Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke?
Joepete Skrev:Selv om jeg har fået sat et par fede fedtfingre på lænkens øvre del, så man ikke kan se den smukke børstede flade Icon_flov , kan man på kassen godt fornemme, at der her er tale om ret god kvalitet. Kassen er fremstillet i en speciel legering, hvor titanium kommer til at ligne stål, og samtidig gøres mere ridsefast end stål. Alligevel er kassens finish holdt med flot børstede flader op imod hinanden med skarpe kanter, blanke facet kanter og en flot polering, fin lænketilpasning ifht kassen m.m. Uret koster 7000 DKK fra nyt, og er fremstillet af Seiko.

İmage

Der er vist ikke mange der kan slå tvivl om at Seiko er dem der tilbyder den bedste finish i 5-10 k klassen. Imponerende hele vejen rundt og det jeg særligt tager hatten af for er at de ikke er sprunget over hvor gæret er lavest i krogene hvor man let kunne fristes til det.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Når jeg kigger på LW kassen fristes jeg til at give Bjørn ret. Selve fræsningen er ikke så svær, hvis man har grejet til det. At der så er pænt meget fræsearbejde er en anden snak. Derefter begår LW en mindre genialitet ved at glasblæse kassen frem for at polere den. Hvis den skulle poleres og have matte/blanke facetter ville det kræve MEGET håndarbejde, men en glasblæsning tager 5 min og barberer håndværket væk. Summa Summarum tror jeg ikke der er meget håndarbejde i at lave den kasse.

Findes der polerede udgaver af Spidospeed?

/Mads
İmage
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Når jeg kigger på LW kassen fristes jeg til at give Bjørn ret. Selve fræsningen er ikke så svær, hvis man har grejet til det. At der så er pænt meget fræsearbejde er en anden snak. Derefter begår LW en mindre genialitet ved at glasblæse kassen frem for at polere den. Hvis den skulle poleres og have matte/blanke facetter ville det kræve MEGET håndarbejde, men en glasblæsning tager 5 min og barberer håndværket væk. Summa Summarum tror jeg ikke der er meget håndarbejde i at lave den kasse.

/Mads
jeg ka' polere en for dig - men det blir' edderklippeme dyrt Icon_e_biggrin1
Svar
Bjørn H. Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Når jeg kigger på LW kassen fristes jeg til at give Bjørn ret. Selve fræsningen er ikke så svær, hvis man har grejet til det. At der så er pænt meget fræsearbejde er en anden snak. Derefter begår LW en mindre genialitet ved at glasblæse kassen frem for at polere den. Hvis den skulle poleres og have matte/blanke facetter ville det kræve MEGET håndarbejde, men en glasblæsning tager 5 min og barberer håndværket væk. Summa Summarum tror jeg ikke der er meget håndarbejde i at lave den kasse.

/Mads
jeg ka' polere en for dig - men det blir' edderklippeme dyrt Icon_e_biggrin1

He he ellers tak Bjørn. Men netop det faktum er jo nok årsagen til den overfladefinish de har valgt Icon_e_wink Glasblæsningen koster en 5'er og tager 5 min, ser fedt ud og ingen tænker på alt den tid og håndarbejde der spares til forskel for hvis det var poleret. Sådan går det når produktionsingeniøren får lov at bestemme over designeren, eller de i det mindste snakker sammen Icon_e_biggrin1 Den slags Hublot er verdensmestre i og det forøger avancen betragteligt.

/Mads
İmage
Svar
Prøv forresten at se dette nye ur(mærke):

[url]"http://www.ablogtowatch.com/2xist-new-york-city-watch-review/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ablogtowatch.com/2xist-new-y ... ch-review/[/url]

Det er sjovt at se, hvordan LW's kasse har været en klar inspiration.
Svar
Interessante bidrag til forståelsen af hvad der ikke koster særlig meget tid, håndværk og snilde, men ikke så meget om hvad det så er der "koster kassen" og som i forarbejdning og løsninger gør et ur særlig eksklusivt og ekstraordinært.

Vh baun
Svar
Jeg mangler endnu at se en noget der matcher jlcs kugled løsning
Deres lænker er for mig i en klasse for sig, når det kommer til kasse finish syntes jeg der er mange gode bud på dagens marked syntes alt fra omega po marinemastere og iwc aquatimere i deres nye modeller har fine/flotte kasser.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Joepete Skrev:Selv om jeg har fået sat et par fede fedtfingre på lænkens øvre del, så man ikke kan se den smukke børstede flade Icon_flov , kan man på kassen godt fornemme, at der her er tale om ret god kvalitet. Kassen er fremstillet i en speciel legering, hvor titanium kommer til at ligne stål, og samtidig gøres mere ridsefast end stål. Alligevel er kassens finish holdt med flot børstede flader op imod hinanden med skarpe kanter, blanke facet kanter og en flot polering, fin lænketilpasning ifht kassen m.m. Uret koster 7000 DKK fra nyt, og er fremstillet af Seiko.

İmage

Hvilket Seiko er der tale om? Synes det ser meget lækkert ud og så til en fornuftig pris.

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
Hej Rune

Modellen er SBDC007, også kaldet Seiko Shogun. Uret hører hjemme i Seikos "Prospex" diver segment. God søndag Icon_drinks
De venligste hilsner, John
Svar
Shogun er et fantastisk ur til prisen jeg mener meget få ( hvis nogen) matcher det til prisen,
en ting er ihvertfald helt sikkert ingen slår det.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)