SOTC 1/5 24.
#1
Photo 
Tænkte det ville være sjovt med en lille opdatering på hvad folk har at vælge imellem, her er mit udvalg er. 

Seiko quartz diver en beater som jeg vender tilbage til igen og igen.
Citizen Promaster Orca SE version. Købt som ferie minde, skulle også have været en beater men jeg nænner det ikke rigtigt.
Citizen Promaster "Autozilla" ejer modellen for anden gang, da savnet blev for stort bruger det meget især når jeg er ude med bio "klubben" Icon_cool 
Dornbluth 99.1 "Stensbjerg Ed." Et meget personligt ur for mig som allerede har og giver mange oplevelser.
Seiko Tuna SBDB013 Jeg må bare have et Spring Drive i udvalget og det demand dækker det ur blandt andet.
Casioak et sommer ur (står altid på sommertid) som jeg bruger en del når vi hygger i gårdhaven.

Har også et Suunto Core All Black, men det driller lidt med knapperne, så det fik ikke plads i den nye kasse.  Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Dit link til billedet af din samling virker ikke - den leder kun ind på en Microsoft konto, som jeg f.eks. ikke har Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Sorry jeg kan ikke ligge billeder ind mere da jeg er røget af tapatalk. 

Nå mem fjerner det i kender også de gamle travere  Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
#4
Her er min lille opdatering mens jeg venter på at tage til Kalbe på onsdag

Dan Henry diver, vandtæt til 200m, aut. værk og ganske behagelig at bære - til under 2.000 (mener at det var 1.750) for et spritnyt ur.
İmage

Dan Henry chronograph, mega Quartz, fint ur der gør det det skal og igen uden at blive flået - mener at det var omkring 2.200 jeg gav, igen for spritny.
Quartz har den skønne fordel, at tiden er indstillet når man for lyst til at tage det på - dovnenskab
İmage


Tissot, PRX powermatic 80 - blå skive. Virkeligt et behageligt “dress ur” og pænt. Faldt for den grønne udgave i Milano, men blev alligevel for nærig til at betale fuld pris. Da jeg kom hjem kunne jeg købe det med - 20%, så jeg bestilte. Fik så beskeden om at den var udsolgt men ville komme hjem 3-4 uger efter og det kunne jeg bestemt ikke vente på - tålmodighed er ikke min stærke side så det blev til et blåt i stedet for
İmage
Sidenhen har jeg sat en blå læderrem på og det spiller Max.


Omega Seamaster - Green. Jeg var på jagt efter et Rolex Sub no date, men ville simpelthen ikke så på en venteliste i flere år, eller købe det på Grey market til overpris. Jeg valgte at sammenligne de 2 ure og her “vandt” Omega på næsten alle parametre og så til under 1/2 pris i forhold til Rolex - for mig var det win-win
Mega glad for det og det kommer snart med på ferie hvor det skal under vand ?
İmage

Nyeste er Panerai PAM00005 fra 2005, vist nok den eneste årgang med skiven L swiss L. Uret er NOS, service historikken er ukendt, men det er blevet tryktestet og smurt. Var lidt “bange” for om det var service trængende, men tænker ikke at det er det endnu. Holder tiden fint - vel + 5-6 sek./døgnet og gangreserven er 62 timer - opgivet af Panerai til 56 timer, så det er flot af et ur med snart 20 år på bagen. Skal også ned og bade ?
İmage
Dog bliver det med gummirem på.

Og så rosinen i pølseenden, men elskede Omega AT Spectre udgave - som jeg har fået af min kone og min mor.
Bond fan og så er det behageligt og den blå skive er ufattelig smuk.
İmage
İmage


Har også dette Aquastar Deepstar 200m kolonnechrono, men det er pt. til salg da der ikke er mere plads i boksen.
İmage


Ellers er det bare at vente, tirsdag tager jeg til Tyskland, står på en wienerschnitzel og en fadøl, inden jeg rammer Kalbe onsdag kl. 10.30

Undskyld det lange opslag - GOD weekend

/HG


Sent from my iPad using Tapatalk

Glemte lige denne

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#5
Mit SOTC:

Nyeste er dog urboksen.

Mit Oris er til rep. Stiften / kronen blev pludselig meget løs, så en urmager kigger på den.

Longines, Girard Perregaux, Jaeger Lecoultre, Longines, Oris



İmage

İmage

İmage
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#6
Flotte ure, med dit GP og JLC og en hardcore beater (f.eks. noget Casio) var man reelt dækket 100% ind,
Syntes virkelig JLCen og GPeren komplimentere hinanden rigtigt godt. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
(22-08-2024, 08:14 AM)Stensbjerg Skrev: Flotte ure, med dit GP og JLC og en hardcore beater (f.eks. noget Casio) var man reelt dækket 100% ind,
Syntes virkelig JLCen og GPeren komplimentere hinanden rigtigt godt. Icon_Up
Ja, der mangler måske et ur, til når den står på havearbejde osv. :D



Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)