DAGENS UR
Lørdagens ur



İmage

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • pbr, PHO
Svar
Stadig en af de flotteste blå skiver

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
[-]
  • MTF, pbr, PHO
Svar
Dagen stod på havearbejde og besøg på lossepladsen, såeh …………

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk, PHO
Svar
Dagens ur er Seiko SARB033 nu på BOR lænke fra Uncle Straps (tidligere Uncle Seiko)

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • MTF, PHO
Svar
Så kom der post fra Kina i dag med en rigtig sommer-dykker - Seestern Sub600T (en homage af Doxa Sub 600T).

Denne her er dog "kun" vandtæt til 20 ATM, men det er også rigeligt til mit behov :-D Seiko NH35 i maven. Keramisk lynette og en solid og veludført "hex-oyster", hvis man kan kalde det. Uret er virkelig velforarbejdet og med fine tolerancer. Det er omkr. 40mm i bredden og mellem 12-13mm tykt. Fast bagkasse med en Kanagawa Wave look-a-like med en søstjerne, der er gået i flyvefisk mode Icon_lol

Men et rigtig solidt og sommerligt dykkerur i en super kvalitet, når man betænker prisen på omrk. 840kr. leveret alt incl. !! (der er sale på Aliexpress)


İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • doxa300
Svar
Orange er altid godt
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar
Ja, men den kan på ingen måde måle sig med din vintage Doxa ............ det er den ultimative dykker !! Icon_hjerte
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det skal den heller ikke Peter. Glæden er ikke til at tage fejl af Icon_party
Enjoy
[-]
  • pbr
Svar
Doxa er godt……Hexar Ti er heller ikke dårligt.
Gav mit i bytte for et Fujifilm X20.
Har netop taget det frem efter at det har ligget ubrugt i flere år.
Kan det “noget”, sådan et digitalkamera….bortset fra at blive glemt hjemme….
Men har også netop skudt en film med et Olympus Superzoom 120, som jeg aldrig tidligere har brugt.
Der går nu tre (!) uger, før resultatet ankommer.
Der var noget helt specielt ved det Hexar, som jeg savner. Nåede endda at få den originale lædertaske, som mærkeligt nok først sent kom på markedet. (Silent Mode)
Peter: Jeg kunne tænke mig at høre mere om, hvordan “følelsen” er omkring de kinesiske ure.
Er det ikke “forkert” at betragte dem som “anderledes” end andre ure?
De er vel bare gode ure til den pris, som et ur skal koste?
/
Kristen
[-]
  • doxa300
Svar
(27-08-2025, 08:24 AM)khbk Skrev: Peter: Jeg kunne tænke mig at høre mere om, hvordan “følelsen” er omkring de kinesiske ure.
Er det ikke “forkert” at betragte dem som “anderledes” end andre ure?
De er vel bare gode ure til den pris, som et ur skal koste?
/
Kristen



Jeg er helt enig - personligt er jeg bare imponeret over, at jeg for 840kr kan få et flot og spændende ur, der kvalitetsmæssigt føles helt på højde med f.eks. et fra Seiko Prospex serien. Det er jo så også et Seiko NH35 værk, der ligger i det.

Det giver mig glæde på armen - men man skal nok personligt kunne sætte sig ud over følelsen af at gå med noget på armen der, hvis ikke der stod “Seestern” på skiven, ville blive betragtet som en kopi.

Det vil være en dealbreaker for nogen - “homage-fobi” kan man næsten kalde det !

Jeg synes ikke det er værre end den myriade af Submariner-kloner i alle afskygninger det vrimler med.

DET ER IKKE ET DÅRLIGT UR, BARE FORDI DET ER LAVET I KINA !!

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • doxa300
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)