Udskiftning af Datejust - Erhvervelse af Sub.
#41
Jeg tror sgu at jeg er tilbage i et ældre sub. I den nyere udgave af 16610 hvor den er uden stifthuller, synes jeg uret virker klodset pga de større horn.. Jeg har i forvejen ikke det største håndled da jeg er relativt spinkel af bygning, og efter at have prøvet et ældre 16610 fra 90'erne synes jeg det så pænest ud og gav den bedste balance.

Hvad er jeres tanker?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Svar
#42
http://www.lauritz.com/da/auktion/rolex-.../i3090775/
Absolut en ældre Datejust. Som linket her viser, koster de ikke al verden og så får man meget ur for pengene.
Har selv flere vintage Datejusts og de kan absolut bruges som dagligdagsure.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#43
Jeg har netop haft en 16014 datejust (solgt for nogle uger siden) og vil gerne videre med en Sub..


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Svar
#44
Alle 16610 har samme kasseform og den nye (afløseren) med de bredere horn hedder 116610

Det er meget et spørgsmål om smag. Skulle jeg vælge ville det blive den nye, men den er noget dyrere. 16610 er absolut et fedt ur og mere klassisk bliver det ikke.

Held og lykke med jagten Icon_e_biggrin1
Svar
#45
En gammel sub med eller uden dato er "THE SHIT" på alle måder i min bog..... Jeg valgte en 16610 eller en 14060 over de nye anyday.... Da jeg har et problem med cyclopsen ville mit valg falde på en 14060.... Men begge er bare pissedejlige ure.
Svar
#46
Skal man så tage den et skridt videre taler vi om 1680 (dato) og 5513 (uden dato) evt. 5512. Disse er så med plexiglas og for det meste med mat skive. De er efter min mening klart at foretrække over de nyere 16610 og 14060. Prismæssigt er der ikke den store forskel.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#47
Priserne på 114060 og 116610 har faktisk taget et lille dyk over det seneste halve år samtidig med at 14060 og 16610 er gået lidt op. Så prisforskellen på urene er i dag faktis minimal, hvis vi taler near mint eksemplarer. Max 2-3 k forskel. Men taler vi 90'er 14060 og 16610 er de stadig en pæn klat billigere, men samtidig også tilsvarende mere brugt.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#48
Citat:En gammel sub med eller uden dato er "THE SHIT" på alle måder i min bog..... Jeg valgte en 16610 eller en 14060 over de nye anyday....

Absolut enig med Morten - det "gamle" kassedesign er absolut mere harmonisk.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#49
EmilW Skrev:Jeg tror sgu at jeg er tilbage i et ældre sub. I den nyere udgave af 16610 hvor den er uden stifthuller, synes jeg uret virker klodset pga de større horn.

Hvad er jeres tanker?
Hvis du har prøvet en Sub med brede horn er det IKKE en 16610, men derimod den nye model 116610. Min Sub er en 16610 UDEN stift huller og med den gamle kasse med smalle horn...
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#50
TioMalo Skrev:
Citat:En gammel sub med eller uden dato er "THE SHIT" på alle måder i min bog..... Jeg valgte en 16610 eller en 14060 over de nye anyday....

Absolut enig med Morten - den "gamle" kassedesign er absolut mere harmonisk.

Vh. John
Icon_+1.
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)