Chrono24 certifikat
I forbindelse med køb på C24 kan man for 2k tilvælge et chrono24 cetifikat,
Når jeg læser om det har jeg lidt svært ved at se om det reelt er pengene værd.

Det omhandler genrelt om uret virker som det skal, er ægte og
ikke er stjålet/tabt hvilke kontrolleres i nogle "førende" databaser,
samt en fragt forsikring på den fulde værdi af uret, dette udløser så et digitalt ægthedscertifikat som inkludere ægtehedsgaranti.

Det lyder jo meget godt alt sammen men jeg syntes også det kan være svært at se det klare billede pga. en masse salgs smoke,
så jeg vil høre om nogen herinde har erfaring (gode som dårlige) med tilkøb af dette certifikat?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg har aldrig hørt om dette før - og medmindre man kan få et klart billede af, om et givent ur er gennemgået af en urmager på vegne af Chrono24 og at den pågældende urmager har sat sit navn bag "certificeringen", så er det ikke noget, jeg ville give 2K for !

Mht. "ægthedscertificeringen", kan man så få sit evt. tab erstattet af Chrono24, hvis det skulle vise sig, at uret alligevel ikke er ægte, at der er uægte dele i værket, hvis de har overset en defekt, eller hvis det skulle vise sig, at uret alligevel er stjålet ?? En certificering er jo ikke meget værd hvis den der certificerer ikke er parat til at bakke det op !

Lyder lidt som en "salgsting", der skal hjælpe med at sælge en ellers dyr fragtforsikring (afhænger selvfølgelig af prisen på det ur, man køber).
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Du siger det rigtig godt Peter hvad kan man egentlig bruge det til?
Hvis "lokummet brænder" bakker de så op på nogen måde?

Der er nemlig så meget der ikke bliver belyst præcist omkring hvad de 2k dækker,
en forsikring kan jo f.eks. klares under selve shippingen.

Sælger betaler jo 6% af salgsprisen for at sælge sit uret på C24,
man kunne få den tanke at dette tiltag er for at tjene penge på køber også?
[-]
  • pbr
Svar
Fandt lige en mere detaljeret beskrivelse af hvad cetifikatet omhandler hos C24,
ud fra hvad jeg lige kan læse mig ind til så lægges der trods alt noget arbejde i det inden det udstedes.

Jeg vil ihvertfald have det som et must i handlen hvis jeg over nettet skal købe et ur i dette (for mig) høje prisleje. Icon_blink
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)