Hvilken bil til ca. 100.000?
Men nu er størrelse jo ikke alt, når det kommer til sikkerhed. Icon_e_wink

Up! får blandt andet 5 stjerne i NCAP testen, som vel er den bedste måde at sammenligne bilers sikkerhed på.
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=gLjKoEvZVZU" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=gLjKoEvZVZU[/url]
Svar
Bare man husker at læse hvordan og hvorledes en bil har opnået de fem stjerner,
størrelsen på bilen er ikke alt men det er altså en meget stor del af især hvis også hvis vi snakker moderne biler.

De har lavet bilerne meget mere sikker at opholde sig igennem de senere år,
men der bare forskel på at sidde i en Audi Q7 og en Fiat 500 det er ren natur lov og den kan de dog stadigvæk ikke ændre.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Sociologen Skrev:Jeg kigger lige med, da jeg har overvejet en Up! i et stykke tid. Jeg har kørt en to-dørs, hvor jeg overraskende for mig havde tilstrækkelig med benplads (er 193cm høj). Mit spørgemål er derfor; har nogen af jer erfaring med firedørs Up! og to autostole på bagsædet? Fungerer det, når man har relativt lange ben?

Og hvad med sikkerheden ved evt kollision?
Ville sige det godt kan knibe med en autostol bagved chaufføren. Ikke et barn meget over 10mdr er der plads til vil jeg mene.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Robin Petersen

Stock:
Seiko Premier SRX004P1
Maurice Lacroix Pontos Decentrique GMT pt6118-ss001-330

Wishlist:
Panerai 388
Rolex Submariner No date 2012
Svar
Robin Skrev:Ville sige det godt kan knibe med en autostol bagved chaufføren. Ikke et barn meget over 10mdr er der plads til vil jeg mene.
Ok tak. Mine sønner er 4,5 hhv 2,5 år, så det kniber nok med pladsen...
Svar
Er selv 190 og stod selv for nyligt og skulle bruge en mindre bil med plads til ungerne (5 og 7 år) på bagsædet. Mit valg blev en Fiat Punto Grande 1,4. Er lige nummeret større end Panda og noget pænere, efter min smag. 5 stjerner i NCAP. Har lige kørt til Frankrig og tilbage i den uden problemer.
Har intet negativt at sige om den so far.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
mit bud en opel corsa nyere model fra 2010 og frem.
Mvh Hr.holm
Svar
hr.holm Skrev:mit bud en opel corsa nyere model fra 2010 og frem.

Kan jeg kun tilslutte mig - det er en supergod og stabil bil !!

Men hvis det ikke skal være en diesel, så tag 1.4 benzineren i stedet for 1.2 - så får du både en kvikkere OG en mere sparsommelig bil !! 1.2´eren er for presset og kører max omkr. 15-16 km/l !! Icon_e_sad

Og sætter du et par alufælge med dæk, der blot er et par tommer bredere end standardkonfigurationen, så får du en sjov bil, der kører som en gokart ! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
I "Corsa klassen" havde jeg taget en Yaris, men Corsa'en er også en fin bil
jeg vurderer dem begge over en Punto.

Køre man ikke min. 30 tusinde om året skal man glemme diesel.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Er lige kommet tilbage efter 3400 km til og fra Italien i en KIA Rio. Den fungerer godt. God plads til fire med bagage.
Der er tale om grundmodellen.
Den ville være perfekt med fartpilot og højdeindstilleligt højre forsæde.
Og med automatisk gear.....(foretrækker altid!)
Og måske lidt mere motorkraft.....(er meget rart ved tilkørsel til motorveje!)
Men igen: Grundmodellen er absolut til at leve godt med.
Og så ser den ikke så tosset ud..
/
Kristen
Svar
Tak for alle jeres tilbagemeldinger Icon_e_smile
Har kørt en del km i en Opel Corsa, da min mormor har en, men umiddelbart synes jeg at priserne ligge lidt over det jeg havde regnet med at bruge på det og så skal der også ligges lidt penge oven i, for at tilpasse den min smag med fælge osv.
Og så virker den umiddelbart noget sløv, men kan selvfølgelig også være fordi jeg kun har prøvet den mindste motorvariant Icon_e_wink
Kia Rio er også et godt bud, men sniger prisen sig ikke også et stykke over Up´en hvis man skal have lidt udstyr i?
Og hvis man ikke kan skrue noget som helst selv, er det så dumt at kigge på fx en 10 år gammel Audi eller lign? Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)