Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Hej
I morges var jeg så uheldig at mit ikke så gamle Obris Morgan - Branco røg på gulvet ude på badeværelset. Ingen synlige skader, men da jeg i formiddag var i byen for at handle var det pludselig gået i stå. Hvis jeg trækker det lidt manuelt kan det af og til kører lidt, men det har helt sikkers taget skade.
Uret er købt direkte fra producenten i Hong Kong for 1595 alt incl.
Hvad ville i gøre….
1. Betale de ca. 200,- det koster at sende det til Hong Kong og håbe på at få det fikset eller evt. et nyt. og i den forbindelse, resikerer jeg at skulle betale told
igen når det kommer retur ?? Nogen der har prøvet dette ??
2. Købe et nyt værk på ebay for 250,-og laden en lokal urmager skifte værket ??
3. Få en urmager til at se på det ??
Uret er ret fedt og selv om det ikke er dyrt så er det en cool kasse, glas mm. og jeg er blevet ret glad for det…
Kort sagt , hvad ville i gøre ???
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Nyt værk, det er vist det billigste. Dog kan det være det er noget en urmager kan fikse på 5min for 100 kr, prøv det først.
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
1. Få en urmager til at se på det. Er det defekt og kræver særlige dele kan du overveje nogle af de andre løsninger, men masser af urmagere som kan servicere disse enkle værker, formoder jeg.
Mvh
Michael
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Enig, få en urmager til at tjekke. Måske det bare er en lille ting?
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Og for en god ordens skyd - hvis du har betalt told og moms én gang så skal du ikke betale igen hvis uret blot kommet retur fra rep. eller en ombytning. Men du skal selvfølgelig have gemt den oprindelige toldkvitteringen. De er altid smarte at have, hvis man skulle blive stoppet i tolden på vej hjem.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Garantien dækker jo alligevel ikke når det er en selvforskyldt skade, så jeg ville også få en lokal urmager til at tjekke uret.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Encino Skrev:Og for en god ordens skyd - hvis du har betalt told og moms én gang så skal du ikke betale igen hvis uret blot kommet retur fra rep. eller en ombytning. Men du skal selvfølgelig have gemt den oprindelige toldkvitteringen. De er altid smarte at have, hvis man skulle blive stoppet i tolden på vej hjem.
Det er i princippet rigtigt, men ikke helt så let som privatperson. Jeg citerer lige hvad Told/skat skrev til mig om dette, andre kunne jo får brug for det samme!
----
Hej henry
Dette er ikke så ligetil for en privatperson.
Allerførst skal du gemme enhver form for dokumtation for modtagelse, afsendelse, ny modtagelse, betaling, korrespondance og hvad du ellers er i besiddelse af.
Uanset hvad, vil du komme til at betale moms, gebyr og evt told af uret, når det kommer tilbage fra reparation.
Det man så efterfølgende kan gøre er, ved hjælp af vedlagte skema ( vejledning vedhæftet) at søge moms og evt. told tilbage fra den første import.
I vejledningen kan du se hvorledes og hvortil du skal sende anmodningen.
Med venlig hilsen
Er Slettet
SKAT
Kundecenter Erhverv
---
Så her er endnu en grund til evt. at købe fra forhandler i EU frem for Udlandet !
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
maclerche Skrev:Det er i princippet rigtigt, men ikke helt så let som privatperson. Jeg citerer lige hvad Told/skat skrev til mig om dette, andre kunne jo får brug for det samme!
----
Hej henry
Dette er ikke så ligetil for en privatperson.
Allerførst skal du gemme enhver form for dokumtation for modtagelse, afsendelse, ny modtagelse, betaling, korrespondance og hvad du ellers er i besiddelse af.
Uanset hvad, vil du komme til at betale moms, gebyr og evt told af uret, når det kommer tilbage fra reparation.
Det man så efterfølgende kan gøre er, ved hjælp af vedlagte skema (vejledning vedhæftet) at søge moms og evt. told tilbage fra den første import.
I vejledningen kan du se hvorledes og hvortil du skal sende anmodningen.
Med venlig hilsen
Er Slettet
SKAT
Kundecenter Erhverv
Hold nu k... hvor tåbeligt kan det være  Hurra for det danske bureaukrati og vores skatte- og afgiftsregler. Lad os bruge 1.000 offentlige kr. på administrativ arbejdstid for at kradse 500 kr. ind
/Mads
•
Svar: 279
Tråde: 13
Modtaget Likes: 585 i 209 svar
Givet Likes: 276
Til Mads fra TimeToWatch:
Det er Folketinget der vedtager love etc., bl.a. hvordan det offentlige - over en bred kam - skal fungere.
Mvh.
Jørgen
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
JJ Skrev:Til Mads fra TimeToWatch:
Det er Folketinget der vedtager love etc., bl.a. hvordan det offentlige - over en bred kam - skal fungere.
Mvh.
Jørgen
Det tror jeg godt han ved. Men det er stadig tåbeligt.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
|