Breitling-priser
Encino Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg kender ikke detaljerne i den handelsaftale mellem EU og USA, men mener at have hørt at den ikke indeholder samme frie salg som internt i EU. Altså at der stadig skal betales moms på importvarer, men at der sker lettelser i bureaukratiet omkring det.

/Mads

Jeg har hørt det samme. Men da den på ingen måde er handlet på plads endnu, så kan man altid håbe.

Hvis det var tilfældet ville det sætte pænt skub i US økonomien tror jeg, for hvem gad så købe US varer via forhandler led i EU? Apple kunne i hvertfald godt drosle deres salgskanaler ned i EU. Men det går sikkert begge veje så måske det ville udligne sig!? Vi må se hvad tiden og aftalen bringer.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Vil lige blande mig i prisdiskusionen Icon_e_biggrin1 Der er ingen tvivl om, at der for nogen ures tilfælde er tale om geografisk prissatte ure, det ses også på forbrugerelektronik som Apple's produkter, Lenovo ThinkPad's og de fleste smartphones.

I de eksempler der nævnes her i tråden synes jeg dog ikke at prisforskellene er horrible. Man skal huske at i USA pålægges der sales tax ved selve købet. Prisen opgives uden sales tax, da denne varierer fra stat til stat. I Californien er den f.eks. 8 % mens den i New York er 4 %.

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
Og jeg vil lige sige velkommen til dig Rune Icon_e_biggrin1
Altid super med nye aktive brugere.
Svar
Rune B Skrev:I de eksempler der nævnes her i tråden synes jeg dog ikke at prisforskellene er horrible. Man skal huske at i USA pålægges der sales tax ved selve købet. Prisen opgives uden sales tax, da denne varierer fra stat til stat. I Californien er den f.eks. 8 % mens den i New York er 4 %.
Jeg forstår heller ikke at man undre sig over at Breitling er billigere i USA, når man husker at der skal betales moms ved import. Priserne er derefter stort set identiske.

Ja velkommen til, selvfølgelig Icon_hello
Svar
Tak for velkomsten. Har læst lidt med på sidelinjen et stykke tid, nu må jeg så begynde at bidrage lidt også :)

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
Jeg er for så vidt enig i at forskellen ikke er så stor ved import pga. moms/told, men jeg undres lidt over at firmaer som Tag Heuer og Breitling tillader at deres ure sælges i stor stil over nettet fra nye i USA med heftige rabatter på 25-40 %. Det må alt andet lige underminere deres butiksforhandlernetværks salg en hel del i USA!? Kunne jeg købe Breitling/TH i DK via nettet med 25-40 % rabat ville jeg da gå langt uden om ADs butikkerne. At de ca. 30 % moms og told så smadre den gode forretningen i at importere USA ure til EU er en anden snak. Men inden for USA's grænser må det da være pænt belastende for deres AD's med så hæftige greymarket rabatter via nettet!?

/Mads
İmage
Svar
De sælges vel heller ikke over nettet fra autoriserede forhandlere?
De butikker der sælger nye ure over nettet er formentlig grey market dealers, og det er helt og aldeles inden for lovens rammer.

Fabrik A sælger et parti ure til Sydamerika, hvor købekraften er lavere og salgsprisen derfor tilsvarende lavere. En driftig forretningsmand køber urene og tager dem med til USA, hvor han sælger dem til en lavere pris. Det er lige så legalt som at købe bananer og ananas i Sydamerika.

Fabrikkerne har sikkert ikke det store problem med det, det er nok nærmere de autoriserede forhandlere i USA der mener det er et problem.

I øvrigt er prisen jo ikke den eneste parameter man skal kigge på når man skal vælge hvor det nye ur skal købes. Muligheden for at se det på armen, convenience ved garanti etc. har jo også en værdi.
Svar
Ja det er greymarket ure de sælges i USA med store rabatter, og ja det er de autoriserede forhandlere, der må være pænt pissed over dette.

Der hvor mærket selv må være lidt træt af det er ikke isoleret set på eget salg, men den forvridning der sker i markedet, og går ud over deres eget autoriserede salgsled med høj kundeservice, stort udvalg i highstreet bydele som koster knapper. Her vil de jo gerne repræsenteres, men de forhandlere med butikker her kan jo boycutte mærket når de lader disse greymarket salg foregå. Jeg ved mange mærker tager disse greymarket sælgere ret seriøst og ofte sporer urene baglæns for at opklare hvem i deres autoriserede forhandler led, der sælger ud til spotpriser. Der er intet ulovligt i dette, men mærket vælger ofte at droppe forhandleren simpelthen for at holde sig på god fod med det resterende forhandler net.

Som brand er det jo heller ikke det bedste at være kendt som et der kan handles med 25-50 % rabat via nettet. Var jeg ejer ville jeg da helt klart forsøge at undgå dette af den simple årsag det sender total dårlige signaler om prisen på varen i butikkerne hvis det kan handles med så store rabatter. Desunde bare det prestigemæssige tab ved at være så low-priced på nettet.

/Mads
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)