogle stykker
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Denne tråd er generalt om vintage ure på 38-41mm
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=2477&hilit=vintage" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=2477&hilit=vintage</a><!-- l -->
måske der kunne være lidt inspiration
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
bcmb Skrev:baun Skrev:De er sjældne og koster derfor også ca det dobbelte af et på 36 mm men man kan da nok finde et.
Vh baun
Ok. Har bemærket et par kammerater og bekendte med vintage Omega (De Ville og Constellation må det have været), og stilen tiltalter mig, men er bare lidt størrelsesforskrækket. 38mm ville jeg ikke have betænkeligheder med, men 36mm bliver lidt for småt til mig synes jeg. Har kigget hele din samling igennem for at spotte en 38mm, men det synes jeg ikke jeg kunne finde :-)
Så det her på nettet, det er sgu smukt :-)

Det er helt rigtigt. Jeg har ikke nogen dress Omegaer på over 36 mm. Jeg synes ikke det betyder noget - eller faktisk synes jef 35-36 mm er det "rigtige vintage Omega" størrelse.
Lidt på samme måde som med luppen på Rolex. Egentlig ikke smuk, men den hører til der for at det ercet rigtig Rolex.
Falder jeg over et passende vintage Omega på 38 mm bliver det købt, men det er altså ikke sket endnu.
Du er meget velkommen til at droppe ind og prøve de ure jeg har - og eg låner også gerne ud. Der er alt for mange smukke modeller du må gå udenom, hvis + 36 mm kravet fastholdes
Vh baun
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
bcmb Skrev:Har set nogle få Omega vintage på 38mm men hvor udbredte er de, og har man mere held i andre mærker?
Hej Bjørn,
Ja det er korrekt som Kim T skriver at jeg har en del af disse oversize vintage Omega ure!
Jeg gjorde op med mig selv på et tidspunkt at jeg ikke ville have de mindre Omega ure længere så alt under 36mm røg videre!
De er rigtig nok lidt mere pebrede end de klassiske Omega størrelser på 34-36mm - som med mange andre ur mærker så er fortidens muld nutidens guld!
Jeg har ikke lige noget samlet billede af dem, men her er da et par stykker af dem!
Bemærk størrelsen på den miderste i rose gold sat op mod en 40mm Tudor sub!
En cal. 265 - ca 38mm uden krone:
En ultra sjælden rose gold på hele 39,5mm uden krone med honeycomb skive - cal. 266:
En double med center sekund viser - cal. 283 - også med honeycomb skive og 38mm uden krone:
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
baun Skrev:Det er helt rigtigt. Jeg har ikke nogen dress Omegaer på over 36 mm. Jeg synes ikke det betyder noget - eller faktisk synes jef 35-36 mm er det "rigtige vintage Omega" størrelse.
Lidt på samme måde som med luppen på Rolex. Egentlig ikke smuk, men den hører til der for at det ercet rigtig Rolex.
Falder jeg over et passende vintage Omega på 38 mm bliver det købt, men det er altså ikke sket endnu.
Du er meget velkommen til at droppe ind og prøve de ure jeg har - og eg låner også gerne ud. Der er alt for mange smukke modeller du må gå udenom, hvis + 36 mm kravet fastholdes
Vh baun
Hej Baun, tusind tak for det tilbud, det er meget flot af dig!  Jeg har tidligere set et af dine indlæg hvor du tilbyder folk at låne, og jeg må da sige at nu hvor jeg har fået en lille (spirende) interesse for vintage, så kunne det da godt være jeg på et tidspunkt tog imod tilbuddet.
Lige det næste stykke tid har jeg ingen andre undskyldninger for at kommer forbi Nyborg, men det kommer nok.
Du kan have en pointe i det med 36mm, og det afhænger da også af modellen om jeg synes det er balance på håndleddet eller ej. Normalt er jeg til det lidt større look. Jeg ejer et nyt Certina DS Caimano på 38mm, hvilket jeg synes er "spot on" for dress ure, størrelsesmæssigt. Men måske klassiske/vintage ure faktisk ser bedre ud når de er mindre?
Mvh. Bjørn
•
Mvh. Bjørn
•
|