DAGENS UR
Dagens vintage mens jeg gør klar til at se på næste projekt.

Doxa Sub 300T sharkhunter fra slutningen af 1960’erne.
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, MTF, OleJ, pbr, PHO
Svar
İmage
I it


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, MTF, OleJ, pbr, PHO, Taggert
Svar
Så kom der en panorama-bagkasse fra The Time Collective på King Seiko og den originale bagkasse med guldmedaljonen er sikkert forvaret.

Det er ikke Lange-standard, men alligevel et smukt værk, der nu kan nydes  Icon_hjerte

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, doxa300, MTF, PHO
Svar
Der var endnu en ting, der kom med posten disse dage - jeg har ikke gjort det til nogen hemmelighed, at jeg langt foretrækker stållænker på mine ure, simpelthen pga. komfort, men også udseende. En lænke kan forandre et urs fremtoning fra f.eks. et dress ur til et sports ur !

Jeg er for så vidt enig med dem, der siger at King Seiko ser bedst ud på en flot rem - at det passer bedst til uret. Men på den anden side, så bryder jeg mig ikke om en svedig og fugtig læderrem, som jeg ofte ender op med her om sommeren ........ især denne sommer, der har været både varm og fugtig :-)

Til vintage ure er der i mine øjne ikke noget, der slår en Beads of Rice lænke i elegance og samtidig er de mega komfortable.

Det korte af det lange, så kom der en BOR lænke med posten i dag, med endlinks der passer til King Seikos's urkasse. Den er lidt usædvanlig, idet den er med 4 riskorn i stedet for de normale 3. På den måde minder den en lille smule om de originale lænker som man kunne få til King Seiko.

Den er nu på - den passer og er sindssyg behagelig. Det er en ny/NOS lænke, der er Seiko branded men ikke med KS logo, hvilket i mine øjne er OK. Til særlige lejligheder kan uret komme på læder igen  Icon_smil

Her et par billeder !

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • PHO
Svar
Bestyrelsesmøde kræver et godt outfit.

Men når det er kl 2 om natten, så beholder jeg pyjamasbukserne på.

At vi så blev smidt ud (lang historie) gjorde det til to ‘firsts’. Første bestyrelsesmøde i pyjamas og første udsmidning fra bestyrelsesmøde.

Live and learn…

Uret holdt hele vejen. Helt tilfreds med det.

Claus

İmage

[-]
  • MTF, pbr, PHO
Svar
Skidt med pyjamasbukserne, bare vi kan se dit flotte guld Reverso !  Icon_e_biggrin1



(08-08-2025, 06:39 PM)cfnissen Skrev: Bestyrelsesmøde kræver et godt outfit.

Men når det er kl 2 om natten, så beholder jeg pyjamasbukserne på.

At vi så blev smidt ud (lang historie) gjorde det til to ‘firsts’. Første bestyrelsesmøde i pyjamas og første udsmidning fra bestyrelsesmøde.

Live and learn…

Uret holdt hele vejen. Helt tilfreds med det.

Claus

İmage
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
Dagens ur

İmage

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk

Dagens ur
[-]
  • pbr
Svar
Aerospace EVO, Moleskine og Rotring pen ……… så er man max bevæbnet på jobbet

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • doxa300, MTF, PHO
Svar
(13-08-2025, 09:33 AM)pbr Skrev: Aerospace EVO, Moleskine og Rotring pen ……… så er man max bevæbnet på jobbet

İmage

Fantastisk lækkert ur. 
Et ur jeg har set på mange gange og tror jeg slår til en dag.
Det perfekte rejseur.
Enjoy
[-]
  • MTF, pbr
Svar
Dagens ur er Wise Adamascus AD770 på en sailcloth rem fra Finwatchstraps.

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Taggert
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)