DAGENS UR
Så ankom King Seiko 4502-7001 og røg direkte på håndleddet

Et fantastisk ur - jeg er så glad !! Der kommer et mini review herinde lidt senere med bedre billeder, når jeg lige har gået med det lidt.

Jeg er mest til metal lænker - men de er næsten ikke til at opdrive til disse ure (i en længde der passer mit 20cm håndled), medmindre man går efter “straight endlinks”, hvilket jeg ikke synes altid klæder et ur.

Jeg har to 18mm remme at vælge imellem - denne fra DeLugs i fantastisk kvalitet.

İmage

Og denne, som jeg egentlig har købt til dette ur og som er kraftigere og lidt mere sporty med de “racing” inspirerede ventilationshuller. Jeg er dog lidt i tvivl  Icon_cool

İmage

Hvilken rem ville I vælge ? Har også tænkt på, at give “racing remmen” en lille tur med lidt Scotch Brite, for at give den et lidt mere “distressed look”, men er i tvivl om det blot ødelægger remmen ?

Gode ideer og forslag, også til helt andre remme modtages gerne !!

Fandt også lige denne i en skuffe Tror det ender med at blive denne !

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • OleJ, PHO
Svar
Shit det er flot.
Jeg er nok mest til remme som giver kontrast. F.eks. en sort rem til lys skive. Men den delugs sidder lige i skabet. Det er ret elegant. Hvad hvis du giver den lidt fedt? Så det ser lidt oily ud?
Tillykke Peter det er godt nok flot
Og dejligt vi kan få lidt gang i forum med den entusiasme du udviser. Jeg følger med med min Grand Seiko når den kommer. Købte en grand til svigersønnen fra hans år 1996 også. Selvfølgelig Quartz. De laver bare de fedeste Quartz ure. Service interval på 9Fxx 50 år.
Keep posting
Kim
[-]
  • pbr
Svar
Sommerens suverænt mest brugte ur her:

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • OleJ, PHO, Stensbjerg
Svar
Inspireret af Peter købte jeg en hæderlig Grand Seiko 43999 fra mit fødeår 1964.
Dejligt ur med super komfort. Har valgt en lækker Hirsch strudse rem til. Synes sort klæder uret.
Og fin supplement til min vintage Doxa Sub.
Skal lige vende mig til de 36-37mm. Går med mit Blancpain Fifty Fathoms på 45mm dagligt.
God weekend
Kim İmage

[-]
  • OleJ, pbr, PHO
Svar
Mega fedt ur, Kim !!  Icon_hjerte  Stort tillykke med det !

Og det er da lidt et boost, hvis det er mit King Seiko, der har skubbet dig ud over kanten - uret ser super flot ud på dit håndled. Jeg har også gået med alle mulige størrelse ure og må erkende, at det med størrelsen blot er et spørgsmål om tilvænning. Efter at være gået fra f.ek. 42mm til 36mm, så tager det et par dage .......... men så synes man at det er 100% naturligt !  Icon_party

Mit sweet spot har jeg fundet ud af ligger indenfor spændet 36-42mm, hvor 42mm føles stort  Icon_lol

Til gengæld føles min ishockey puck af en Garmin Fenix og mit Apple Watch Ultra helt naturlige i størrelsen - blot et bevis på, at det hele er i hovedet !!  Icon_Up

Spændende kamera i baggrunden iøvrigt - analog fotografi er min anden passion sammen med urene, så det trigger lidt nysgerrighed. Det er ikke et Hasselblad, men hvad er det så ? Rollei, Mamiya, Kiev ??  Icon_drunken
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det er faktisk et Hasselblad. SWC hedder modellen. Super wide C Fast 38mm så kraftig vidvinkel (svarer til 21mm i 35mm film og full frame digital)
[-]
  • pbr
Svar
(02-08-2025, 06:11 AM)doxa300 Skrev: Det er faktisk et Hasselblad. SWC hedder modellen. Super wide C Fast 38mm så kraftig vidvinkel (svarer til 21mm i 35mm film og full frame digital)

Ahhh, den havde jeg ikke lige tænkt på !!  Icon_party
/Peter

Svar
Analog foto er også en anden passion jeg har. Har for mange passioner i følge min kone.
Medium format (120 film) er det jeg fokuserer mest på.
Setuppet er 4.5x6 Fujica GS645 pro. 6X6 Rolleiflex 75 3.5 (et af de sidste kaldet White Face) Hasselblad SWC, 6x7 Mamiya RB og så 6x9 Fujica GW690.
Jeg har indrette mørkekammer i kælderen. Fremkalder selv film og billeder på gammeldags manér.
Leica focomat V35 til 35mm og Leitz Focomat IIC til mellemformat.
Ja undskyld till alle de unge mennesker der kigger med. Det må jo være ren volapyk. Icon_e_biggrin1
Tilbage til urene.
Gik i mange år med et datejust på 36mm så jeg er helt enig med dig. Det sidder i hovedet.
Efter mere end 10 år med Blancpain Fifty Fathoms limet på håndleddet er det sjovt at dykke med i vintage igen.
Nyd resten af weekenden
Kim
[-]
  • pbr
Svar
Doxa Sub 300t fra slutningen af 1960’erne. Dette ur et mit brugernavn
(Har ikke brugt uret et stykke tid så har ikke lige stillet datoen)
İmage

[-]
  • OleJ, pbr
Svar
Fedt kamera line-up Icon_hjerte

Jeg har været gennem mange kameraer, både digitale og analoge, indtil dér hvor jeg er nu og er godt tilfreds :-) Leica Q (den første) og Sony A5000. Nikon FM3a, Contax T (den første), Rolleicord V, Voigtlander Perkeo, Hasselblad H2 med Ixpress 22mp digitalt bagstykke + 120 filmbagstykke. Jeg nøjes dog med at fremkalde mine analoge film og så scanne dem - har desværre ikke pladsen til et mørkekammer.

Og så tilbage til urene igen - fantastisk vintage Doxa Sub ! Icon_not Icon_hjerte Det fås ikke bedre !
/Peter

[-]
  • doxa300
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 8 gæst(er)