Skal bruge en bronze beater - forslag?
Syntes Magrette Regattare er et rigtig godt bud helt sikkert den vej jeg ville gå,
some how siger Helson ure mig ikke det vilde heldigvis er smag forskellig men for mig er der ikke rigtig noget buzz. Icon_e_wink

Mener helt bestemt at man kunne få skiftet sin kasse da de opdagede fejlen uden beregning,
nogle valgte dog at beholde bronze kassen derfor findes den med begge på brugt markedet i dag. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Af de ure der er foreslået er Vintage-VDB efter min mening det allerfedeste.

En bronzebeater? Giver det mening at have en beater i et underlegent metal? :p
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Encino Skrev:Flot ur - men urkassen minder mig for meget om Panerai og jeg ville føle mig som en "wannabe" med uret på.

Enig i at kassen ligner, og der er også andre ligheder, men en direkte efterligning/homage synes jeg dog ikke det er.

Men hvis uret helst skal være helt sit eget vil mit bud også være Helson som alle de andre har nævnt, det er et råt ur!

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
peterkaa Skrev:Af de ure der er foreslået er Vintage-VDB efter min mening det allerfedeste.

Giver det mening at bruge mere end 1000 kr på et ur Icon_question
mon ikke også det vi almindelige dødelige udsætter en beater for kan klares i en bronze kasse. Icon_e_wink
Svar
peterkaa Skrev:En bronzebeater? Giver det mening at have en beater i et underlegent metal? :p

Faktisk så har mit fået en del slag, men pga patinering så er det slet ikke til at se.

Så hvis du spørger mig findes der ikke bedre metal til et sådanne formål.

Torben
Svar
Stensbjerg Skrev:
peterkaa Skrev:Af de ure der er foreslået er Vintage-VDB efter min mening det allerfedeste.

Giver det mening at bruge mere end 1000 kr på et ur Icon_question
mon ikke også det vi almindelige dødelige udsætter en beater for kan klares i en bronze kasse. Icon_e_wink

Den slags spørgsmål vælger jeg at overhøre, hver gang de bliver stillet ;)

Det kan det sikkert, men et tool ur i bronze.
Hvis målet er at lave et hårdført ur, er materialevalget fuldstændig i den modsatte retning.

Med det sagt, elsker jeg da stadig perlage finish'en på indersiden af spændet på mit 3536, selvom det også er lidt i samme genre.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Jeg er tilhænger af at form og funktion følges. Og dermed også at toolure og beatere laves i det metal som er mest egnet til formålet.

Men hvis man nu godt kan lide det blanke eller patinerede bronze - og det er hårdt nok, så er det vel ok - og efter min mening i hvert fald ikke ringere end at bruge ædelmetal til den type ure.

Om jeg kan lide bronze? Nej jeg synes det er mindre egnet og mindre pænt end stål. Titanium derimod er fedt til ure. Dels ser det godt ud på toolure og beatere dels er der et fornuftigt formål (at få vægten ned) med at bruge titanium til kraftige ure.

Dressure skal helst være i ædelmetal.

Vh baun
Svar
Jeg svare heller ikke ret gerne på det spørgsmål Icon_e_wink Icon_e_biggrin1

Hvad der giver mening for den ene giver måske ikke mening for den anden,
det samme gør sig gældene når vi snakke pris og materiale valg af ens beater, derfor mener jeg det er svært at spørge om noget giver mening. Icon_e_wink
Svar
På et tysk ur forum er der en tråd som vedrører Helson Sharkdiver Bronze 45 mm. Der er gode billeder hvor der redegøres for hvordan uret begynder at patinerer efter bare enkelte turer i saltvand, og hvordan uret ændre udtryk. Se tråden her -http://uhrforum.de/helson-shark-diver-bronze-green-dial-t106743

I øvrigt er uret monteret med en afsindig fed canvas rem fra Mustang Straps.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)